More stories

Premium

‘Veel webwinkels niet voluit bij Black Friday en december’

Minder dan de helft van de webwinkeliers verwacht de resultaten van Black Friday en de decemberpiek van 2019 te overtreffen. Daarom doet 34 procent van de ondernemers niet mee aan het reclamegeweld in die laatste weken van het jaar.

E-commerce

Complexe Google Ads accounts beheren

Sinds de start van Google Ads (destijds AdWords) in 2004 is er veel veranderd in zowel de interface als de Google Ads editor.

Online advertising
Premium

Nederlander vaker online op zoek naar korting

Zochten Nederlanders eind 2019 nog voornamelijk via ‘traditionele’ informatiebronnen zoals papieren folders of door rond te kijken in de winkelstraat naar korting, inmiddels gaat 33 procent liever online op zoek naar aanbiedingen.

Online marketing
Premium

Productvergelijkers benadeeld ondanks EU-straf Google Shopping

Europese productvergelijkers blijven strijden tegen Google Shopping bij de Europese Commissie. De techgigant werd dan wel bestraft door Europa, maar biedt de lokale partijen nog steeds geen serieuze, gelijke kansen op de zoekmarkt. Dat laat een nieuw onderzoek zien.

Venture
Premium

Ron Schneider wordt voorzitter SAN

Ron Schneider neemt de voorzittershamer van het SAN bestuur over van Jeroen Hubert
die deze rol de afgelopen drie jaar heeft vervuld. SAN staat voor Stichting Adverteerdersjury Nederland.

Online advertising
Premium

Akkoord sociale media met adverteerders over aanpak haatberichten

Facebook, YouTube en Twitter hebben afgelopen week een akkoord gesloten met de World Federation of Advertisers (WFA) om haatberichten beter te bestrijden. Deze stap, waarover bijna een jaar is onderhandeld, komt na een adverteerdersboycot afgelopen zomer.

Online advertising
Premium

DMEXCO: ‘Privacy noopt tot nieuwe verdienmodellen uitgevers’

Uitgevers moeten weer op zoek naar andere, duurzame verdienmodellen voor hun online activiteiten. Adverteren is met het verdwijnen van de 3rd party cookies niet meer effectief.

Publishing
Premium

DMEXCO: RTL Duitsland gooit AI over tv-reclame

Tv-bedrijf RTL zet in Duitsland kunstmatige intelligentie in om de inhoud van commercials te ‘lezen’.

Media
Premium

DMEXCO: Nieuwe Google-reclameopties lokale retail

Google presenteert vandaag op DMEXCO nieuwe targetingopties voor lokale retailers en maakt smartbidding geschikt voor omnichannel winkeliers.

Online advertising
Premium

Talpa gaat merken helpen met inhoudelijke partnerships

Talpa Network lanceert de Talpa Check-in, naar eigen zeggen een snel en simpel proces om in een vroeg stadium te checken of er merksynergie is bij adverteerders.

Online marketing
Premium

Bitcoinoplichters maken site AD na

Na de nepadvertenties met bekende Nederlanders, proberen malafide bitcoinverkopers slachtoffers te lokken met imitaties van bekende Nederlandse sites.

Online advertising
Premium

Facebook, Google onder druk om profiling kinderen

Een brede groep belangenvertegenwoordigers in het Verenigd Koninkrijk eist in een open brief dat Facebook en Google stoppen met het profilering van kinderen tot 18 jaar om reclamedoeleinden.

Privacy
Premium

Nieuwe country manager Benelux voor Criteo

Advertentieplatform Criteo stelt Tijmen Willems aan als country manager Benelux. Het wordt zijn taak om adverterend Nederland op de hoogte te houden over de transformatie die zijn werkgever nu doorloopt.

Online advertising

Wat is het effect van Google Heavy Ad Interventions op je online advertenties?

Vergt je online advertentie te veel van de systeemcapaciteit van Google en de gebruikers van Chrome? Dan wordt deze vanaf nu automatisch door Google geblokkeerd.

Online advertising
Premium

IAB Nederland brengt digitale audiolandschap in kaart

De Taskforce Digital Audio van branchevereniging IAB Nederland publiceert vandaag de eerste overzichtskaart van de Nederlandse digitale audiomarkt. Met het overzicht wil de taskforce marketing- en communicatieprofessionals inzicht bieden in de verschillende partijen die in het domein Digital Audio in Nederland actief zijn.

Online advertising