More stories

Hillenaar Outdoor voegt Roosendaal A17 toe

Hillenaar Outdoor voegt wederom een nieuwe digitale reclamemast toe aan het portfolio. De locatie bevindt zich langs de A17 bij Roosendaal.

Online marketing
Premium

Europese actie tegen Facebooks ondermijning van GDPR

Ruim twee dozijn burgerrechtenorganisaties uit heel Europa vragen de EU-privacywaakhond op te treden tegen Facebooks poging om de GPDR op grote schaal te ondermijnen.

Marketing

‘Walmart wil tv fabrikant Vizio kopen voor 2 miljard dollar’

Het grote Amerikaanse warenhuis Walmart voert naar verluidt gesprekken om tv fabrikant Vizio te kopen voor 2 miljard dollar. Het bedrijf ziet mogelijkheden voor detailmedia, reclame op schermen in zijn winkels.

Marketing
Premium

Langzame start digitale reclamemarkt bij verduurzaming

Digitale technologie is verantwoordelijk voor 4 procent van de CO2-uitstoot. De reclamebranche vindt het van groot belang zijn activiteiten te verduurzamen. Het gat tussen wens en daad is echter groot.

Sustainability
Premium

Advertentie-inkomsten kelderen: reclametrackers terug bij Tweakers

Privacy van de gebruiker verliest het van de reclame-euro’s bij Tweakers. Nederlands grootste techtitel voert de trackingcookies weer in om de gekelderde reclame-inkomsten terug op peil te brengen.

Online advertising
Premium

Adform lid van ambitieus ‘groen’ initiatief Verenigde Naties

Adform kondigt vandaag aan dat het zich heeft aangesloten bij het Science Based Targets-initiatief (SBTi) van de Verenigde Naties.

Sustainability

Dit waren de tech- en online commercials bij Super Bowl 2024

Temu verbaasde de Amerikaanse televisiekijker met maar liefst drie commercials tijdens de Super Bowl. Voor velen onbekend, maar tijdens het event prominent aanwezig.

Marketing

Disney zet AI in om reclame te verkopen

Disney zet AI in om contextuele reclame te verkopen. Consumenten die een Walt Disney-dienst als Disney+ of Hulu gebruiken, krijgen advertenties te zien op basis van stemmingen van bepaalde scènes.

Online advertising
Premium

Weer een struikelblok in cookiesaga Google Chrome

Google weet maar niet de regie te krijgen over het uitfaseren van cookies als reclamevehikel in Chrome. IAB UK en de Engelse toezichthouder CMA willen eerst nog antwoorden en forse ingrepen.

Marketing
Premium

Omzet retailmedia groeit 29% bij Criteo

Digitaal reclamebedrijf Criteo zag de omzet uit online retailmedia afgelopen jaar met 29 procent stijgen tot boven de tweehonderd miljoen dollar.

Retailmedia

Malafide loodgieters worden door Google definitief geweerd

Google gaat advertenties van loodgietersbedrijven weren op zijn platform. Dat heeft het bedrijf laten weten aan de Consumentenbond. De Consumentenbond had aangedrongen op stappen na aanhoudende klachten over malafide loodgieters.

Online advertising
Premium

Autoriteit Persoonsgegevens pakt foute cookiebanners aan

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaat dit jaar vaker controleren of websites op de juiste manier toestemming vragen voor trackingcookies of andere volgsoftware.

AVG
Premium

Outdoorreclame voor het eerst overwegend digitaal

Voor het eerst ging er bij buitenreclame meer budget naar digitale borden dan naar reguliere, offline outdoorkanalen. De digitale uitgaven verdubbelden in vier jaar tot 151 miljoen euro.

Marketing

Reclame-omzet Amazon: +27% naar 15 miljard, AWS hapert

Het exploiteren van reclameruimte in zijn winkels is een nieuwe groeimotor van Amazon. Clouddiensten onder AWS zien de omzetgroei in een jaar tijd halveren tot slechts dertien procent.

Online advertising

Hyperlokaal adverteren: hoe het werkt en waarom het loont

Waarom hyperlokaal adverteren populair is? Flexibiliteit en ook met een kleiner budget gericht advertenties tonen op specifieke locaties.

Online advertising