Uitgevers stoppen met datadienst NLProfiel
Nederlandse uitgevers zijn niet van plan onderling profieldata van lezers uit te wisselen voor reclamedoeleinden. Nieuwe privacyregels van de techgiganten maken het model onwerkbaar.
Nederlandse uitgevers zijn niet van plan onderling profieldata van lezers uit te wisselen voor reclamedoeleinden. Nieuwe privacyregels van de techgiganten maken het model onwerkbaar.
Apple wacht nog een paar maanden met de invoering van technieken in iOS 14 die persoongerichte gerichte reclame nagenoeg onmogelijk maken. Uitgevers van apps, onder wie klagend Facebook, krijgen nog even tijd om zich op de nieuwe situatie voor te bereiden.
De winnaars van de Programmatic Awards 2020 zijn bekend. IAB Nederland reikte vanmiddag in een speciale online uitzending de prijzen uit voor de beste programmatic campagnes en solutions en de grootste aanstormende talenten in de digitale industrie. Grote winnaar was ook dit jaar Greenhouse, dat maar liefst twee awards in ontvangst mocht nemen, die van Performance Activation voor Toyota Nederland en Branding Awareness voor ING.
De Programmatic Awards worden vandaag om 16.00 uur uitgereikt. De vierde editie van de prijzen voor onder andere de beste campagnes, opvallendste solutions en grootste talenten is dit jaar door de COVID-19-maatregelen volledig digitaal. Een opzet die naadloos aansluit bij de programmatic-advertisingindustrie: digitaal, vooruitstrevend en flexibel. Organisator IAB Nederland spreekt nu al van een historische editie.
De turbulentie in het social advertising landschap heeft zich in de lente en zomer van 2020 voortgezet. De grootste daling van CPM vond plaats in maart en sindsdien zijn de prijzen weer gestegen. CPM-niveaus blijven volatiel en daarom moeten adverteerders alert blijven en hun strategieën blijven aanpassen naarmate de situatie zich ontwikkelt. Dit eBook biedt met name grote adverteerders in retail handvatten en praktische tips voor het optimaliseren van hun advertentiestrategie voor het ‘Nieuwe Normaal’.
Facebook is lichtelijk in paniek omdat het honderden miljoenen dollars omzet gaat verliezen zodra iOS 14 voor iPhones uitkomt. Dat is vermoedelijk volgende maand.
Binnen het Google CSS Programma heeft Google de advertentieruimte voor Google Shopping Ads opengesteld voor prijsvergelijkingswebsites.
Games zijn razend populair en nu het merendeel van de mensen vaak aan huis gekluisterd is, is gamen alleen maar aan populariteit toegenomen.
Tijdens de lockdown ontdekten veel Nederlanders nieuwe online webwinkels en diensten of maakten zij weer gebruik van diensten waar zij vóór de lockdown mee waren gestopt.
Schoenenketen Scapino, met 170 winkels door heel Nederland, is een samenwerking gestart met YouTube-ster Bibi. De 12-jarige Bibi heeft honderdduizenden jonge fans die haar doe-het-zelfideeën, vlogs en uitdagingen volgen op sociale media.
Veel organisaties zetten meerdere kanalen in om hun boodschap via de juiste manier, op de juiste tijd, aan het juiste publiek over te brengen.
De Out of Home markt krabbelt weer op na de versoepeling van de maatregelen rond COVID-19. Gedurende de zomerperiode hebben […]
De Nederlandse tv-industrie is net als andere branches hard geraakt door de coronacrisis. Ten opzichte van vorig jaar is de tv-reclamemarkt in de eerste helft van 2020 uitgekomen op 307 miljoen euro, een daling van 23 procent. Dat blijkt uit cijfers van de marketingorganisatie Screenforce die vanochtend zijn gepubliceerd.
Meer dan 250 miljoen consumenten wereldwijd maken gebruik van Pinterest om inspiratie op te doen over uiteenlopende onderwerpen.
Met Xtra Social kunnen merken hun social posts direct doorplaatsen in het DPG Media-netwerk. Hessel Visser, Head of Addressable van Matterkind (IPG Mediabrands), verklaart de groeiende populariteit.