Twitter start dashboard voor organische tweets
Twitter biedt adverteerders voortaan meer inzicht in het bereik van hun organische tweets, met andere woorden: ook hun reguliere marketingberichten, niet alleen advertenties.
Twitter biedt adverteerders voortaan meer inzicht in het bereik van hun organische tweets, met andere woorden: ook hun reguliere marketingberichten, niet alleen advertenties.
CRM-specialist Salesforce betaalt ongeveer 350 miljoen dollar voor RelateIQ, een bedrijf dat gegevens uit LinkedIn, Office 365 en Gmail toevoegt aan relatiebeheer.
Je stopt vreselijk veel energie in je content in de overtuiging dat iedereen ervan onder de indruk zal zijn, en toch gebeurt er niks. Waar kan dat aan liggen? Een van de redenen kan gebrek aan emotie. Content moet nieuwsgierig maken, je aan het lachen kunnen brengen, of je doen verbazen. Kijk wel uit, want negatieve content werkt averechts.
>Modeontwerper Marc Jacobs staat op het punt een mondiale reclamecampagne te activeren waarin de hoofdrol is weggelegd voor fans die zichzelf aanmelden via Twitter en Instagram.
Marktplaats.nl vergroot zijn bereik voor adverteerders met elf procent nu zij via de exchange ruimte kunnen inkopen in de iPad-app.
Recent heeft het IAB en Deloitte een rapport gepubliceerd over de status van programmatic trading in Nederland als onderdeel van het onderzoek naar de bestedingen aan online adverteren in 2013. De resultaten bevestigen dat de Nederlandse markt voor online adverteren in een programmatic landschap verandert. Sterker nog, in vergelijking tot de omringende landen loopt Nederland voorop in de omarming van programmatic advertising.
Consumenten openen minder vaak marketing e-mails van retailers dan van bijvoorbeeld onderwijsinstellingen en gezondheidsorganisaties. Dat blijkt uit onderzoek van Silverpop.
Het Gentse Nexen breidt zijn locatiegebaseerde marketingoplossing uit met analytics,. Bedrijven en retailers kunnen daarmee het gedrag van bezoekers an een winkel, museum of evenement analyseren.
Zuivelonderneming Royal FrieslandCampina bindt klanten aan zich met het loyaltyprogramma Eurosparen. Belangrijk uitgangspunt is het mogelijk maken van leuke uitjes in krappe tijden. ‘Ik sluit samenwerkingen met andere loyaliteitsprogramma’s niet uit’, aldus Digital Marketing Manager Willem Vola.
Bavaria gaat op de radio interactieve reclame maken met behulp van de app Shazam. Luisteraars worden via de radio verleid om met hun telefoon automatisch naar een actiepagina van het biermerk te gaan.
Analytics specialist MicroStrategy vereenvoudigt zijn productportfolio. De ruim 21 verschillende producten worden ondergebracht in slechts vier pakketten en die zijn ook nog eens stukken goedkoper.
Als je een online marketing strategie schrijft, is het belangrijk dat je ook nadenkt over hoe je de gebruikers betrokken kunt houden. De interactie tussen de gebruiker en de maker hangt af van verschillende elementen zoals gebruikersvriendelijkheid, pakkende content en de juiste visuals. Onderzoek met deze tien tips hoe je engagement kunt verhogen.
Fullservice bureau IMNetworks uit Hilversum is failliet. Het bedrijf werkte onder meer voor vergelijkingsites als Besteproduct.nl, Telecomvergelijker.nl, Zoover.nl, Hardware.info, Mobilecowboys.nl en PCMweb.nl.
easyJet is een experiment met iBeacons gestart op de vliegvelden van Lyton, Gatwick en Parijs. Passagiers krijgen notificaties toegestuurd, bijvoorbeeld met het verzoek om het paspoort gereed te houden.
Sportkledingfabrikant Adidas verzamelt en analyseert klantdata vooral via smartphones en tablets van klanten. En de inzichten worden bij voorkeur gedeeld met partners. Zo kan sneller worden ingespeeld op marktbehoeftes. Dat vertelde Michael Voegele, vice president IT van Adidas, op het congres MicroStrategy World in Barcelona.