More stories

Premium

YouTube stopt met overlay advertenties

YouTube stopt 6 april met overlay-advertenties omdat het als ‘storend voor kijkers’ wordt ervaren. De optie was al niet meer beschikbaar voor mobiele gebruikers, wel op de desktop.

Online advertising
Premium

Mindshare wint performance media account Rabobank

Mindshare heeft het performance marketing-/media-account gewonnen. Mindshare wint hiermee na een kort, intensief, maar vooral energiek pitchtraject van de Rabobank Groep.

Digital Agencies
Premium

‘Nieuwe Europese monopoliezaak tegen Google’

De Europese Unie zou een volgende monopoliezaak tegen Google voorbereiden. Het gaat om het uitbuiten van concurrentievoordeel op het gebied van display-advertising.

Marketing
Premium

VIA presenteert nieuwe jury voor de Programmatic Awards 2023

Branchevereniging VIA heeft nieuwe juryleden benoemd voor de Programmatic Awards 2023. Het gaat om 23 professionals die plaatsnemen in de drie vakjury’s. De uitreiking vindt op 15 juni 2023 voor de zevende keer plaats.

Marketing
Premium

Emerce en DDMA in partnerschap op kennisdomein online conversie en analytics

Emerce en DDMA gaan samenwerken op het gebied van kennisdeling in het domein van online conversie en analytics.

Marketing
Premium

Campagnepanel 193: ‘voelt klassiek digitaal’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar de ‘Veilig op Weg’-campagne gemaakt voor Univé.

Campagnes
Premium

Creator Economy: ‘Influencer-markt gaat naar paid first’

Terwijl de creator economy stug doorgroeit, wordt er regelmatig geklaagd over lage verdiensten. De markt is dan ook scheef verdeeld, maar wordt ook niet altijd goed begrepen. Om eindelijk geld te gaan verdienen, zal het organisch bereik verder naar beneden geschroefd worden en moeten creators mee in paid first, terwijl adverteerders naar Amerikaans voorbeeld hogere resultaten willen zien. ‘Een ROAS van zes wordt hier ook de norm.’

Marketing
Premium

Workshop: effectiever aan de slag met Digital out of Home

Digital out of Home (DOOH) rukt steeds verder op en de mogelijkheden groeien. Zelfs Google is inmiddels aan boord. Hoe zet je het effectiever in?

Digital Transformation
Premium

TAG Outdoor en Hillenaar Outdoor bundelen krachten

Hillenaar Outdoor en TAG Outdoor gaan samenwerken. Het doel is om onder meer Programmatic Buying via buitenreclame naar een hoger niveau te tillen.

Marketing
Premium

DDB lanceert volledig geautomatiseerde creatieve bureau

DDB lanceert wat het noemt het eerste volledig geautomatiseerde creatieve bureau. The Uncreative Agency debuteerde op 27 januari met een […]

Artificial Intelligence
Premium

EF2 agency treedt toe tot Happy Horizon groep

Happy Horizon breidt uit met het creatieve en digitale agency EF2 uit Veenendaal. EF2 werkt voor diverse klanten, waaronder Vos Logistics, Dentaid, KiKa en vele anderen.

Marketing

Marketing in 2030: voortgedreven door technologie en verrijkt door mensen

De traditionele rolverdeling tussen sales en marketing gaat veranderen. Sommige zaken worden geautomatiseerd. Andere vragen om de persoonlijke touch.

Digital Transformation

Adverteren? Claim de content waar je mee geassocieerd wilt worden

Dagelijks verschijnen er miljoenen artikelen. Voor een merk bieden die mogelijkheden om relevant te zijn in de belevingswereld van je potentiële klant.

Online advertising
Premium

V&D: oude merken uitmelken lijkt geen goed idee

De problemen van webwarenhuis V&D staan niet op zichzelf. Allerlei pogingen om ooit legendarische merken nieuw leven in te blazen lijken keer op keer te mislukken. Toch vooral omdat deze merken niet meer het gevoel lijken te vertegenwoordigen dat zij ooit uitstraalden.

Marketing
Premium

Beter Bed, Schiphol en Heineken naar Emerce Conversion & Analytics

Noteer vast in je agenda: Emerce Conversion & Analytics op 20 april in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Conversie en analytics komen als gouden duo samen in dit inspirerende event. Met meer dan 250 gelijkgestemden luister je naar experts die al hun kennis, tips & tricks met je delen.

Conversie