More stories

Waarom je Facebook-advertenties niet werken (en hoe je ze wél winstgevend kunt maken)

Facebook staat bekend als het bedrijf dat wereldwijd de meeste data genereert. Deze data stellen ze ook voor andere bedrijven beschikbaar op hun advertentieplatform.

Online advertising

Google Beleidsbeheerder: krijg sneller onterecht afgekeurde advertenties weer goedgekeurd

Vaak krijgen we binnen Google Ads te maken met automatisch afgekeurde advertenties. Dit gebeurt om verschillende redenen.

Online advertising
Premium

Marketeers op zoek naar richting en inspiratie in veranderd marketinglandschap

Een onderzoek onder marketingprofessionals door Platform Innovatie in Marketing (PIM) laat zien dat er door de coronacrisis extra behoefte is […]

Coronacrisis
Premium

Wehkamp zet Shopping Ads-tool in van Producthero

Wehkamp heeft zijn Shopping-campagnes in Google overgezet naar CSS-partner Producthero uit Amsterdam.

Online advertising
Premium

Dept wint Microsofts Global Rising Star of the Year Award

Tijdens Microsoft Advertising Elevate 2020 ontving digitaal bureau Dept de Global Rising Star of the Year Award vanwege de snelle groei van het aantal klanten dat Microsoft Advertising inzet.

Marketing
Premium

E-commerce: Monitoren en videokaarten als warme broodjes

De computerschermen, videokaarten, webcams en koptelefoons zijn niet aan te slepen. Cijfers van Tweakers laten zien dat de interesse hiervoor alles slaat.

Online advertising
Premium

Hoe deep learning helpt bij hyper-gepersonaliseerde advertising

Data gebruiken om marketinguitingen te personaliseren is niets nieuws, maar hyperpersonalisatie helpt merken wél om data op een geavanceerde en effectievere manier te gebruiken.

Online advertising
Premium

Campagnepanel: ‘Een blijvertje’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een AD-campagne voor pushalerts met video’s van bíjna realtime doelpunten voetbal.

Entertainment
Premium

Thuiswinkel.org: Winkeliers, houd geen uitverkoop

Belangenvereniging voor webwinkels Thuiswinkel.org roept zijn leden op om geen kortingsacties met uitverkoop te houden tot 1 juni.

Online advertising

Online adverteren in tijden van het coronavirus

We beleven historische tijden nu het coronavirus ook in Nederland om zich heen heeft geslagen. Een van de vele bedrijfstakken die moet inspelen op deze verandering is de marketing

Coronacrisis

Mozilla brengt Better Web-abonnementsdienst uit

De Mozilla Foundation en abonnementsdienst Scroll hebben samen een betaalde browserextensie voor de browser Firefox gelanceerd die advertenties op bepaalde websites volledig blokkeert. De opbrengsten gaan direct naar de uitgevers.

Online advertising

Adverteerders trekken campagnes op zenders in

De schade aan misgelopen reclame bij de drie grote zenders NPO, RTL en Talpa bedraagt nu al vele miljoenen. STER, de organisatie die voor de publieke zenders reclamezendtijd verkoopt, spreekt tegenover de NOS van een daling van tientallen procenten als gevolg van de coronacrisis.

Coronacrisis

De nieuwste Google Ads features op een rij

Ook in 2020 blijft Google in rap tempo updates en innovaties uitrollen. Hierdoor kan het nog wel eens gebeuren dat je één van deze nieuwe, zeer bruikbare features mist.

Online advertising
Premium

Nepnieuws verdient 76 miljoen in Europa

Beheerders van sites met nepnieuws verdienen in Europa tientallen miljoen euro’s met reclames uit de netwerken van Google en Criteo.

Online advertising
Premium

Adcombi trekt naar Scandinavië

Reclamebedrijf Adcombi verwacht tegen het einde van het jaar een kantoor te zullen openen in Scandinavië. Het bedrijf helpt nationale reclamecampagnes omzetten naar lokaal relevante uitingen voor lokale, fysieke vestigingen.

Online advertising