Mobiel: de revolutie van de klantervaring
Er is een mobiele mind shift gaande bij consumenten. Ze verwachten te krijgen wat ze willen, op elk moment en in hun onmiddellijke context. Mobiel wordt het primaire kanaal voor klantinteractie.
Er is een mobiele mind shift gaande bij consumenten. Ze verwachten te krijgen wat ze willen, op elk moment en in hun onmiddellijke context. Mobiel wordt het primaire kanaal voor klantinteractie.
Yahoo brengt voortaan alleen nog kosten in rekening voor display advertenties die zijn geheel worden bekeken, en dus niet ‘onder de vouw’ verdwijnen.
Al enige tijd wordt gesteld dat B2B en B2C marketing naar elkaar toe groeien, en B2B marketeers de principes van B2C zouden moeten omarmen. Maar tussen B2B en B2C blijven nu eenmaal grote verschillen bestaan, stelt Shari Johnston, hoofd Integrated Marketing bij Demandbase.
Big Data, automatisch leren en diepe neurale netwerken gaan voor een efficiëntere, gepersonaliseerde en zelfs geautomatiseerde customer journey zorgen. Hiermee staat e-commerce op de rand van een enorme verschuiving die de gehele klantrelatie op zijn kop zal zetten.
De vereniging voor internetbureaus PIBN verandert zijn naam in Dutch Digital Agencies en wil daarmee een veel bredere bedrijvengroep aanspreken. “We willen de markt voor alle digital native bedrijven verder helpen professionaliseren”, aldus bestuurslid Adjan Kodde.
Marketeers en mediabureaus hanteren verschillende uitgangspunten voor het gebruik van klantanayses. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Econsultancy and Lynchpin.
Het Britse online aanbevelingsplatform Outbrain is op de vingers getikt door de advertentiewaakhond Advertising Standards Authority (ASA) vanwege verhulde advertenties op de site van het dagblad The Independent.
Het Nederlandse bedrijf SocialSensr lanceert een naar eigen zeggen innovatief Social Media Management Systeem waarmee bedrijven hun activiteiten op het gebied van sociale media eenvoudig kunnen beheren. Op die manier kunnen ze hun reputatie bewaken, maar ook campagnes uitvoeren.
In de vele jaren waarin ik als SEO-adviseur werkzaam ben, is de meest gestelde vraag: Hoe start je een goed SEO traject?. Verrassend genoeg heeft deze vraag hetzelfde antwoord bij zowel grote gevestigde merken als voor start-ups die hun eerste online stappen zetten. De onderstaande aanpak omvat de rol van een termonderzoek, technische aanpassingen, copywriting, conversie optimalisatie en link building.
OrangeBuddies Media heeft een cashbacksite voor mode-artikelen in het leven geroepen. Consumenten melden zich gratis aan bij Cashback.nl en kunnen extra cashbackbonussen verdienen op hun online aankopen.
Browserbedrijf Opera uit Noorwegen heeft advertentiespecialist AdColony overgenomen voor 350 miljoen dollar. De onderneming wil daarmee zijn mobiele positie versterken.
Marketeers krijgen meer en meer mogelijkheden om de populaire chatapp Snapchat in te zetten als marketingkanaal. Na het eerder geïntroduceerde ‘Snapchat Stories’, waarbij het voor gebruikers mogelijk werd om een combinatie van foto en video als ‘snap’ te versturen, komen daar nu ‘Our Story’ en ‘Sponsored filters’ bij. Wat kun je daarmee?
Een A/B-test, waarbij Facebook Ads via geotargeting werden getoond, zorgde voor een stijging van elf procent in het winkelverkeer van een IKEA-winkel onder de doelgroep. De experimentele campagne werd opgezet door Vizeum voor IKEA en toont de potentie van de samenwerking tussen sociale media en datapartijen.
Brancheorganisaties het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) en NVPI (muziekindustrie) gaan een structurele samenwerking aan. Deze week al neemt de NVPI zijn intrek in het pand waarin ook het NUV is gevestigd.
OOHA Media introduceert haar eerste ‘digitale reclamemast’ aan de A2 bij Vianen, met twee megaschermen (98m² per zijde) de eerste in zijn soort in Nederland.