More stories

Premium

Online omzet Ster in eerste zes maanden van 2022 19 procent hoger

De online omzet van Ster is in de eerste zes maanden van 2022 19 procent hoger dan in het eerste halfjaar van 2021. Dit is echter fors lager dan de online omzet vóór de ingang van de beperkingen in 2020. Sinds dat jaar mag Ster de online ruimte uitsluitend inzetten voor boodschappen van algemeen nut zoals culturele instellingen, maatschappelijke organisaties en goede doelen.

Online advertising

Van Petra naar Peter: hoe kaart je genderongelijkheid aan op een inspirerende manier?

The Family Amsterdam maakte de campagne ‘Mijn naam is Peter’ om de genderongelijkheid in de top van het bedrijfsleven aan te kaarten.

Campagnes
Premium

Netflix in reclamepact met Microsoft: goedkopere abonnementen

Microsoft wordt de exclusieve, internationale reclamepartner van Netflix. Hierdoor krijgt Netflix met reclame-inkomsten een nieuw verdienmodel, waardoor abonnementsprijzen omlaag kunnen.

Marketing
Premium

Audiobestedingen voor het eerst boven de 100 miljoen euro in de eerste helft van het jaar

In de eerste zes maanden van dit jaar investeerden de adverteerders 100,64 miljoen euro in audioreclame. Dat is 13,9 procent meer dan een jaar eerder en bovendien een nieuw record. Dit blijkt uit gegevens zijn belangenvereniging Audify.

Online advertising

Omnichannel in de praktijk: online én offline verkoop stimuleren met Google Ads

Online advertenties helpen marktaandeel te verwerven in je online verkoop. Maar je kunt zulke advertenties ook inzetten om je offline verkoop te stimuleren.

Online advertising
Premium

Vevo sluit Europees reclamepact met WebAds

Muziekvideonetwerk Vevo besteedt de advertentieverkoop in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Spanje uit aan WebAds uit Amsterdam.

Online advertising
Premium

Kees Wilbrink (DPG) naar Ocean Outdoor

Kees Wilbrink verlaat DPG Media, waar hij Directeur Partnerships was, en start per 1 september als Chief Commercial Officer bij Ocean Outdoor Nederland.

Online advertising
Premium

Azerion doet overname voor in-app digitale reclame

Spellenuitgever en -exploitant Azerion neemt de Franse en Duitse activiteiten van Madvertise over.

Venture
Premium

Marco Ruivenkamp naar internationaal MT ShowHeroes

Marco Ruivenkamp wordt lid van het internationale managementteam van ShowHeroes Group. Aanleiding voor de aanstelling is de explosieve groei van het bedrijf na zes M&A-deals in anderhalf jaar.

Online advertising
Premium

Deliveroo lanceert in-app reclameplatform

Deliveroo brengt een nieuw reclameplatform uit waarmee een bredere waaier aan adverteerders zichtbaarheid kan kopen in de app en op de site.

Online advertising

Trusted Web-strategie: alternatief voor advertentienetwerken van Google en Facebook

Alternatieven voor de techgiganten bieden de mogelijkheid om aan privacywensen van gebruikers te voldoen en ‘brand-suitable’ te adverteren.

Online advertising
Premium

Europese adverteerders besteedden 92 miljard aan internetreclame (+31%)

In 2021 gaven adverteerders in Europa 92 miljard euro uit aan online reclame, 30,5 procent meer dan in 2020. In Nederland lag die groei hoger en het blijkt ook dat vergelijkbaar ontwikkelde landen aanmerkelijk meer online budget uitgaven.

Online advertising

Brand-suitable adverteren in tijden van oorlog

Adverteren zonder je merk te beschadigen was al een flinke opgave. Maar in tijden van oorlog is ‘brand-suitable’ adverteren nog lastiger. Wat kun je doen?

Online advertising
Premium

Audio grootste groeier Europese online reclame

Adverteerders gaven in Europa voor 700 miljoen euro uit aan digitale reclame bij radiozenders en podcasts. Dat is 51 procent meer dan het jaar ervoor.

Marketing
Premium

Verbod rolmodellen in gokreclames van kracht

Vanaf vandaag is het verboden om rolmodellen te gebruiken in gokreclames voor bijvoorbeeld casino’s, sportweddenschappen of online. Het gaat dan om álle personen die enige vorm van publieke bekendheid genieten of waarmee men zich wil identificeren of associëren, zoals (oud-)profvoetballers, influencers, modellen, zangers en bekende pokerspelers.

Online advertising