More stories

ACM legt NPO een last onder dwangsom op vanwege cookies

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) legt de Stichting Nederlandse Publieke Omroep (NPO) een last onder dwangsom op omdat men de regels voor het plaatsen van cookies overtreedt. Op verschillende websites die de NPO beheert plaatst publieke omroep cookies bij gebruikers zonder dat zij daarover voldoende zijn geïnformeerd en zonder dat zij daarvoor op de juiste wijze toestemming hebben gegeven.

Analytics

Forrester: analyse b2b-klanten kan veel beter

Marketeers moeten meer doen om hun b2b-klanten te begrijpen. Dat stelt Forrester Research in een nieuwe studie. Uit een enquête onder tweehonderd b2b-marketeers blijkt dat maar tien procent gebruik maakt van data-analyses om betere profielen van klanten samen te stellen. Dertig procent geeft toe dat de analyses niet effectief zijn.

B2B Digital

Google Analytics sluit eindelijk bots en spiders uit

Google Analytics kan eindelijk resultaten weergeven van het siteverkeer zonder bots en spiders. Bijna een derde van het siteverkeer bestaat uit geautomatiseerde programma’s die bijvoorbeeld pagina’s indexeren voor zoekmachines, maar ‘echte bezoekers’ zijn het uiteraard niet.

Analytics

Sites stoppen met omstreden ‘fingerprinting’

De bedrijven AddThis en Ligatus zouden zijn gestopt met canvas fingerprinting na negatieve publicaties hierover. Sites als YouPorn, whitehouse.gov en anderen hebben de omstreden AddThis-buttons verwijderd. Dat beweert Gunes Acar, een van de onderzoekers van de KU Leuven, dat samen met Princeton University een onderzoek publiceerde over digitale vingerafdrukken.

Analytics

Pervorm zet volgende stap in geautomatiseerde media-inkoop

Performance marketingbureau Pervorm, gespecialiseerd in display en social performance advertising, lanceert samen met technologiebedrijf MediaMath het Open Seat-product. Daarmee kunnen adverteerders hun geautomatiseerde media-inkoop zelf beheren.

Marketing

Instagram lanceert ‘Snapchat killer’

Alsof Facebook Shapchat dubbel wil terugpakken heeft dochter Instagram een Snapchat alternatief Bolt gelanceerd in Singapore, Zuid-Afrika en Nieuw-Zeeland. Aan deze landen is de voorkeur gegeven omdat hier erg veel Instagram gebruikers zijn.

Marketing

Koers Twitter door het dak na goede kwartaalcijfers

De koers van Twitter is zojuist in de handel nabeurs met meer dan dertig procent gestegen. Beleggers zijn enthousiast over de ruime verdubbeling van de kwartaalomzet, een kwart meer gebruikers en het stijgende resultaat.

Marketing

Infographic: de menselijke factor bij content marketing

Content marketing is zo simpel nog niet. Bijna een kwart van de content marketeers heeft moeite om een publiek te bereiken. En meer dan de helft stemt de content niet af op profielen, met een laag engagement als resultaat. Dat is niet verstandig, want negentig procent van de consumenten vindt geoptimaliseerde content relevant.

Contentmarketing

Google spijkert MediaCom bij over mobiel en wearables

Google en MediaCom stellen internationaal speciale teams samen om de filialen van het mediabureau bij te spijkeren over ‘mobile first’-strategieën.

Marketing

E-mail marketing: verwaarloos de desktop niet

E-mails worden steeds vaker op mobiele apparaten geopend, tussen 2011 en 2013 is het mobiele gebruik van e-mail met 30 procent gestegen. Mobile first is dus het devies, maar recent onderzoek waarschuwt: verwaarloos de desktop niet.

E-mailmarketing

De Telegraaf op Abri’s en Mupi’s in Haarlem

Buitenexploitant JCDecaux plaatst gedurende twee weken dagelijks de voorpagina van De Telegraaf in zijn Abri’s en Mupi’s in Haarlem.

Contentmarketing

Groei in Big Data Analytics: meer budget, te weinig vaardigheden

Het aantal organisaties dat van plan is om hun Big Data Analytics budgetten te verhogen, is bijna verdubbeld in de laatste 12 maanden. Volgens een nieuwe studie naar de toepassing van Big Data, de gebruikte technologie en de uitdagingen, is het budget gestegen van 35 procent in 2013 naar 61 procent dit jaar.

Analytics

Bright Computing krijgt kapitaalinjectie van 11 miljoen euro

De Nederlandse startup Bright Computing heeft een kapitaalinjectie van 11 miljoen euro ontvangen van Amerikaanse, Engelse en Nederlandse investeerders voor verdere expansie. De investering wordt geleid door Draper Fisher Jurvetson (DFJ), bekend van onder andere Tesla Motors, Twitter, Skype en Hotmail, en DFJ Esprit.

Analytics

De vijf elementen van een converterende kop

Een toename van websiteverkeer staat hoog aan het prioriteitenlijstje van het team van marketeers. Zoekmachine-optimalisatie, e-mailmarketing, social media en advertenties: ze dragen bij aan naamsbekendheid en het aantal online bezoekers. Zonder de juiste en converterende headlines blijft het verspilde energie.

Conversie

IAB Europe lanceert de eerste Europese Programmatic Trading Whitepaper

Bijna negentig procent van ruim 600 respondenten van een gisteren gepubliceerd white paper van IAB Europe denkt dat geprogrammeerd inkopen van advertenties een significante impact heeft.

Marketing