More stories

Store Support: Klantbeleving verbetert

Gemiddeld hebben e-mailcontacten de minst positieve invloed op de klantbeleving. Het contact tussen klant en medewerker (onder andere in winkels) laat echter een positieve ontwikkeling zien, zegt onderzoeksbureau Store Support op basis van het doorlopende mystery guest-onderzoek bij grote branches in Nederland.

Customer Experience

Essent zet WhatsApp in voor webcare

De klantenservice van Essent is nu ook bereikbaar via WhatsApp. Klanten kunnen medewerkers van het energiebedrijf tijdens kantooruren vragen stellen via de berichtendienst. Voorlopig gaat het om een proef van twee maanden.

Customer Loyalty

Google Cloud Dataflow wordt geen Hadoop-killer

Google lanceerde een dezer dagen een nieuwe dienst voor de verwerking van data. Maar experts zijn het er nu al over eens: Cloud Dataflow gaat het populaire Hadoop niet vervangen.

Analytics

Duitse mediabedrijven slepen Adblock voor de rechter

De Duitse mediabedrijven RTL, Axel Springer en ProSiebenSat1 hebben Eyeo GmbH, het bedrijf achter Adblock Plus, gedagvaard. De mediabedrijven zeggen dat de software illegaal is.

Legal

‘Koppelen van databronnen heeft enorme potentie’

In een tijd dat data relatief schaars was en internet een grote vlucht nam, werd MetrixLab groot met innovatieve online onderzoeken. Nu er steeds meer bruikbare databronnen beschikbaar komen, verschuift de Rotterdamse marktonderzoeker richting een data-agnostische aanpak, aldus CFO Jan Willem Gerritsen.

Analytics

Booking.com op vingers getikt voor misleidende informatie

Booking.com heeft klanten misleid door op de site te suggereren dat hotelkamers bijna zijn uitverkocht, terwijl daarvan geen sprake is. Dat zegt het College van Beroep van de Reclame Code Commissie vrijdag.

Conversie

Expedia start pan-Europese tv-campagne

Komende drie maanden voert Expedia een pan-Europese tv-campagne onder het mom ‘Travel Yourself Interesting’.

Marketing

Thomas Cook maakt sites mobielvriendelijk

Reisorganisatie Thomas Cook heeft zijn sites mobielvriendelijk gemaakt. Uit eigen onderzoek bleek dat sinds begin dit jaar ruim 70 procent van zijn klanten de nieuwsbrieven met informatie over vakanties van Neckermann en Vrijuit op een mobiel apparaat (tablet of smartphone) opent. Dit terwijl dit in 2013 nog voor 75 procent werd gedaan op een desktop.

Marketing

Diana Janssen voorzitter van FEDMA

Per 1 juli 2014 is Diana Janssen, directeur van branchevereniging DDMA, benoemd tot voorzitter van de Federation for European Direct and Interactive Marketing (FEDMA). Bij de FEDMA zijn de Europese marketingverenigingen aangesloten, evenals grote bedrijven die zich richten op datagedreven marketing in Europa.

Dialogue Marketing

M2Mobi ontwikkelt mobiele strategie Dubai Airports

Het Amsterdamse mobiele bureau M2Mobi gaat in een aantal fase de mobiele strategie voor een van de grootste mondiale hubs in de luchtvaart, Dubai Airports, ontwikkelen.

Marketing

Rolls Royce zoekt sociaal mediabureau

Rolls Royce, eigendom van BMW, is op zoek naar een sociaal mediabureau. iCrossing van Hearst was tot nu toe de partner van de autofabrikant.

Marketing

Infographic: Google Plus B2B marketing

Google Plus lijkt steeds belangrijker te worden als het gaat om B2B marketing, meer nog dan Facebook of Twitter. De verwachting is dat over vijf jaar nagenoeg elk bedrijf een Google Plus-pagina heeft en men dus moeilijk kan achterblijven. Vandaar deze gids voor Google Plus B2B marketing.

B2B Digital

GroupM: Weg met media-inkoop op open netwerken

WPP-dochter GroupM stopt tegen eind 2014 met het inkopen van reclameruimte via open exchanges. Automated buying wordt omwille van de kwaliteit aan banden gelegd. WPP gaat enkel nog privédeals met uitgevers sluiten.

Marketing

Nederlandse bedrijven zeer actief op Twitter

Bedrijven maken in toenemende mate gebruik van sociale media. Binnen de Europese Unie lopen de bedrijven in Nederland zelfs voorop wat betreft het gebruik van Twitter, zo blijkt uit gegevens van het CBS.

Marketing

Nieuw real time analytics platform voor advertentiepartijen

Het Californische Metamarkets heeft een real time analytics-platform ontwikkeld voor advertentiepartijen die zich bezighouden met automated trading. Dat platform is bedoeld voor adverteerders, marktplaatsen en sitebeheerders.

Analytics