More stories

Premium

DML! ‘Merken moeten vrouwelijke gamers serieus nemen’

De gamingsector biedt nieuwe kansen voor merken en hun marketinginspanningen. Dat zegt Lucy Allen, directeur engagement van het in Bath gevestigde marketingbureau Dialect, op Digital Marketing Live!

Online marketing
Premium

DML!: VanMoof streeft naar maximale conversie tegen lage kosten

Het verbod van een tv-commercial door de Franse reclamewaakhond ARPP heeft fietsenmerk Van Moof enorm veel publiciteit opgeleverd.  Ruim tweehonderd krantenkoppen en 400.000 YouTube impressies binnen 72 uur. VanMoof trok 700 procent meer bezoek naar haar Franse website en schat het totale bereik op 520 miljoen. “We hadden dit op eigen kracht nooit voor elkaar gekregen,” zegt Growth Marketing Manager Simon Vreeman op Digital Marketing Live!

Online advertising
Premium

DML! ‘Nog veel stereotypering in reclame’

“Nederlanders herkennen zich doorgaans niet in reclames,” zegt Niki Schroeder van Kantar op Digital Marketing Live!. “70 procent van mannen en vrouwen vinden dat. Representatieve reclames scoren toch beter dan spotjes waarin de flauwe man wordt neergezet.”

Marketing
Premium

80 procent van Australische online advertentie-inkomsten naar Google en Facebook

Google, Facebook en YouTube domineren de Australische markt voor digitale advertenties volledig. Er blijft minder dan 20 procent over voor andere websites, blijkt uit onderzoek van de Australian Competition and Consumer Commission (ACCC), de mededingingsautoriteit in Australië.

Online advertising

Limiet voor publiceren advertenties op Facebook 

Facebook heeft aangekondigd vanaf februari 2021 een limiet toe te passen op het aantal advertenties dat een pagina tegelijkertijd kan weergeven.

Online advertising
Premium

Omzet en winst Criteo krimpen

Er wordt nog krap een winst van vijf miljoen dollar geschreven (-74%) bij Criteo. Het bedrijf zag de omzet met tien procent dalen in een periode waarin het een fundamentele omslag naar een nieuw product gaat maken.

Online advertising

Digital Advertising: laat het idee los dat je iedere klant individueel moet volgen

In een super snelle en complexe online wereld, wijst data ons de weg. Het lijkt alsof digital advertising een kwestie is van de beste algoritmes.

Online advertising
Premium

DML!: ‘Vijfhonderd procent meer leads Carnext’

Het aantal maandelijks leads voor koop- en huurauto’s aan Carnext is dit jaar met 483 procent gestegen. Bovendien wist het zijn geautomatiseerde marketingactiviteiten op te schalen van 1 naar 22 landen.

Marketing
Premium

Amazon Nederland lanceert lokaal reclameplatform

Amazon lanceert zijn Demand Side Platform voor de Nederlandse markt en biedt daarmee een serieus alternatief voor de ecosystemen van Facebook en Google.

Programmatic
Premium

Google test advertenties op tabbladen Chrome

Google experimenteert met Shopping-advertenties op nieuwe tabpagina’s in zijn browser Chrome. Dat ontdekte de site Techdows.

Online advertising

Wel of niet adverteren in tijden van crisis?

In maart van dit jaar ging Nederland in de intelligente lockdown. Al snel werd duidelijk dat de ‘intelligent lockdown’, een economische crisis in haar kielzog had.

Online advertising
Premium

Digitale buitenreclame levert ook in derde kwartaal flink in

De mediabestedingen aan out of home zijn in het derde kwartaal van dit jaar weliswaar toegenomen ten opzichte van het dramatische tweede kwartaal, de markt heeft zich nog altijd niet hersteld. In totaal werd 36 miljoen euro omgezet in het derde kwartaal. Dat blijkt uit cijfers van Outreach, het samenwerkingsverband van de Nederlandse buitenreclame-exploitanten Centercom, Clear Channel, Exterion Media, JCDecaux, OV Media, Ocean Outdoor en Hillenaar Outdoor.

Online marketing
Premium

Tv reclamemarkt kruipt uit dal

De tv-reclamemarkt is in het derde kwartaal van 2020 uitgekomen op 171 miljoen euro, een groei van 0,7 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De zogeheten spotmarkt (directe reclame) zette 153 miljoen om, een stijging van 1,5 procent.

Online advertising

Google Ads campagnes optimaliseren op basis van gerealiseerde marge

Al sinds Google Ads (voorheen AdWords) bestaat, is het vrij eenvoudig om conversiedoelen te meten

Online advertising
Premium

Beslist.nl over op smart bidding

Beslist.nl is smart bidding aan het invoeren voor aangesloten webwinkels. In de nieuwe opzet kunnen zij gaan vertellen hoeveel rendement het winkelcentrum hen moet gaan opleveren.

E-commerce