DAZN bundelt voetbalbereik: 400 miljoen kijkers
De ‘Netflix voor sport’ DAZN bundelt zijn kijkerspotentieel van vierhonderd miljoen en gaat daar de adverteerdersmarkt mee op.
De ‘Netflix voor sport’ DAZN bundelt zijn kijkerspotentieel van vierhonderd miljoen en gaat daar de adverteerdersmarkt mee op.
Na een ogenschijnlijke rust lijken de advertenties met bekende Nederlanders voor bitcoins weer te zijn teruggekeerd.
Onlangs bedankte Knab zijn klanten met gepersonaliseerde billboards door heel Nederland. Hoe hebben ze van maar liefst 11.000 klanten voornamen kunnen laten zien op digitale schermen bij hen in de buurt?
Internetprovider XS4ALL is een van de eerste adverteerders die met afwijkende reclameformaten een campagne draaien op NOS.nl. De provider ziet het aantal bezoeken aan zijn shop stijgen.
Het Nederlandse Azerion neemt voor een onbekend bedrag de rest van uitgever Spil Games over. Het wordt volledig eigenaar van dertig gamingportals met in totaal zestig miljoen bezoeken per maand.
De game-industrie groeit hard. Heel hard. GlobalData verwacht dat tegen 2025 de game-industrie goed is voor zo’n 300 miljard dollar
Reclametechnologie Criteo sluit 2019 af met een omzetdaling en ziet nog geen licht aan het einde van de tunnel. Voor 2020 houdt de leiding rekening met een omzetdaling van tien procent.
De WPP-labels Greenhouse Group en Wunderman Thompson Commerce openen in Nederland gezamenlijk een zogeheten ‘Amazon Center of Excellence’ (ACE).
Microsoft stopt op 1 juni met het advertentieplatform voor zijn zogenoemde UWP apps. Tot 31 mei wordt er nog gewoon uitbetaald.
In 2019 is de totale omzet van de twaalf meest toonaangevende bedrijven in Nederland op het gebied van de buitenreclame – traditioneel en digitaal – gegroeid naar 211 miljoen euro. In 2018 bedroeg ging het nog om 195 miljoen.
Onderzoek van het de Kellogg School of Management in de VS roept Amazons #BeforeAlexa uit als effectiefste reclamefilm.
RTL heeft het managementseam bekend gemaakt van de Ad Alliance, een bundeling van de verkoopactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, Triade Media en RTL op het gebied van online video.
Social influencers die populair zijn onder jongeren, blijken veel en positief over alcohol te praten. Ook is vaak niet duidelijk wanneer het om reclame voor grote alcoholmerken gaat. Dit is de conclusie van onderzoek naar hoe influencers op social media over alcohol communiceren door de Universiteit van Amsterdam.
Netflix wil en zal geen reclames introduceren op zijn videoplatform, omdat het bedrijf dat niet kan en omdat het een […]
Header Bidding, de afgelopen jaren misschien wel hét buzzwoord onder display marketeers. Hoe staat het er anno 2020 mee?