Google start Duitse radiocampagne voor Now
‘Praat met Google’ is de pay-off van de radiocampagne die de hele maand op de radio is te horen. Het zoekbedrijf plugt daarmee zijn ‘persoonlijke butler’ Google Now.
‘Praat met Google’ is de pay-off van de radiocampagne die de hele maand op de radio is te horen. Het zoekbedrijf plugt daarmee zijn ‘persoonlijke butler’ Google Now.
IAB Nederland heeft omtrent privacy al eerder publicaties ingebracht, waaronder de Cookie Compliance Guide. De ontwikkelingen op het gebied van cookies staan echter niet stil. Op dit moment zijn er twee belangrijke ontwikkelingen: de zaak omtrent een advertentiebemiddelingsbedrijf en de aankomende wetswijziging.
Hoe kunnen de juiste keuzes voor marketing software gemaakt worden? In recente jaren is de hoeveelheid Must have-marketing software explosief gegroeid. Het lijkt wel alsof er iedere maand tools uitkomen die u moet hebben en je het als marketing manager het steeds moeilijker krijgt om de juiste keuzes te maken.
Betaalde advertenties via Facebook en Twitter blijven uiterst bescheiden. Maar een zeer beperkt deel van het marketingbudget wordt besteed aan advertenties, zo blijkt uit onderzoek van AdAge. Veel meer geld gaat zitten in sociale marketing.
Advertentiebedrijf Adcrowd biedt online adverteerders de mogelijkheid om voortaan zelf dynamische advertenties in te zetten voor retargetingcampagnes en dat niet aan derden over te laten.
Facebook heeft kennelijk nog steeds grootste plannen voor video-advertenties, want het heeft de Amerikaanse video ad-startup LiveRail overgenomen. Dit RTB-netwerk toont 7 miljard video advertenties per maand.
Het Nederlandse bedrijf Brandnew heeft haar activiteiten op het gebied van Identity & Packaging design uitgebreid met retail design. Daartoe is een nieuw team aangetrokken bestaande uit Hans Rietveld (Creative) en Leontine de Groot (Strategy).
Melvin van Tholl heeft het customer experience design agency Pinkpope opgericht, na een loopbaan van meer dan twaalf jaar bij de KLM. Pinkpope helpt bedrijven bij het ontwikkelen van belevenissen rondom hun merken, producten of diensten. Eenrichtingsverkeer, waarbij het merk eenzijdig claimt dat het zo geweldig is, is passé. De consument wil dat zélf kunnen ervaren.
De uitgaven aan mobiele reclame groeien in Engeland zo hard, dat adverteerders over twee jaar meer budget besteden bij mobiele kanalen dan op vaste.
Native advertising, advertenties die moeten opgaan in de redactionele content, wint aan belang. Maar uitgevers en marketeers zijn nog zoekende naar een manier om er een duidelijk label aan te hangen zonder dat het consumenten afstoot.
Facebook verandert de formaten van zijn advertenties aan de lopende band, of het nu gaat om desktop of mobiele advertenties. En dus heeft Nanigans alle feiten nog eens handig onder elkaar gezet in een infographic. Print hem uit en hang hem aan de muur.
De Persgroep biedt adverteerders vanaf vandaag de mogelijkheid om geprogrammeerd advertentieruimte in te kopen. Een aantal homepage IAB formaten op AD.nl, volkskrant.nl, trouw.nl, parool.nl en tweakers.net wordt via programmatic buying aangeboden.
Twitter volgt Facebook en Google met zogenoemde appinstallatie advertenties. Vanaf nu kunnen gebruikers meteen naar de App Store of Google Play worden geleid.
De dood van e-mail is stellig overdreven, dat blijkt weer eens uit een tiental statistieken die Business2Communinity een dezer dagen publiceerde. Met andere woorden: e-mail marketing is en blijft nog even heel belangrijk.
Facebook blijkt een week lang een experiment te hebben uitgevoerd onder 700.000 Engelssprekende gebruikers om te kijken of met bepaalde berichten hun stemming kon worden beïnvloed. Het bedrijf heeft de onderzoeksresultaten inmiddels gepubliceerd.