More stories

Jumbo voegt display banners en digital out of home toe aan advertentieplatform

Jumbo Supermarkten zet naar eigen zeggen als eerste retailer in Nederland een grote stap binnen haar self-service advertentieplatform in samenwerking met Streaem. Nu kunnen alle leveranciers, naast sponsored products, ook zelf gemakkelijk en snel display banners en digitale schermen bij Jumbo inzetten, real-time monitoren en optimaliseren.

Online advertising
Premium

Vijf techgiganten pakken 52 procent mondiale reclamebudgetten

Meer dan de helft van alle reclamebudgetten ter wereld (51,9%) wordt in 2024 uitgegeven bij Alibaba, Alphabet, Amazon, Bytedance en Meta. Voor het eerst zal die som over de 1.000 miljard dollar gaan.

Media

Retourpercentages voorspellen en retouren verminderen: het belang in Google Ads

Retouren reduceren is een weg naar hogere marges. Dat speelt ook binnen Google Ads en je kunt daar bij de biedstrategie rekening mee houden.

Online advertising

Ad Alliance verlengt partnerships met Paramount, Disney, Warner Bros. Discovery en Ziggo Sport

Mediasaleshuis Ad Alliance start 2024 met de verlenging van vier belangrijke partnerships. De gesprekken over de verlenging van de individuele deals met Paramount, the Walt Disney Company Nederland, Warner Bros. Discovery en Ziggo Sport zijn allemaal succesvol afgerond.

Marketing
Premium

Nieuwe Google-reclametool webwinkels van Bigshopper

De zakelijke tak van product- en prijsvergelijker Bigshopper publiceert een nieuw hulpmiddel voor webwinkels die actief zijn op Google Shopping.

E-commerce
Premium

Kortingsplatform Social Deal doet twee overnames

Kortingsplatform Social Deal neemt Het Laatste Tafeltje en Dagpas uit Groningen over.

Venture
Premium

Grote overnames in consumentenonderzoek: GfK naar YouGov, I&O Research naar Ipsos

YouGov heeft voor 315 miljoen euro de consumer panel services van GfK overgenomen. De overname van CPS GfK past in de langetermijngroeistrategie van het bedrijf.

Online marketing
Premium

Criteo stelt general manager aan voor retailmedia

Het is Criteo serieus met retailmedia als advertentievorm. Het Franse bedrijf stelt er een aparte general manager voor aan, in de persoon van de Duitse Melanie Zimmermann.

Retailmedia
Premium

LinkedIn profiteert van advertentieblokkade X

LinkedIn profiteert van de aanhoudende controverse bij X (voorheen Twitter) van Elon Musk. Veel adverteerders verleggen hun reclamebudgetten van X naar LinkedIn. De tarieven zijn door de gestegen vraag met 30 procent gestegen.

Online advertising

EU wil minder cookiemeldingen op websites

De Europese Commissie is tot de conclusie gekomen dat de vele verplichte cookiemeldingen averechts werken. Bezoekers drukken de schermen ongelezen weg. Sommige sites, waaronder die van de NPO, tonen de schermen bij elk bezoek.

Online advertising
Premium

Het Jaar van retailmedia

Voor Amazon is het een miljardenbusiness, in Nederland heeft bol.com de beste kaarten. In hun zoektocht naar nieuwe geldstromen boren winkelketens een voor hen nieuwe markt aan: reclameruimte exploiteren als waren ze uitgevers.

Retailmedia
Premium

Het Jaar van TikTok: klaar voor Nederlandse adverteerders

De tijd dat TikTok ‘die app van die leuke dansjes’ was is lang voorbij. Qua bereik gaat het richting de zes miljoen Nederlanders en dat kan de reclamemarkt niet ontgaan. TikTok maakte zich in 2023 gereed voor de reclame-euro’s van Nederland en effent alvast het groeipad naar de volgende fase.

Marketing
Premium

Google met reclamecampagne voor AI Bard

Chatbot Bard van Google is nauwelijks droog achter de oren en figureert al als hoofdrolspeler in reclamecampagnes.

Artificial Intelligence

‘Groot deel CBF-Erkende goede doelen plaatst zonder toestemming tracking cookies’

Uit onderzoek van Stichting Donateursbelangen (SDB) blijkt dat 84 procent van de onderzochte CBF-Erkende goede doelen zonder toestemming vooraf tracking cookies plaatst.

Online marketing

Google wil advertentieverkoop reorganiseren

Google is van plan een groot deel van zijn advertentieverkoopafdeling met 30.000 medewerkers te reorganiseren, zo meldde The Information dinsdag.

Online advertising