More stories

Premium

Out of Home in 2024 wellicht naar 300 miljoen euro

Dit jaar wordt waarschijnlijk net als 2022 een recordjaar voor Out of Home oftewel buitenreclame OOH (inclusief digitaal) als gekeken wordt naar de omzetten in de markt. Hiermee is OOH de perikelen rond corona inmiddels ver te boven en wordt door de sector reikhalzend uitgekeken naar volgend jaar, het jaar waarin het nieuwe bereiksonderzoek voor buitenreclame (BRO) wordt gelanceerd en een aansluiting met het Nationaal Media Onderzoek (NMO) aanstaande is.

Online advertising
Premium

Exclusieve samenwerking Talpa Network en RetailMedia.One

Talpa Network heeft de handen ineengeslagen met RetailMedia.One in een exclusieve samenwerking. Deze alliantie biedt adverteerders de mogelijkheid om hun campagnes op een efficiënte manier uit te zetten naar verschillende platformen, waaronder tv, radio, digitale en printmedia én retail media.

Online advertising

Geen reclame voor alcoholhoudende dranken op Nickelodeon en Disney Channel in 2024

Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) heeft voor 2024 laten vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzenders. Voor 2024 zijn dit de televisiezenders Nickelodeon en Disney Channel. Voor 2024 zijn er geen radiozenders als jongerenzender vastgesteld. Dit betekent dat dezelfde zenders als in 2023 zijn aangemerkt als jongerenzender.

Marketing
Premium

WeTransfer sluit aan op Media Futures Market

Media-inkoopplatform Media Futures Market sluit WeTransfer aan op zijn netwerk. Adverteerders uit binnen- en buitenland kunnen er reclameruimte inkopen op het sterk visueel georiënteerde downloadplatform.

Marketing
Premium

Eerste stap uitfaseren Chrome-reclamecookies op 4 januari

Reclamecookies werken niet meer op één procent van de Chrome-browsers vanaf januari 2024. In de tweede helft van dat jaar schakelt Google helemaal over op een ander reclamesysteem, als het niet tegenzit althans.

Marketing

Server-side tracking in plaats van third-party cookies: de voor- en nadelen

Hoe speel je als organisatie in op de uitdagingen van een wereld zonder third-party cookies? Server-side tracking lijkt de beste papieren te hebben.

Online advertising
Premium

Nieuw meetmiddel GfK voor cookieless campagnes

GfK biedt een nieuwe manier van campagnemeten aan waarbij gekeken wordt hoeveel en welke mensen bereikt zijn op basis van 350 achtergrondkenmerken.

Online advertising

Walled Gardens nemen het medialandschap over

Het medialandschap wordt complexer met de wildgroei van ‘walled gardens’. Gaan die het medialandschap overnemen of wil je toch liever transparantie?

Online advertising
Premium

Opt Out Advertising zoekt internationale groei

De succesvolle deal met de Engelse krant The Guardian smaakt naar meer. Het Nederlandse adtechbedrijf Opt Out Advertising stelt Walter Aerts aan als hoofd Business Development. Zijn taak: internationalisering.

Online advertising

De kracht van offline data in je online marketingstrategie

Door je klantdata te matchen aan Google-ID-’s kun je betere klantprofielen en audiences opstellen, gerichter adverteren en dus geld besparen.

Online advertising
Premium

HYPR neemt verkoopactiviteiten voor Huis-aan-Huis kranten over van DPG Media

Per 1 januari 2024 draagt DPG Media de advertentieverkoop voor huis-aan-huiskranten over aan het bureau HYPR. Hiermee neemt HYPR het verkoopplatform Adlocal voor de nationale advertentieverkoop van huis-aan-huiskranten van DPG Media over.

Online advertising

Welke datakruimels zijn er anno 2024 nog?

‘Third-party’ cookies worden uitgefaseerd en iets anders is nodig om prestaties te meten. ‘Server-side’ tracking is een goed privacyvriendelijk alternatief.

Data
Premium

Elon Musk: ‘Houd je reclame-euro’s lekker zelf, sukkels’

Adverteerders die weglopen van Twitter/X om Musks antisemitische opmerkingen moeten lekker wegblijven. De miljardair kan hen missen als kiespijn.

Online advertising
Premium

Privacyklacht over Insta- en Facebook-abonnementen

Burgerrechtenorganisatie noyb dient een privacyklacht in bij de toezichthouder in Oostenrijk over de nieuwe reclamecode abonnementen van Instagram en Facebook.

Privacy

Hoe de rol van een SEA-marketeer is veranderd door AI

AI heeft ook rond SEA nogal wat veranderd. Veel is geautomatiseerd en daarmee gemakkelijker geworden. Anderzijds hebben we ook controle en inzicht verloren.

Search