More stories

Vergelijk.nl omarmt RTB voor reclame-exploitatie

Bedrijven die willen adverteren hoeven niet meer te onderhandelen met de verkopers van Vergelijk.nl. Ze geven eenvoudigweg de gewenste variabelen van hun doelgroep en de computer vertelt waar de reclames gaan verschijnen tegen welke prijs.

Marketing

Infographic: de belangrijkste webdesign trends

Webontwerp maakt een snelle ontwikkeling door, met als belangrijkste trends responsive design, minder tekst en veel meer scrollen. Dat hebben we natuurlijk vooral te danken aan het feit dat browsers zich om de zoveel maand vernieuwen (met name Chrome, Firefox). Het team van WhoIsHostingThis? zette de belangrijkste trends op een rij.

Marketing

Europa wil duidelijkheid over ‘vergeetrecht’ van Google

De privacywaakhonden van Europa willen duidelijkheid van zoekmachines over hoe ze het burgerrecht ‘om te worden vergeten’ implementeren. Duidelijkheid is er nog lang niet.

Legal

Native ad labelling: werk in uitvoering

Marketeers, uitgevers, content marketing bureaus en regelgevers zoeken nog steeds naar een manier om de belangen van adverteerders en consumenten in evenwicht te krijgen als het gaat om native advertenties. In navolging van toezichthouder FTC, die zich gaat verdiepen in native advertising, springt ook het Interactive Advertising Bureau (IAB) in de bres voor regulering.

Contentmarketing

Ook Chrome krijgt Material Design

Google maakt haast met zijn nieuwe Material Design. Zo werd vorige week al het uiterlijk van de Play Store voor Android aangepast, maar ook de Chromebrowser voor Android krijgt een nieuw jasje toegemeten.

Marketing

Leon Gerrits wordt Beneluxbaas van Yieldr

Yieldr heeft per vandaag een nieuwe verantwoordelijke voor de Beneluxmarkt. Leon Gerrits neemt die positie over van Victor van Venrooij, […]

Marketing

Infographic: virtueel toerisme

Welke invloed heeft technologie eigenlijk op het toerisme? En wat is de invloed van sociale media op de bestemming die ze kiezen? Die vraag probeert de Les Roches School of International Hotel Management in Zwitserland te beantwoorden in deze extra lange infographic. Bon Voyage!

Marketing

OMG introduceert lokale e-mailmarketing voor dealers BMW

Online Marketing Group (OMG) en BMW Group Nederland (BMW) zijn een samenwerking gestart waarbij BMW dealers lokaal commerciële e-mails kunnen sturen.

Dialogue Marketing

Meer reclame op Google Maps

De vaste en mobiele versie van Google Maps gaan meer reclame vertonen. De inhoud van de zoekopdracht op de landkaart bepaalt (ook hier) reclames worden getoond.

Marketing

Redhotminute neemt branchegenoot idreams over

Digital agency Redhotminute neemt internetbureau idreams over. Met de uitbreiding naar de in totaal ruim 100 medewerkers behoort het bedrijf daarmee tot de grotere online bureaus van Nederland.

Marketing

Tradedoubler zint op nieuwe strategie

Affiliatenetwerk Tradedoubler ziet groeiende concurrentie uit social media, ad exchanges, mobiel en video en bereidt zich voor op een nieuwe strategie. Afgelopen kwartaal leverde het 21 procent omzet in omdat een aantal grote internationale klanten is vertrokken.

Marketing

Kan McDonalds een onafhankelijke bezorgdienst verbieden?

De nieuwe bezorgdienst Ring ’n Bring is pas net actief, maar heeft nu al problemen met McDonalds. Ring ’n Bring haalt namelijk op aanvraag producten af bij elk willekeurig restaurant, waaronder McDonalds, en daar is de fastfoodketen niet blij mee.

E-commerce

CM koopt KPN Callfactory

Mobiele dienstverlener CM neemt zijn grootste concurrent, KPN Callfactory, over. De Bredase telecomspecialist krijgt hiermee toegang tot meer corporate klanten. Daarnaast gaat het weer investeren in interactive voice response (IVR).

Customer Service

Verzekeraars leveren optimaal serviceniveau door één centrale kennisbank

Het voeren van één centrale kennisbank helpt verzekeraars met het voeren van een optimaal serviceniveau. We kijken hoe verzekeraarsgroep UVIT, bestaande uit Univé, VGZ, IZA en Trias het ‘first time right principe’ invult ondanks de diverse labels, en hoe IAK Verzekeringen de contactregistratie optimaliseert.

Customer Service

Meer dan 50.000 klachten op Klachtenkompas.nl

Consumenten hebben sinds de start in juni 2012 ruim 50.000 klachten geplaatst op Klachtenkompas.nl. Dit online platform van de Consumentenbond brengt individuele consumenten met een klacht in contact met het desbetreffende bedrijf om zo, samen tot een oplossing te komen. Inmiddels hebben 1300 bedrijven zich aangesloten bij Klachtenkompas.nl.

Customer Service