More stories

Premium

Facebook maakt zich zorgen over streng advertentiebeleid Apple

Facebook maakt zich zorgen over veranderingen in Apples iOS 14 waardoor het bedrijf advertenties minder goed kan afstemmen op voorkeuren van consumenten. Dat vertelde CFO David Wehner van Facebook aan CNBC.

Online advertising

Google rolt Custom Bidding uit voor alle adverteerders

In juni 2020 maakte Google bekend custom bidding binnen Display & Video 360 (DV360) beschikbaar te stellen aan al haar klanten.

Online advertising

Geautomatiseerde video creatie op grote schaal | De Voodoo case

Lees in deze casestudy hoe Voodoo een Dynamic Creative Optimization (DCO) oplossing gebruikt om het grote aantal advertenties (zowel video’s als banners) te produceren dat nodig is voor hun multivariate testen. Lees daarnaast welke resultaten zij met deze nieuwe werkwijze hebben gerealiseerd en wat volgens Voodoo’s marketingteam de voordelen van DCO zijn.

Marketing
Premium

Ster lokt adverteerders met fikse najaarskortingen

Ster wil de komende maanden adverteerders zien binnen te halen met wat het noemt een nieuw ‘najaarsaanbod’, waarbij bedrijven die een kwart van hun tv- en radiocampagnes bij de publieke omroep toezeggen 10 procent minder betalen.

Online advertising

Display Dual Platform strategie – Winnen met display

Programmatic display is al jaren één van de hardst groeiende online marketingkanalen. Nieuwe mogelijkheden groeien als paddenstoelen uit de grond

Online advertising
Premium

‘Politieke microtargeting ook in Nederland toegepast’

Ook Nederlandse politieke partijen maken gebruik van microtargeting, waarbij ze op maat gemaakte boodschappen naar burgers sturen om hen zo te beïnvloeden. Die conclusie trekt UvA communicatiewetenschapper Tom Dobber.

Online advertising
Premium

Platform 161 verkocht aan Media and Games Invest

De maker van reclametechnologie Platform 161 valt in handen van het beursgenoteerde Media and Games Invest (MGI). Verkopend directeur en eigenaar Marco Kloots wil zijn bedrijf versneld kunnen laten groeien als onderdeel van een groep.

Venture
Premium

Unilever pas weer op Facebook bij extern toezicht

Unilever gaat pas weer adverteren op Facebook en Twitter als er een externe toezichthouder is die haatzaaierij weert.

Online advertising
Premium

Fraudehelpdesk, AFM en Facebook starten campagne tegen bitcoinadvertenties

De Fraudehelpdesk start vandaag een campagne tegen nepadvertenties waarbij de naam van bekende Nederlanders wordt misbruikt. De campagne wordt ondersteund door de financiële toezichthouder AFM en zelfs door Facebook, dat lange tijd dit soort advertenties toonde.

Online advertising
Premium

Doorlooptijd mediaplannen VS korter door pandemie

De gemiddelde doorlooptijd voor mediaplannen in de VS is bijna gehalveerd sinds de COVID-19 uitbraak. Adverteerders plannen campagnes in voor iets meer dan twee maanden. Dat was voor de pandemie ruim vier maanden.

Online advertising

Display in tijden van corona

De coronacrisis heeft er voor gezorgd dat meerdere advertisers hun programmatic campagnes (voorlopig) hebben opgeschort.

Online advertising
Premium

Stocard begint certificeringsprogramma bureaus

Stocard is in Nederland begonnen met een certificeringsprogramma voor marketingbureaus die de reclamedienst van de loyalty- en betaalapp professioneel willen gebruiken.

Marketing
Premium

Campagnepanel: ’Sluit goed aan’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een bijzondere campagne waarin McDonald’s,

Online advertising
Premium

blowUP media vergroot digitaal OOH netwerk

Grootformaat (Digital) Out of Home exploitant blowUP media heeft een contract getekend voor de exploitatie van 22 Super Motions in de Nederlandse winkelcentra van Klépierre.

Online advertising
Premium

Amerikaanse podcastreclame naar 1 miljard dollar

Adverteerders staken vorig jaar, nog voor de uitbraak van het coronavirus, 708 miljoen dollar (+48%) in podcasts om reclame te maken. Sinds halverwege dit jaar maken ondemand media een groeiexplosie door.

Media