More stories

Diana Janssen voorzitter van FEDMA

Per 1 juli 2014 is Diana Janssen, directeur van branchevereniging DDMA, benoemd tot voorzitter van de Federation for European Direct and Interactive Marketing (FEDMA). Bij de FEDMA zijn de Europese marketingverenigingen aangesloten, evenals grote bedrijven die zich richten op datagedreven marketing in Europa.

Dialogue Marketing

M2Mobi ontwikkelt mobiele strategie Dubai Airports

Het Amsterdamse mobiele bureau M2Mobi gaat in een aantal fase de mobiele strategie voor een van de grootste mondiale hubs in de luchtvaart, Dubai Airports, ontwikkelen.

Marketing

Rolls Royce zoekt sociaal mediabureau

Rolls Royce, eigendom van BMW, is op zoek naar een sociaal mediabureau. iCrossing van Hearst was tot nu toe de partner van de autofabrikant.

Marketing

Infographic: Google Plus B2B marketing

Google Plus lijkt steeds belangrijker te worden als het gaat om B2B marketing, meer nog dan Facebook of Twitter. De verwachting is dat over vijf jaar nagenoeg elk bedrijf een Google Plus-pagina heeft en men dus moeilijk kan achterblijven. Vandaar deze gids voor Google Plus B2B marketing.

B2B Digital

GroupM: Weg met media-inkoop op open netwerken

WPP-dochter GroupM stopt tegen eind 2014 met het inkopen van reclameruimte via open exchanges. Automated buying wordt omwille van de kwaliteit aan banden gelegd. WPP gaat enkel nog privédeals met uitgevers sluiten.

Marketing

Nederlandse bedrijven zeer actief op Twitter

Bedrijven maken in toenemende mate gebruik van sociale media. Binnen de Europese Unie lopen de bedrijven in Nederland zelfs voorop wat betreft het gebruik van Twitter, zo blijkt uit gegevens van het CBS.

Marketing

Nieuw real time analytics platform voor advertentiepartijen

Het Californische Metamarkets heeft een real time analytics-platform ontwikkeld voor advertentiepartijen die zich bezighouden met automated trading. Dat platform is bedoeld voor adverteerders, marktplaatsen en sitebeheerders.

Analytics

Google start Duitse radiocampagne voor Now

‘Praat met Google’ is de pay-off van de radiocampagne die de hele maand op de radio is te horen. Het zoekbedrijf plugt daarmee zijn ‘persoonlijke butler’ Google Now.

Marketing

IAB Nederland publiceert update Cookie Compliance

IAB Nederland heeft omtrent privacy al eerder publicaties ingebracht, waaronder de Cookie Compliance Guide. De ontwikkelingen op het gebied van cookies staan echter niet stil. Op dit moment zijn er twee belangrijke ontwikkelingen: de zaak omtrent een advertentiebemiddelingsbedrijf en de aankomende wetswijziging.

Analytics

In drie stappen naar de juiste keuze voor marketing software

Hoe kunnen de juiste keuzes voor marketing software gemaakt worden? In recente jaren is de hoeveelheid Must have-marketing software explosief gegroeid. Het lijkt wel alsof er iedere maand tools uitkomen die u moet hebben en je het als marketing manager het steeds moeilijker krijgt om de juiste keuzes te maken.

Analytics

Sociale media (nog) geen advertentiemedium

Betaalde advertenties via Facebook en Twitter blijven uiterst bescheiden. Maar een zeer beperkt deel van het marketingbudget wordt besteed aan advertenties, zo blijkt uit onderzoek van AdAge. Veel meer geld gaat zitten in sociale marketing.

Marketing

Adcrowd vergroot bereik dynamische advertenties

Advertentiebedrijf Adcrowd biedt online adverteerders de mogelijkheid om voortaan zelf dynamische advertenties in te zetten voor retargetingcampagnes en dat niet aan derden over te laten.

Marketing

Facebook koopt video ad-bedrijf LiveRail

Facebook heeft kennelijk nog steeds grootste plannen voor video-advertenties, want het heeft de Amerikaanse video ad-startup LiveRail overgenomen. Dit RTB-netwerk toont 7 miljard video advertenties per maand.

Marketing

Brandnew lanceert nieuwe retail designpropositie

Het Nederlandse bedrijf Brandnew heeft haar activiteiten op het gebied van Identity & Packaging design uitgebreid met retail design. Daartoe is een nieuw team aangetrokken bestaande uit Hans Rietveld (Creative) en Leontine de Groot (Strategy).

Marketing

Nieuw design agency Pinkpope: échte beleving is holistisch

Melvin van Tholl heeft het customer experience design agency Pinkpope opgericht, na een loopbaan van meer dan twaalf jaar bij de KLM. Pinkpope helpt bedrijven bij het ontwikkelen van belevenissen rondom hun merken, producten of diensten. Eenrichtingsverkeer, waarbij het merk eenzijdig claimt dat het zo geweldig is, is passé. De consument wil dat zélf kunnen ervaren.

Customer Experience