Oracle wordt bruggenbouwer voor Big Data
Oracle wil een brug slaan tussen Big Data-silo’s. Het lanceert daarom een integratieoplossing voor toepassingen als Hadoop, NoSQL en Oracles eigen SQL-Databases.
Oracle wil een brug slaan tussen Big Data-silo’s. Het lanceert daarom een integratieoplossing voor toepassingen als Hadoop, NoSQL en Oracles eigen SQL-Databases.
MediaMonks Films heeft Noor van Geloven aangesteld als Executive Film Producer. Van Geloven werkte eerder voor onder andere KesselsKramer, 100% Halal en StrawberryFrog, waar zij filmprojecten leidde voor klanten zoals Emirates Airlines, Diageo en Bavaria.
Mediabureau Mindshare, onderdeel van WPPs GroupM, gokt op de markt voor wearables. Het heeft een nieuwe divisie Life+ in het leven geroepen voor advertentieproducten op slimme horloges, fitness trackers en Google Glass.
Het Amerikaanse bedrijf Adtile wil mobiele advertenties levendiger maken door het gebruik van sensorinformatie die smartphones verschaffen, zoals van GPS, gyroscoop en bewegingssensoren.
Native advertising is niet nieuw. Het bestaat al sinds mensenheugenis. Zo is de Sixtijnse Kapel het mooiste voorbeeld van sponsored content ooit gemaakt, vindt Philip Trippenbach van Edelman Digital in Londen. De plafonds werden geschilderd in de zestiende eeuw, in opdracht van Paus Julius II, ook wel de ‘Fearsome Pope’ genoemd, om zijn macht en invloed uit te dragen.
De regering vindt cookiemuren, die geen toegang verlenen tot een site als bezoekers geen cookies accepteren, ‘bijzonder gebruikersonvriendelijk’, maar wil geen stappen ondernemen. Dat schrijft minister Kamp in een nota over de behandeling van de wijziging van de artikel 11.7a van de Telecommunicatiewet.
Bijna de helft van ruim honderd websites in een onderzoek van managed live chat provider, LiveChat Pro bleek overdag niet bereikbaar. In veel gevallen stond op de website vermeld dat er geen medewerker online beschikbaar was.
Het grote Amerikaanse warenhuis Walmart begint een eigen advertentiemarktplaats, maar dan alleen voor zijn leveranciers. Via Walmart Exchange kunnen zij advertenties inkopen, maar ook gegevens uit onder meer sociale media raadplegen.
B2B-leadgeneratiebedrijf ProSpex neemt online marketingspecialist Webtraders over. Laatstgenoemde zal verder gaan onder de naam ProSpex Online Marketing. Op die manier moet het eerste fullservice multichannel B2B-leadgeneratiebureau ontstaan waarin alle direct marketing disciplines onder één dak zijn samengebracht.
Het bedrijf Telefoonboek is veroordeeld voor ongeoorloofde vergelijkende reclame en merkinbreuk in een zaak die rivaal De Telefoodsgids (DTG) eerder dit jaar had aangespannen. Dat blijkt uit een deze week gepubliceerd vonnis van de rechtbank Gelderland.
SnappCar, de site voor het delen van de personenauto, lanceert de SnappApp voor iPhone en Android. Gebruikers krijgen daarmee actueel inzicht in de dagen en dagdelen waarop auto’s beschikbaar zijn.
Het Leidse bedrijf Just B.V. is een campagne tegen Facebook gestart onder de noemer 99 Days of Freedom. Het idee is dat gebruikers zich 99 dagen niet op Facebook vertonen en zich dan ongetwijfeld gelukkiger voelen.
Een nieuwe app van Heineken combineert bronnen van verscheidene social media om gebruikers naar de hipste locaties in de buurt te loodsen.
De Google Play Store krijgt in de nabije toekomst de look en feel van de nieuwe Android L. De typografie, moderne kleuren en platte iconen komen overeen met het zogenoemde Material Design van de aanstaande Android.
De finale van het WK heeft gezorgd voor nieuwe records in het gebruik van Facebook en Twitter. Facebook noteerde 280 miljoen interacties (likes, berichten, commentaren) en tijdens de wedstrijd Argentinië-Duitsland werden tot 618.725 tweets per minuut verstuurd.