More stories

Premium

bvA: ‘Schaf online reclame Ster niet af’

De belangenvereniging voor adverteerders bvA vindt het niet nodig om online reclame bij de NPO, via exploitant Ster, af te schaffen. Men vreest ook toenemende marktmacht van de Amerikaanse techgiganten.

Marketing

Google Display Network  vs. Display & Video 360

De afgelopen jaren is display, mede dankzij de opkomst van programmatic advertising, niet meer weg te denken uit de marketingwereld.

Online advertising

Waarom bureaus en adverteerders Supply Path Optimisation voor programmatic advertising moeten kennen

De groei van programmatic advertising en het uitdijende inventory-landschap vergroten de vraag naar transparantie.

Online advertising
Premium

‘Adverteerders moeten nu nadenken over cookieloze toekomst’

Adverteerders moeten gaan nadenken over de redactionele contexten waar ze volgend jaar willen adverteren. “Nu kunnen ze nog onderzoeken welke context het best rendeert. Straks niet meer”, aldus mediakenner Wouter Hulst.

Publishing

Rachna Dhall-Haasnoot (Iris Worldwide) ‘Het is tijd voor diversere rolmodellen in de reclamewereld’

Onderwerpen als COVID-19 en Black Lives Matter vormen het gesprek van de dag. Welke rol spelen dit soort culturele thema’s in reclame, en in de reclamewereld zelf?

Native advertising
Premium

2C en Clear Channel Nederland nemen 1200 buitenreclamevakken over van Hillenaar Outdoor

Hillenaar Outdoor heeft een koper gevonden voor zijn 1200 buitenreclamevakken. 2C gaat samen met Clear Channel Nederland de exploitatie van deze vakken voor haar rekening nemen. Financiële details zijn niet bekend gemaakt.

Online marketing
Premium

Hillenaar Outdoor focust op digitale masten, gaat abrinetwerk verkopen

Hillenaar Outdoor slaat een nieuwe weg in, naar eigen zeggen als gevolg van de coronacrisis. Het bedrijf wil zich volledig richten op digitale reclamemasten langs snelwegen. Naast de twaalf huidige masten in het portfolio komen er op korte termijn vier bij.

Online advertising
Premium

Fragmenten Harry Potter uit luidsprekers metro Amsterdam

Reizigers in de Amsterdamse metrostations Wibautstraat, Weesperplein, Waterlooplein, Nieuwmarkt en Centraal Station horen vandaag een fragment uit Harry Potter en de Steen der Wijzen, ingesproken door actrice Jouman Fattal voor luisterboekenplatform Storytel. Het is de eerste keer dat de luidsprekers op de stations voor een dergelijke activatie gebruikt worden.

Online advertising
Premium

Buitenreclame exploitant JCDecaux biedt meer inzicht in bezoekersverkeer

Buitenreclame exploitant JCDecaux maakt het per 1 juli mogelijk meer inzicht te krijgen in het verkeer rondom zijn digitale schermen. Daartoe werkt het bedrijf samen met Resono.

Marketing

Hoe bereik je de perfecte mix tussen een Google Ad Grants en Google Ads zoekcampagne

Je Google Ad Grants campagne aanvullen met een betaalde Google Ads zoekcampagne? In dit blog lees je waarom je dat moet willen.

Online advertising
Premium

Streamads valt in Duitse handen

Online videoreclamebedrijf Streamads komt in handen van ShowHeroes uit Duitsland. Het bedrijf wil een goed, cookieloos alternatief voor videoreclame op Facebook en Google kunnen bieden.

Venture

Spotify test nieuw advertentieformaat in app

Spotify test een nieuw advertentieformaat voor podcasts. Gebruikers kunnen in de app meteen reageren op een aanbod van sponsors en worden dus niet aangemoedigd om een coupon te gebruiken op een externe website.

Online advertising
Premium

STER: Cookies weg, online omzet omhoog

De online reclameomzet van STER is begin dit jaar met tussen de zestig en tachtig procent gestegen. Dat is ná het afschaffen van 3rd party cookies. Zelfs tijdens het begin van de coronacrisis boekte de NPO-exploitant groeicijfers van tussen de tien en twintig procent.

Online advertising
Premium

‘Uitgevers willen af van Facebook, Google’

Uitgevers beginnen in te zien hoe diep ze zich in het ecosysteem van Facebook en Google hebben genesteld. Ze zitten te diep in de haarvaten. Directies willen daar van af. Ze zoeken en implementeren alternatieve, vaak zelf gehoste systemen.

Publishing
Premium

BvA dringt bij Facebook aan op zelfregulering

De Bond van Adverteerders heeft in een gesprek met Facebook Nederland aangedrongen op zelfregulering. BvA is een van de oprichters van de Stichting Reclame Code. Daarin spreken alle belanghebbenden in de reclame-industrie gedragscodes af, die bijdragen aan het vertrouwen in media en reclame.

Facebook