More stories

Hoe krijg je de data van display advertising weer in eigen beheer?

Voor veel adverteerders is display advertising een black box. Met één druk op de knop alle campagnes inzien? Onmogelijk. Maar dat kan ook anders.

Native advertising

Waarom Out of Home (OOH) op dit moment vergelijkbaar is met het internet van vroeger

Het billboard is in veel opzichten de originele reclamevorm en werd zelfs al gebruikt in de Romeinse tijd. Out of Home is niet nieuw, maar wel dé trend.

Programmatic

Een digitale Black Friday strategie ontwikkelen? Gebruik deze expertstips

Tussen 2017-2018 steeg de omzet op Black Friday in Nederland met 85 procent. Bovendien bleek uit een PayPal-onderzoek dat Black Friday niet alleen gaat over het kopen van kerstcadeaus voor consumenten in Europa. 41 procent van de respondenten zei die dag van plan te zijn om kerstcadeautjes te kopen, en 49 procent gaf ook een “algemene aankoop” aan. Grote verkoopevenementen zoals Black Friday bieden enorme kansen voor alle e-commercebedrijven. Het is essentieel om de juiste digitale Black Friday strategie te vinden om het momentum in de markt te benutten. In dit webinar deelt Myah Edelstyn (Outbrain) haar visie hierop.

E-commerce

Outbrain en Taboola fuseren

De online reclamebedrijven Outbrain en Taboola fuseren en creëren daarmee een onderneming die op 850 miljoen dollar wordt gewaardeerd en een omzet heeft van ruim twee miljard dollar.

Venture
Premium

Is native advertising nog steeds een hype of inmiddels een teleurstelling? 

Native gaat niet meer alleen over die ‘aanbevolen artikelen’ die we onderaan de pagina kunnen vinden. Een groeiend aantal uitgevers heeft een eigen contentstudio en is actief in de native wereld. Dit is toonaangevend voor de stijging van de algehele kwaliteit van de sector, evenals van de toegankelijkheid via programmatic. Wel moeten verschillende factoren en spelers binnen de industrie samenkomen en -werken om native tot op een hoger niveau te krijgen en dat op een manier die ze nog niet hebben weten te vinden. Althans, tot nu toe.

Native advertising

Advertenties Amazon naar 40 miljard dollar in 2023

Amazon controleert in 2023 8 procent van de markt door digitale advertenties van 520 miljard dollar. Dat is fors meer dan de 294 miljard van dit jaar, denkt Juniper Research.

Native advertising
Premium

Sanoma wil meer met native advertising binnen video

Sanoma wil meer gaan doen met native advertising binnen video. De uitgever spreekt van nieuwe ‘outstream proposities’. Onder outstream video […]

Native advertising

‘Succesvolle NPO-programma’s doorverkopen aan de commerciëlen is een leuke gedachtegang’

Wat is de maatschappelijke toegevoegde waarde van STER? Heeft STER nog bestaansrecht? En moet de STER als overheidsorgaan niet uitvoering geven aan het Nationaal Preventieakkoord door bepaalde reclames te bannen? STER-directeur Frank Volmer vertelt in deze podcast over de koers van reclame en televisie.

Online advertising
Premium

‘Labels native advertising vaak onduidelijk’

Onderzoek van UAntwerpen bewijst dat lezers meer vertrouwen hebben in een nieuwsmedium en in de adverteerder als er duidelijkheid is over native advertenties. De huidige labels zijn niet transparant genoeg.

Native advertising
Premium

Outbrain koopt Ligatus voor native advertising

Het Amerikaanse Outbrain koopt het Europees opererende Ligatus en brengt daarmee twee specialisten op het gebied van native advertising en redactionele aanbevelingen bij elkaar.

Native advertising

Sanoma en Scoupy zetten FMCG team op

Mediabedrijf Sanoma en Scoupy, naar eigen zeggen het grootste marketing- en activatieplatform voor fabrikanten en retailers in de supermarktwereld, hebben een gezamenlijk zogenoemd FMCG-team opgezet.

Online marketing

Nieuwe managing director voor Ligatus

Nick Kalse wordt per 1 september de managing director van Ligatus. Hij volgt Michel Hoekstra op die na negen jaar aan het roer stond.

Native advertising

Wayne Parker Kent lanceert wielerplatform voor Sunweb

Sunweb lanceert deze week het wielerplatform The Prologue. De volledige ontwikkeling van het nieuwe mediamerk is gedaan door Wayne Parker Kent. Dit maakte Wayne Parker Kent en de CCO van Sunweb Group Tim van den Bergh deze week bekend in de podcast The Brief.

Contentmarketing

Waar gaan de Nederlandse tv-media naartoe?

Dit jaar is er voor het eerst minder advertentiebudget naar tv gegaan. Digitale partijen winnen marktaandeel. De Nederlandse publieke en commerciële omroepen staan voor drie lastige keuzes.

Video

KLM start podcast voor internationale brand awareness

KLM is begonnen met een uitgedokterde podcastreeks om vooral op de buitenlandse markt zijn merkbekendheid te vergroten. In de podcasts vertellen reizigers over gebeurtenissen die hun leven op zijn kop hebben gezet.

Travel