More stories

‘Google op het punt de hotelmarkt te ontwrichten’

Google zou eind dit jaar diensten gaan aanbieden waardoor hotelketens via Google Hotel Finder beter kamers kunnen gaan verhuren dan via online reisbureaus.

Online advertising

TBWA wordt reclamepartner Airbnb

Airbnb heeft TBWA gekozen als zijn reclamebureau wereldwijd. Een groot aantal vestigingen nam deel aan de presentatie, waaronder die in Londen, Brazilië en Singapore.

Creative

Responsive e-mail vormgeven voor mobiel

Vormgeven is emotie overbrengen. Bij vormgeven voor mobiel komt echter ook nog een stuk usability om de hoek kijken. Waar moet je rekening mee houden als je besluit om je e-mailtemplate responsive aan te bieden? En op welke punten verschilt het afhandelen van e-mail via een mobiele telefoon eigenlijk met het afhandelen van e-mail via de desktop?

E-mailmarketing

‘De Facebook-generatie bestaat misschien niet’

Jongeren die hun ziel en zaligheid op internet plaatsen, doen dat niet omdat privacy voor hun generatie een gepasseerd station is. Hun schijnbaar roekeloze omgang met privégegevens op internet past bij hun ontwikkelingsfase, en is vermoedelijk van voorbijgaande aard. Het zou kunnen betekenen dat de Facebook-generatie niet bestaat. Dat stelt het promotieonderzoek waarop Wouter Steijn promoveerde aan Tilburg University.

Facebook

‘Een Tinder voor marketeers’

Een app om binnen een minuut de vijf passendste reclamebureaus te vinden voor de opdracht. Dat is wat Pitcher belooft te doen met Amsterdamse bureaus. “Een Tinder voor marketeers.”

Marketing

Ralph Remkes marketingbaas bij Beslist.nl

Ralph Remkes is sinds begin deze maand chief digital marketing bij vergelijkingssite Beslist.nl.

Marketing

Spotify gestart met videoadvertenties

Gratis gebruikers van van mobiele apps van Spotify krijgen voortaan video-advertenties voorgeschoteld. Tot dusverre hoorden de 30 miljoen gratis abonnees audio-advertenties.

Marketing

Nederlandse iBeacon-app voor Rémy Martin

Rémy Martin en het Amsterdamse mobiele LabWerk hebben met het oog op de pop-up Exhibit Futur Héritage by Rémy Martin hun krachten gebundeld voor de lancering van een iBeacon aangestuurde mobiele app.

Creative

Groeigeld voor mobiele analytics

Het Berlijnse bedrijf Adjust, gespecialiseerd in mobiele analytics, heeft 7,6 miljoen dollar opgehaald voor internationale expansie. De startup wil uitbreiden naar de VS, China en Japan.

Analytics

‘Alles draait om content’

NXP Semiconductors zet vol in op marketing automation: “Wij zijn een chipmaker, maar alles draait om content. Of het nu een technische specificatie is of een uitleg hoe je onze chip moet gebruiken”, vertelt Alex Ballering, Director Global Lead Management bij NXP Semiconductors.

Marketing

Stoelendans bij Wieden+Kennedy Amsterdam

Wieden+Kennedy Amsterdam heeft nieuw creatief talent aangetrokken, onder meer voor de interactieve dienstverlening. Emma Wiseman keert terug na een verblijf bij 180 Amsterdam en krijgt de leiding over het werk voor Booking.com.

Creative

‘Fleurop.nl beste site van Nederland’

Fleurop.nl is de nummer 1 in de WUA! Top 100 van 2014. Dit resultaat is de optelsom van de consumentonderzoeken van afgelopen jaar door bureau WUA! Vrijbuiter.nl is de nummer twee, Kwik-fit.nl de nummer drie.

Marketing

Optimaliseer je blog voor content distributie (infographic)

Kleine veranderingen aan je site hebben vaak al grote gevolgen voor je SEO of de klikratio. Artikelen met plaatjes worden twee keer zo vaak gedeeld als artikelen zonder en artikelen met knoppen voor het delen van content via sociale media ook. Column Five en Onboardly hebben een infographic samengesteld met de ultieme tips voor content distributie.

Contentmarketing

Google Shopping: aan de slag in het Merchant Center

Het Merchant Center van Google Shopping doorgelicht. Waar heb je het voor nodig? Hoe maak je een Merchant Center-account aan? Hoe moet je jouw Product Feed uploaden in het Google Merchant Center? Hoe koppel je het Merchant Center aan Google AdWords?

Marketing

KLM verdient jaarlijks 25 miljoen via sociale media

KLM verdient jaarlijks 25 miljoen euro via sociale media. Dat zegt senior vice president e-commerce Martijn van der Zee van Air France-KLM tegenover Management Team.

Facebook