YouTube stopt met overlay advertenties
YouTube stopt 6 april met overlay-advertenties omdat het als ‘storend voor kijkers’ wordt ervaren. De optie was al niet meer beschikbaar voor mobiele gebruikers, wel op de desktop.
YouTube stopt 6 april met overlay-advertenties omdat het als ‘storend voor kijkers’ wordt ervaren. De optie was al niet meer beschikbaar voor mobiele gebruikers, wel op de desktop.
Mindshare heeft het performance marketing-/media-account gewonnen. Mindshare wint hiermee na een kort, intensief, maar vooral energiek pitchtraject van de Rabobank Groep.
De Europese Unie zou een volgende monopoliezaak tegen Google voorbereiden. Het gaat om het uitbuiten van concurrentievoordeel op het gebied van display-advertising.
Branchevereniging VIA heeft nieuwe juryleden benoemd voor de Programmatic Awards 2023. Het gaat om 23 professionals die plaatsnemen in de drie vakjury’s. De uitreiking vindt op 15 juni 2023 voor de zevende keer plaats.
Emerce en DDMA gaan samenwerken op het gebied van kennisdeling in het domein van online conversie en analytics.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar de ‘Veilig op Weg’-campagne gemaakt voor Univé.
Terwijl de creator economy stug doorgroeit, wordt er regelmatig geklaagd over lage verdiensten. De markt is dan ook scheef verdeeld, maar wordt ook niet altijd goed begrepen. Om eindelijk geld te gaan verdienen, zal het organisch bereik verder naar beneden geschroefd worden en moeten creators mee in paid first, terwijl adverteerders naar Amerikaans voorbeeld hogere resultaten willen zien. ‘Een ROAS van zes wordt hier ook de norm.’
Digital out of Home (DOOH) rukt steeds verder op en de mogelijkheden groeien. Zelfs Google is inmiddels aan boord. Hoe zet je het effectiever in?
Hillenaar Outdoor en TAG Outdoor gaan samenwerken. Het doel is om onder meer Programmatic Buying via buitenreclame naar een hoger niveau te tillen.
DDB lanceert wat het noemt het eerste volledig geautomatiseerde creatieve bureau. The Uncreative Agency debuteerde op 27 januari met een […]
Happy Horizon breidt uit met het creatieve en digitale agency EF2 uit Veenendaal. EF2 werkt voor diverse klanten, waaronder Vos Logistics, Dentaid, KiKa en vele anderen.
De traditionele rolverdeling tussen sales en marketing gaat veranderen. Sommige zaken worden geautomatiseerd. Andere vragen om de persoonlijke touch.
Dagelijks verschijnen er miljoenen artikelen. Voor een merk bieden die mogelijkheden om relevant te zijn in de belevingswereld van je potentiële klant.
De problemen van webwarenhuis V&D staan niet op zichzelf. Allerlei pogingen om ooit legendarische merken nieuw leven in te blazen lijken keer op keer te mislukken. Toch vooral omdat deze merken niet meer het gevoel lijken te vertegenwoordigen dat zij ooit uitstraalden.
Noteer vast in je agenda: Emerce Conversion & Analytics op 20 april in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Conversie en analytics komen als gouden duo samen in dit inspirerende event. Met meer dan 250 gelijkgestemden luister je naar experts die al hun kennis, tips & tricks met je delen.