Google Authorship uit zoekresultaten: waar ging het mis?
Google heeft ‘Authorship’ nu geheel de das om gedaan. Waarom werd het project na drie jaar testen stopgezet? En was het aanmelden voor Authorship verspilde moeite?
Google heeft ‘Authorship’ nu geheel de das om gedaan. Waarom werd het project na drie jaar testen stopgezet? En was het aanmelden voor Authorship verspilde moeite?
Netquest en het Amsterdamse Wakoopa bundelen hun krachten. Wakoopa wordt een volledige dochteronderneming van Netquest, maar blijft zelfstandig opereren. Dat hebben beide bedrijven vandaag aangekondigd.
Twitter heeft haar adverteerders analysetool geopend voor iedereen, ongeacht of je adverteerder bent of niet. Ik ben de tool natuurlijk direct gaan gebruiken. Wat kan dit hulpmiddel voor je betekenen?
Online mediabureau StormMC trekt Carolien Bos van FBTO aan om in het managementteam de functie van commercieel eindverantwoordelijke te vervullen.
Jelle Pastijn is begin augustus aangetreden als operationeel directeur van DMA Institute uit Amsterdam.
De interim CEO van affiliatemarketingbedrijf wordt aangesteld als vaste topman. Voormalig directeur Verkoop Matthias Stadelmeyer wordt algemeen directeur bij Tradedoubler uit Zweden. Hij is daarmee de definitieve opvolger van Rob Wilson, die het bedrijf in april moest verlaten toen de Raad van Commissarissen hem het vertrouwen niet meer wilde geven.
Mediabureau Publicis overweegt om het Franse advertentiebedrijf Criteo over te nemen. Dat meldt Les Echos.
De TU/e en Tilburg University (TiU) willen in Den Bosch een Graduate School met drie mastertracks opzetten: Data Science, Entrepreneurship en Governance. De universiteiten bundelen hun krachten voor de ontwikkeling van data science en big data vanwege het cruciaal belang voor de samenleving en het bedrijfsleven.
Uitgeverij De Persgroep breidt in Nederland zijn propositie voor automated trading, geautomatiseerde reclameverkoop, uit.
Apple heeft zijn iAd-advertentiesysteem voor iOS verder uitgebreid. Advertenties kunnen in volledig scherm worden weergegeven en ook bestaat nu de mogelijkheid van een pop-up video.
Een Product Feed is dé basis voor Google Shopping. Zonder Product Feed ook geen Google Shopping. Maar hoe stel je een goede Product Feed op? Dit kan best een klus zijn. Maar met onderstaand stappenplan weet je in elk geval wel hoe je moet beginnen.
Directeur Herbert Pesch van Evident ziet nog te vaak dat het digitale kanaal bij grote, industriële en agri-ondernemingen een ondergeschoven kindje is. De website is niets meer dan een digitale folders en het salesapparaat werkt compleet gescheiden van het online kanaal. “Hun online marketing moet gaan om het integreren van de nieuwe kanalen om sterker te zijn dan hun concurrent.”
Wees eerlijk: we hebben het al veel te lang gehad over de Millennial (20 – 37 jaar), maar de Generatie Z staat langs de kantlijn te trappelen. Generatie Z lijkt Facebook te verlaten, maar Instagram te omarmen. Generatie Z kan op vijf schermen tegelijk werken, terwijl de Millennial er maar twee kan handelen. Meer bijzonderheden in deze infographic.
De zoekresultaten in Google zijn weer wat ‘schoner’ nu bij artikelen niet meer wordt verwezen naar het Google+-profiel van auteurs. “Authorship biedt niet de meerwaarde die we ervan verwachtten”, legt John Mueller uit.
Twitter begint een trainingprogramma voor adverteerders om ze vertrouwd te maken met nieuwe mogelijkheden van het microblog. Twitter is het programma Flight School gestart met drie partners Starcom MediaVest, MEC en Omnicom Group.