Fabrique ontwerpt website Design Museum London
Na de sites van het Rijksmuseum en het Van Gogh Museum, heeft het Nederlandse designbureau Fabrique nu ook de nieuwe site van Design Museum London ontworpen, ook nu weer met technische partner Q42.
Na de sites van het Rijksmuseum en het Van Gogh Museum, heeft het Nederlandse designbureau Fabrique nu ook de nieuwe site van Design Museum London ontworpen, ook nu weer met technische partner Q42.
Digitale kiosk Myjour.com, het online platform voor het lezen van losse artikelen, start volgende maand in samenwerking met TPO Magazine een wederverkoopdienst van artikelen voor de business-to-business markt. Uitgevers en auteurs bieden hun content aan in Myjour voor herpublicatie. Hiermee is het voor bedrijven, overheden en overige contentcurators eenvoudig om artikelen te kopen voor gebruik in eigen media.
Het Nederlandse magazineplatform Prss is overgenomen door Apple voor een niet nader genoemd bedrag. Dat heeft Apple met zoveel woorden bevestigd tegenover TechCrunch.
Ieder jaar brengt het inbound marketingbedrijf HubSpot een onderzoek uit: The State of Inbound. Verrassend voor 2014: 85 procent van de marketeers geeft aan dat ze inbound marketing gebruiken, bij 47 procent stijgt het budget ervoor en bij maar 53 procent wordt de ROI gemeten. Waarom blijft inbound marketing zo groeien?
LinkedIn wil af van een rechtszaak waarin het bedrijf van misbruik wordt beticht. De onderneming stuurt vrienden van LinkedIn leden soms e-mail uitnodigingen, zonder daar expliciet toestemming voor te vragen, iets dat in de staat Californië niet zou zijn toegestaan.
De grotere iPhone schermen komen geen moment te laat. Eerder deze maand concludeerde Adobe uit eigen onderzoek dat mobiel webverkeer afkomstig van kleine smartphoneschermen met 11 procent is gedaald, terwijl die van grote schermen fors is gestegen.
De bestedingen aan online videoreclame stijgen komende jaren met gemiddeld 24 procent, wat het de snelst groeiden categorie internetreclame maakt.
Adverteerders gaven in de eerste helft van dit jaar 701 miljoen euro uit aan internetreclame. Een kleine veertig procent daarvan kwam bij Google terecht, nog eens veertig procent bij displayreclame.
Display advertenties werken niet meer. Aansprekende verhalen wel. De klikratio van display ads raakt de 1 procent niet eens meer. Hoe zorg je ervoor dat je als merk niet met verschillende verhalen naar buiten komt als er meerdere afdelingen zijn die met native advertising werken? Hoe zorg je er voor dat de content ook echt relevant is?
Reclamegigant WPP verkoopt een onderdeel van zijn RTB-platform Xaxis aan AppNexus. In ruil voor 25 miljoen dollar verwerft het daarmee een belang in het reclametechnologiebedrijf.
Branchevereniging DDMA werkt samen met NIMA aan een wereldwijd onderzoek van The Global DMA naar de rol, de inzet en de invloed van data-driven marketing. Dit is de eerste internationale enquête over data-driven marketing die zo groot wordt uitgezet.
GumGum, een startup die advertenties plaatst in bestaande webplaatjes, gaat die technologie voortaan geautomatiseerd aanbieden door een samenwerking met Xaxis uit New York.
DuckDuckGo, de snel groeiende zoekmachine die de privacy van gebruikers honoreert, is in navolging van Google en anderen geblokkeerd in China.
Het geplaagde Tradedoubler kiest een nieuwe koers en stapt af van zijn pure focus op affiliate marketing. Het bedrijf neemt drie jaar de tijd om zich te ontplooien als Europees werkende conversiespecialist.
Marketing automation is een veelgebruikte term. Volgens Copernica de belangrijkste marketingtrend van 2014. “Naast het genereren van leads, omvat Marketing Automation ook lead nurturing en lead scoring”, legt Michael Heering van Copernica uit.