Belgische privacywaakhond: advertentiestandaard IAB overtreedt GDPR
De Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit stelt vast dat de standaard van branche-organisatie IAB rond informatievergaring voor online advertenties de GDPR overtreedt.
De Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit stelt vast dat de standaard van branche-organisatie IAB rond informatievergaring voor online advertenties de GDPR overtreedt.
Instagram gaat de reclameregels voor influencers strenger toepassen. Zij doet dat op verzoek van de Britse concurrentie- en marktautoriteit (CMA), maar de regels zullen internationaal worden toegepast.
Mag Google het bedrijf Fitbit overnemen en, zo ja, zijn daarbij nog speciale voorwaarden van toepassing? Dat is de vraag die de Europese Commissie nog moet beantwoorden. Het neemt wel nog twee weken langer de tijd om na te denken.
Mediagroepen SBS Belgium en DPG Media gaan nauwer samenwerken met Telenet en Proximus en reclameverkopers IP Belgium en RMB op het gebied van gepersonaliseerde reclame op televisie. Zo moet er onder meer een standaard komen.
Patrick Veldhuis en Rutger Mackenbach starten Resident Media Advies. Met dit bureau willen ze adverteerders helpen met inhousing van (een deel van) het proces van zowel online- als offline media.
Het Franse Criteo brengt technologie uit waarmee webwinkels geld kunnen verdienen aan reclame-exploitatie op hun websites en apps. In de VS draait dit al een paar maanden, nu komt het naar Europa.
Google kondigde begin dit jaar aan dat third party cookies binnen nu en twee jaar zullen verdwijnen. Apples browser Safari blokkeert al standaard cookies van derden.
De opkomst van Black Friday in Nederland is niemand ontgaan. Ieder jaar groeien omzet en campagnes harder en nemen zoekvolume en vraag onder consumenten toe. Waar Black Friday zich eerder afspeelde op één dag, wordt nu soms een hele week gestunt. Black Friday snoept dan ook steeds meer transacties af van andere seasonality momenten, zoals Sinterklaas en kerst. Dit webinar leert je hoe je maximaal profiteert van dit in rap tempo groeiende event en reikt je handvatten aan voor een winnende affiliate strategie.
DPG Media legt de fundamenten voor een reclamesysteem dat moet kunnen concurreren met Facebook en Google. Begin 2021 gaat dat live. De uitgever kan daardoor twee keer meer adverteerders bedienen dan nu.
Een nieuw team binnen Jumbo Supermarkten wil adverteerders helpen hun doelstellingen te realiseren door het aanbieden van crossmediale oplossingen binnen de retail media-omgeving van Jumbo.
Twee keer knipperen met je ogen en de feestdagen in 2020 staan weer voor je deur. Als marketeer ben je misschien al druk met de voorbereiding voor Black Friday, Cyber Monday en kerstmis. Toch zullen de feestdagen anders zijn dan normaal. Dit jaar wordt verwacht dat meer dan 70 procent van de consumenten van plan is om meer dan de helft van hun kerstinkopen digitaal te doen. Dit blijkt ook uit de ‘2020 Alter Agents study’ van Snap Inc., in dit onderzoek geeft 76 procent van de Snapchatters aan dat de meeste van hun aankopen online zullen plaatsvinden. Dit eBook helpt je bij het plannen, het opzetten en optimaliseren van je sociale advertentiecampagnes en advertenties op verschillende platforms.
De feestdagen in 2020 gaan er anders uit zien dan normaal. Marketeers moeten er zeker van zijn dat zij een positieve bijdrage leveren aan het leven van consumenten en hun ‘stay connected’ behoeft. Je marketingstrategie voor de feestdagen van 2020 moet gebaseerd zijn op de behoefte van je doelgroep. Criteo heeft voor hun ‘Peak to Recovery’ survey meer dan 10.000 Europese consumenten gevraagd naar hun planning voor de aankomende feestdagen en naar hun koop- en geefgedrag.
In tijden van extreme economische instabiliteit streven bedrijven van elke omvang naar overleving.
Technisch gezien staat er exploitant STER niets in de weg om reclameboodschappen bij podcasts van de NPO te brengen.
Naar mijn mening is nu hét moment aangebroken om TikTok serieus te nemen als marketingplatform.