Waarom in-game advertising (juist nu) zoveel potentie heeft
De wereld van Fortnite, FIFA en GTA wordt elke maand bezocht door tientallen miljoenen spelers. Tijdens de coronamaatregelen lag dit aantal nog veel hoger.
De wereld van Fortnite, FIFA en GTA wordt elke maand bezocht door tientallen miljoenen spelers. Tijdens de coronamaatregelen lag dit aantal nog veel hoger.
Leverancier van reclametechnologie Criteo kent per online winkelende consument ongeveer 120 profielvariabelen. Meer dan twee miljard internetgebruikers zijn via dit systeem te benaderen met reclameboodschappen ‘op maat’.
Pinterest is ruim één jaar live met een platform voor adverteerders in Nederland. Wat hebben we geleerd van afgelopen jaar?
Facebook maakt zich zorgen over veranderingen in Apples iOS 14 waardoor het bedrijf advertenties minder goed kan afstemmen op voorkeuren van consumenten. Dat vertelde CFO David Wehner van Facebook aan CNBC.
In juni 2020 maakte Google bekend custom bidding binnen Display & Video 360 (DV360) beschikbaar te stellen aan al haar klanten.
Lees in deze casestudy hoe Voodoo een Dynamic Creative Optimization (DCO) oplossing gebruikt om het grote aantal advertenties (zowel video’s als banners) te produceren dat nodig is voor hun multivariate testen. Lees daarnaast welke resultaten zij met deze nieuwe werkwijze hebben gerealiseerd en wat volgens Voodoo’s marketingteam de voordelen van DCO zijn.
Ster wil de komende maanden adverteerders zien binnen te halen met wat het noemt een nieuw ‘najaarsaanbod’, waarbij bedrijven die een kwart van hun tv- en radiocampagnes bij de publieke omroep toezeggen 10 procent minder betalen.
Programmatic display is al jaren één van de hardst groeiende online marketingkanalen. Nieuwe mogelijkheden groeien als paddenstoelen uit de grond
Ook Nederlandse politieke partijen maken gebruik van microtargeting, waarbij ze op maat gemaakte boodschappen naar burgers sturen om hen zo te beïnvloeden. Die conclusie trekt UvA communicatiewetenschapper Tom Dobber.
De maker van reclametechnologie Platform 161 valt in handen van het beursgenoteerde Media and Games Invest (MGI). Verkopend directeur en eigenaar Marco Kloots wil zijn bedrijf versneld kunnen laten groeien als onderdeel van een groep.
Unilever gaat pas weer adverteren op Facebook en Twitter als er een externe toezichthouder is die haatzaaierij weert.
De Fraudehelpdesk start vandaag een campagne tegen nepadvertenties waarbij de naam van bekende Nederlanders wordt misbruikt. De campagne wordt ondersteund door de financiële toezichthouder AFM en zelfs door Facebook, dat lange tijd dit soort advertenties toonde.
De gemiddelde doorlooptijd voor mediaplannen in de VS is bijna gehalveerd sinds de COVID-19 uitbraak. Adverteerders plannen campagnes in voor iets meer dan twee maanden. Dat was voor de pandemie ruim vier maanden.
De coronacrisis heeft er voor gezorgd dat meerdere advertisers hun programmatic campagnes (voorlopig) hebben opgeschort.
Stocard is in Nederland begonnen met een certificeringsprogramma voor marketingbureaus die de reclamedienst van de loyalty- en betaalapp professioneel willen gebruiken.