More stories

Interview met Rodney Ip (Global Product Lead Google) over Performance Max

Hoe denkt Google dat Performance Max een verbetering vormt? Wat komt er nog aan, en hoe zit het met slechts één campagne hebben? Een gesprek met Rodney Ip.

Online advertising
Premium

Digital Marketing Live: ‘Podcastreclame is geen radioreclame’

Radioreclame werkt niet bij podcasts. Adverteerders moeten niet eens willen overwegen radiospots ook bij podcasts in te zetten. Dit nieuwe gebied is nog grotendeels onontdekt, aldus Jasper Oelers van Ad Alliance.

Marketing
Premium

‘Gouden toekomst voor shoppable media’

Shoppable media, reclameopties in sociale media waarbij consumenten direct kunnen bestellen, gaan een gouden toekomst tegemoet. Dat blijkt uit een studie van de World Federation of Advertisers (WFA) en Dentsu International.

Online advertising
Premium

Samsung: ‘Digitaal voor het eerst belangrijker dan tv’

Televisie is voor het eerst minder belangrijk in het bereik van de GenZ generatie. Dat vertelde Wilko Koning, digitaal content specialist bij Samsung, zojuist op Digital Marketing Live! In de Beurs van Berlage. “Digitaal is nu leidend.”

Online marketing
Premium

Azerion richting kwartaalomzet honderd miljoen

Online spellenuitgever Azerion zag de omzet in het eerste kwartaal van 2022 met 107 procent stijgen tot 94 miljoen euro.

Online advertising
Premium

Alle third party trackers verwijderd van Tweakers

Bezoekers van Tweakers.net worden niet meer gevolgd door trackers van derde partijen. De techuitgave heeft al dat soort ongevraagde privacy-indringende technieken van de site verwijderd. Het meest in het oog springend is dat de cookiewall daardoor ook niet meer bestaat.

Publishing
Premium

Infographic: Een advertentie die schreeuwt om aandacht werkt averechts

Het genereren van aandacht is de eerste uitdaging voor elke marketinguiting. Uit grootschalig neurowetenschappelijk onderzoek van DPG Media en Unravel Research blijkt dat drie elementen een cruciale rol spelen in het trekken en vasthouden van aandacht voor een advertentie: uiting, context en persoon. De kunst is daarbij om de factoren van deze elementen goed te combineren.

Zo kunnen advertentievormen die de aandacht van de kijker geforceerd naar zich toe trekken juist rekenen op minder positieve emoties, waardoor er geen verlangen ontstaat in het geadverteerde merk of product. Technieken die in eerste instantie goed opvallen, kunnen zich dus in een later stadium tegen de advertentie keren, zodra deze verwerkt wordt.

Online advertising
Premium

Groot-Brittannië start tweede onderzoek naar advertentiepraktijken van Google

De Britse mededingingstoezichthouder heeft donderdag een tweede onderzoek gelanceerd naar de advertentiepraktijken van Google. De zoekgigant zou aan zijn eigen diensten voorrang hebben gegeven.

Online advertising
Premium

YouTube Shorts krijgt shoppable videoreclame

YouTube Shorts is de nieuwe hit in de Google-wereld. Elke dag worden de korte filmpjes dertig miljard keer bekeken. Natuurlijk wordt ook hier een reclameprogramma op geplakt.

Online advertising
Premium

‘Magnite grootste RTB-partij in Nederland’

Het bedrijf Magnite is in Nederland de grootste ‘verzender’ van persoonlijke data voor reclamedoeleinden, niet Google.

Programmatic
Premium

Videodiensten besteden 141 miljoen bruto aan offline media

Sinds januari 2020 tot en met april 2022 hebben de verschillende aanbieders van streaming platforms en kanalen, on-demand ‘tv’, bijna 141 miljoen bruto aan offline mediabestedingen uitgegeven. Disney+ komt naar voren als aanbieder met de grootste bestedingen: 44,9 miljoen euro. zo blijkt uit onderzoek van Adfact.

Entertainment

Stap voor stap: zelf campagne-experimenten opzetten binnen Google Ads

Je kunt binnen Google Ads zelf campagne-experimenten opzetten. Lees hier stap voor stap hoe je dat aanpakt en waar je verder nog rekening mee moet houden.

Online advertising
Premium

Google en Twitter niet aansprakelijk voor nepadvertenties met foto van bekende Nederlanders

Google en Twitter zijn niet aansprakelijk voor nepadvertenties en neptweets waarin de naam of foto van bekende Nederlanders, onder wie Jort Kelder, zijn gebruikt om consumenten aan te sporen om te investeren in cryptovaluta. Dat heeft de rechtbank bepaald in twee zaken die door onder andere Kelder waren aangespannen.

Online advertising
Premium

Dirk stopt (even?) met tv reclames

Dirk van den Broek stopt per 1 juni met reclame op televisie. De reden daarvoor is dat de supermarkt, zo zegt het bedrijf zelf, ‘alles op alles wil zetten om boodschappen voor iedereen betaalbaar te houden.’

Online marketing

‘Brand safety’: weeg kansen en risico’s bij contextueel adverteren

Een advertentie op een verkeerde plek kan enorme gevolgen hebben voor je merk. Denk dus nauwkeurig na over de context waarin je advertenties laat plaatsen.

Online advertising