More stories

Addressable TV moet tv-reclame relevant maken

Eén heel hot buzzwoord in de digitale markt is Addressable TV. Nog niet eerder gehoord? Met Addressable TV wordt bedoeld dat je tijdens jouw avondje TV kijken een reclameblok ziet met advertenties die voor jou relevant zijn. Dus niet de maandverbandreclame in het studentenfort vol mannen en geen Axe-deodorant reclame als je als vrouw alleen woont. Maar waarom hebben we dit nog niet in Nederland? En tegen welke uitdagingen lopen we aan? In dit blog: alles over Addressable TV.

Online advertising

De Bijenkorf met Valentijnsactie op Happn

De Bijenkorf houdt komende weken een reclamecampagne waarbij het gebruikers van datingapp Happn verleidt om op 14 februari naar het warenhuis te komen. Mogelijk keren ze huiswaarts met een date.

Campagnes

Adfactor: Meer video, meer first party data

Met zijn investering in Adfactor krijgt RTL Nederland eigendom over de drie grootste groeigebieden in online reclame: video, social en native. Adfactor bouwt aan een vierde groeipoot: een bestand met consumentendata.

Marketing

Tradedoubler via overname in influencermarketing

Tradedoubler koopt het eveneens Zweedse Metapic om nieuwe vaardigheden in huis te krijgen: influencermarketing. De nieuwe loot is actief in Scandinavië, maar wil zijn diensten uitrollen naar naar andere Europese markten.

Influencer marketing

Vergelijk.nl besteedt exploitatie uit aan Semilo

Vergelijk.nl besteedt de commerciële exploitatie van zijn display advertising uit aan Semilo. De site kan zijn aandacht beter vestigen op het kernproduct en ziet en passant een nieuw commercieel format op zijn platform verschijnen in de vorm van native advertising.

Online advertising

Google introduceert native advertising op AdSense

Google introduceert drie vormen van native advertising voor zijn AdSense-netwerk. Hiermee speel het in op de groeiende vraag op de adverteerdersmarkt naar een meer verhalende en minder promotionele vorm van reclame.

Native advertising

Ligatus voegt Google DBM toe aan nativenetwerk

Google DBM is de laatste grote DSP-partner die Ligatus aan zijn programmatic nativenetwerk toevoegt. Adverteerders kunnen native advertising op een programmatic wijze via Google Doubleclick Manager gaan verkopen.

Campagnes

Uitgaven ‘native’ 600 procent gestegen, maar ook afvallers

De uitgaven aan native advertenties, commerciële content die niet meteen als zodanig wordt herkend, zijn de afgelopen drie jaar met liefst 600 procent gestegen. Toch zijn er ook afvallers, constateert bureau Nativo in een maandag verschenen onderzoek.

Native advertising

Snaps eerste Nederlandse campagne: Oreo-koekjes

De eerste campagne die het Nederlandse kantoor van Snapchat heeft verkocht is die voor Oreo-koekjes.

Online advertising

‘Prestaties native advertenties hangen af van DSP’

Programmatic native advertising verdringen banners in snel tempo. Deze manier van adverteren is flexibel, gemakkelijk en transparant en levert bovendien minder irritatie op bij websitebezoekers, zegt Michel Hoekstra van Ligatus in een gesprek met Hans Voorn tijdens Performance 2016.

Native advertising

RTL claimt primeur met digital product placement

Bij RTL kunnen voortaan, zowel op tv als online, virtuele producten in bestaande producties worden ingelast. Je zou het digital product placement nieuwe stijl kunnen noemen. Goede Tijden Slechte Tijden had maandag de primeur.

Native advertising

Microsoft Bing test netwerk voor native advertising

Microsoft Bing lanceert begin 2017 een netwerk voor native advertising. Dat zegt de Nederlander Rik van der Kooi, hoofd zoekadvertenties, tegen Search Marketing Daily.

Native advertising

Waarom contentmarketing meestal niet werkt

Contentmarketing zou dé oplossing zijn voor iedere marketing uitdaging. De buzzwords volgen elkaar snel op, maar resultaat blijft vaak uit. Waarom is contentmarketing in de praktijk toch zo lastig?

Contentmarketing

NU.nl open voor lokale adverteerders

Uitgeverij Sanoma lanceert een nieuw advertentieprogramma waardoor zelfs de kleinste zakelijke adverteerder reclame kan kopen op de voorpagina van NU.nl.

Campagnes

Miele houdt kookchallenge voor foodbloggers

Elektronicafabrikant Miele organiseert een challenge waarin foodbloggers worden geprikkeld culinaire grenzen te verleggen.

Creative