More stories

Nieuwe kansen voor marketeers bij Snapchat

Marketeers krijgen meer en meer mogelijkheden om de populaire chatapp Snapchat in te zetten als marketingkanaal. Na het eerder geïntroduceerde ‘Snapchat Stories’, waarbij het voor gebruikers mogelijk werd om een combinatie van foto en video als ‘snap’ te versturen, komen daar nu ‘Our Story’ en ‘Sponsored filters’ bij. Wat kun je daarmee?

Marketing

Hoe IKEA klanten trekt met Facebook geotargeting

Een A/B-test, waarbij Facebook Ads via geotargeting werden getoond, zorgde voor een stijging van elf procent in het winkelverkeer van een IKEA-winkel onder de doelgroep. De experimentele campagne werd opgezet door Vizeum voor IKEA en toont de potentie van de samenwerking tussen sociale media en datapartijen.

Facebook

Brancheorganisaties NUV (uitgevers) en NVPI (muziek) gaan samen

Brancheorganisaties het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) en NVPI (muziekindustrie) gaan een structurele samenwerking aan. Deze week al neemt de NVPI zijn intrek in het pand waarin ook het NUV is gevestigd.

Marketing

Eerste dubbelzijdige digitale reclamemast

OOHA Media introduceert haar eerste ‘digitale reclamemast’ aan de A2 bij Vianen, met twee megaschermen (98m² per zijde) de eerste in zijn soort in Nederland.

Creative
Premium

De Google Advertising Stack ontrafeld

Google is al lang niet meer alleen een zoekmachine. Zoals bekend biedt Google intussen veel meer producten voor adverteerders dan alleen AdWords. Sinds kort promoot Google deze producten niet meer apart maar als één geïntegreerd platform, de Google Stack.

Analytics

Publicis: Meer kleine digitale overnames

Nu de fusie met Omnicom van de tafel is, zal Publicis zich komend jaar actief richten op overnames van kleine digitaal gespecialiseerde internetbureaus.

Marketing

Infographic: Retail Big Data

Big Data is niet meer weg te denken uit de e-commerce, maar ook de fysieke retail kan eigenlijk al niet meer zonder, volgens deze infographic van Wisepricer.com. Bedrijven kunnen meer inzicht krijgen in de tevredenheid van klanten, hun uitgavenpatroon en omzetverloop. Ook kan op basis van data prijzen worden afgestemd op de vraag. Bedrijven die er mee aan de slag gaan zijn Wal-Mart en Kohl’s. You won’t know till you mine!

Analytics

Wat wordt de opvolger van de display banner?

We denken dat display banner advertenties hun langste tijd gehad hebben. Ze zijn storend en voegen te weinig waarde toe voor de gebruiker. Ook de advertentie-inkomsten van sitebeheerders dalen sinds twee jaar sterk. Wat zijn de serieuze alternatieven?

Marketing

Marketeer begrijpt niets van geprogrammeerde inkoop

Een wake-up call wellicht voor alle bedrijven die automated trading of geprogrammeerde advertentie-inkoop (‘programmatic’) als de heilige graal proberen te verkopen: de meeste marketeers begrijpen er niets van. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Forrester.

Marketing

ABN: geen analyses op basis van betaalgedrag

ABN AMRO ontkent dat het klantgegevens verstrekt of verkoopt aan derden. Daarmee reageert de bank op een artikel van de Correspondent. Dit digitale tijdschrift berichtte dat een klant een aanbieding kreeg nadat hij een kindje had gekregen.

Analytics

Emerce B2B Online: de foto’s

Afgelopen donderdag organiseerden Emerce en Evident de eerste editie van B2B Online in de rustieke omgeving van Inn Style in Maarssen. Thema’s als funnel management, conversie optimalisatie, targeting, storytelling en whitepaper marketing kwamen voorbij. En tussendoor werd een (golf)balletje geslagen. De sfeerbeelden.

B2B Digital

Verzekeraar zit straks ‘direct op de huid’ van de klant

Verzekeren 3.0 draait om Big Data, informatie en relaties. Verzekeraars moeten dus van oude naar nieuwe waarden. Dat was de belangrijkste boodschap op het evenement van het Verbond van Verzekeraars afgelopen week. “Mensen moeten weer centraal staan. Maar de systeemwaarden van nu conflicteren met de menswaarden.”

Customer Experience

Oracle koopt co-browsingtechnologie

Oracle heeft softwarebedrijf LiveLOOK overgenomen, gespecialiseerd in co-browsing. Daarmee kunnen verkopers of webcarediensten samen met klanten webpagina’s doornemen.

Customer Experience

Zijn sms-vervolgberichten reclame of niet?

Een recent besluit van het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) lijkt het spamverbod met betrekking tot het sms-verkeer iets te hebben verzacht, maar tegelijk is er veel onduidelijk ontstaan over wat er nu wel of niet is toegestaan. Dat schrijft de Branchevereniging voor dialoogmarketing.

Dialogue Marketing

Toekennen van de sale, het blijft lastig

Last click, post view, conversieattributie, zelfs voor de experts blijft het lastige materie. Ernest Aberson van Rocket Fuel vertelt hoe zijn lerende machines manoeuvreren tussen die lastige vragen.

Marketing