More stories

Vijf misverstanden rond RTB

De meeste marketeers begrijpen niets van geprogrammeerde inkoop, zo bleek onlangs uit een studie van Forrester. 67 procent van de ondervraagde marketeers zeggen dat zij de technologie niet begrijpen en ook geen reden zien waarom ze het zouden moeten begrijpen. Minder dan een kwart is op de hoogte. Daarom de vijf belangrijkste misverstanden rond geprogrammeerde inkoop en Real Time Bidding in het bijzonder.

Marketing

Microsoft steekt portaal MSN in het nieuw

Microsoft staat op het punt om internationaal zijn portaalsite MSN met een nieuwe layout te herlanceren. Adverteerders zouden er alleen betalen voor reclames die zichtbaar in beeld zijn.

Marketing

Essent: Nest deelt geen informatie met ons

Essent brengt de online thermostaat Nest later deze maand in Nederland op de markt. Hoewel deze Googledochter veel informatie verzamelt en slim in huis toepast, krijgt het energiebedrijf daar niets van mee.

Internet of Things

@hansvoorn interviewt Twitters @suzanneekel

Twitter heeft sinds kort een hoofdkantoor in Nederland, en Suzanne Ekel is daar Marketing Manager. Wat doet de Nederlandse organisatie precies? En kunnen we al adverteren op Twitter en hoe dan? Wat is een praktisch voorbeeld?

Marketing

Smartclip komt met reclame tijdens het tv-zappen

Smartclip, leverancier van reclametechnologie, brengt volgend jaar een systeem op de markt dat tv-reclames kan tonen wanneer het toestel wordt aangezet of wanneer er wordt gezapt.

Marketing

Infographic: de ideale sociale video strategie

Video genereert doorgaans drie keer zoveel bezoekersverkeer dan andere verwijzingen. En bezoekers brengen ook meer tijd door op sites met video. Kortom: het wordt hoog tijd om je sociale media strategie op orde te hebben. The Media Octopus legt het nader uit in deze infographic.

Marketing

Yahoo koopt ‘AdSense voor plaatjes’

Yahoo heeft voor een onbekend bedrag advertentiebedrijf Luminate overgenomen, ooit opgericht door voormalige werknemers van LiveOps, Netscape en Yahoo zelf. De onderneming zit achter een soort ‘AdSense voor plaatjes’.

Marketing

Klant zoekt weer telefonisch contact met provider

De telefoon lijkt weer het geëigende middel om contact op te nemen met de klantenservice van hun mobiele provider, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper onder zijn Consumer Panel. In juli 2013 gaf 53 procent de voorkeur aan telefonisch contact en in juli 2014 is dit gestegen naar 60 procent.

Customer Service

E-mailcontent moet 600px breed zijn… Toch?

Is er een maximale breedte voor een e-mailcontent? Vanuit het verleden is de adviesbreedte altijd 600px geweest. Tegenwoordig zijn schermresoluties over het algemeen hoger dan ‘in het verleden’. Betekent dit automatisch dat daarom ook de e-mailcontent breder gemaakt kan worden? Mijn advies is en blijft wat mij betreft, gewoon 600px. Waarom? In deze blogpost vertel ik het en geef je graag een aantal argumenten om over na te denken.

E-mailmarketing

Nest in zee/huis met Airbnb

Airbnb gaat thermostaten van Nest installeren in een kleine groep huizen van zijn verhuurders. Het zijn maar tien huizen die […]

Internet of Things

Markt voor mobiele real time bidding stijgt snel

De wereldwijde markt voor mobiel real time bidding (RTB) is in het tweede kwartaal van 2014 met 69 procent gegroeid ten opzichte van het eerste kwartaal. Dat staat in het rapport Global Mobile RTB Insights.

Marketing

Twitter opent reclamedienst voor Nederlands MKB

Berichtendienst Twitter heeft zojuist zijn selfservice reclamedienst Ads in Nederland en België geactiveerd. Nu kunnen ook kleine en middelgrote bedrijven reclamecampagnes gaan voeren.

Marketing

Twitter opent zelfbedieningsstation in BeneLux

Twitter heeft vandaag het zelfbedieningststaion voor kleine adverteerders geopend! Tot voor kort moest je een paar duizend euro aan budget klaar hebben liggen als je in Nederland (en België en Luxemburg) aan de slag wilde met Twitters promoted producten (de advertentievormen die Twitter aanbiedt). Maar het belangrijkste in deze zin staat vooraan: “Tot voor kort”.

Marketing

Vijf misverstanden rond retargeting opgelost

Er bestaan nog veel misvattingen rond retargeting. De technologie wordt echter al door ruim 75% van de meest succesvolle online bedrijven ingezet en het is dus de moeite waard om de misvattingen eens onder de loep te nemen. Hier zijn de top 5 retargeting misverstanden en waarom je ze kunt negeren.

Marketing

15 nieuwe statistieken voor Social Customer Engagement

Steeds meer bedrijven integreren social media tools en strategieën om de klantervaring te verbeteren. Dit doen ze voornamelijk aan de kant van Service en Support. Een rapport van Social Media Today getiteld “2014 Social Customer Engagement Index” laat zien wat de vruchten zijn die bedrijven wereldwijd plukken van deze integratie. De 15 belangrijkste uitkomsten op een rij.

Customer Experience