More stories

Premium

Omzet Marktplaats.nl: 386 miljoen euro in 2018

Marktplaats.nl boekte in het jaar 2018 een omzet van 386 miljoen euro en realiseerde daarmee een bruto bedrijfsresultaat van 129 miljoen euro. De handelssite staat samen met zijn internationale zusterbedrijven sinds een jaar te koop.

Venture

Fors meer reclamebestedingen elektrische auto’s

Mediaregistratiebureau Adfact registreerde in 2019 fors meer campagnes voor elektrisch aangedreven auto’s (EV’s). De Nederlandse reclamebestedingen op onder andere radio, tv, print en outdoor steeg van 19 naar 49 miljoen euro. Daarmee nam deze markt vorig jaar 16 procent (in 2018: 6%) van de totale reclamebestedingen binnen de personenautomarkt voor haar rekening.

Online advertising
Premium

DAZN bundelt voetbalbereik: 400 miljoen kijkers

De ‘Netflix voor sport’ DAZN bundelt zijn kijkerspotentieel van vierhonderd miljoen en gaat daar de adverteerdersmarkt mee op.

Online advertising

Google laat ze weer massaal door: nepadvertenties voor bitcoin

Na een ogenschijnlijke rust lijken de advertenties met bekende Nederlanders voor bitcoins weer te zijn teruggekeerd.

Marketing

Case: Knab bedankt klanten met gepersonaliseerde out of home schermen

Onlangs bedankte Knab zijn klanten met gepersonaliseerde billboards door heel Nederland. Hoe hebben ze van maar liefst 11.000 klanten voornamen kunnen laten zien op digitale schermen bij hen in de buurt? 

Online advertising
Premium

XS4ALL met cookieloze reclame op NOS.nl

Internetprovider XS4ALL is een van de eerste adverteerders die met afwijkende reclameformaten een campagne draaien op NOS.nl. De provider ziet het aantal bezoeken aan zijn shop stijgen.

Online advertising
Premium

Spil Games volledig in handen van Azerion

Het Nederlandse Azerion neemt voor een onbekend bedrag de rest van uitgever Spil Games over. Het wordt volledig eigenaar van dertig gamingportals met in totaal zestig miljoen bezoeken per maand.

Venture

Steeds meer merken betreden de gamewereld

De game-industrie groeit hard. Heel hard. GlobalData verwacht dat tegen 2025 de game-industrie goed is voor zo’n 300 miljard dollar

Online advertising
Premium

Jaaromzet Criteo -2 procent tot 2,3 miljard euro

Reclametechnologie Criteo sluit 2019 af met een omzetdaling en ziet nog geen licht aan het einde van de tunnel. Voor 2020 houdt de leiding rekening met een omzetdaling van tien procent.

Online advertising
Premium

WPP opent Nederlands expertisecentrum Amazon-reclame

De WPP-labels Greenhouse Group en Wunderman Thompson Commerce openen in Nederland gezamenlijk een zogeheten ‘Amazon Center of Excellence’ (ACE).

Online advertising

Microsoft stopt met advertentieplatform UWP apps

Microsoft stopt op 1 juni met het advertentieplatform voor zijn zogenoemde UWP apps. Tot 31 mei wordt er nog gewoon uitbetaald.

Online advertising
Premium

Groei Out of Home in 2019 ruim 8 procent; 36 procent al digitaal

In 2019 is de totale omzet van de twaalf meest toonaangevende bedrijven in Nederland op het gebied van de buitenreclame – traditioneel en digitaal – gegroeid naar 211 miljoen euro. In 2018 bedroeg ging het nog om 195 miljoen.

Online advertising
Premium

‘Amazons Super Bowl-commercial het effectiefst’

Onderzoek van het de Kellogg School of Management in de VS roept Amazons #BeforeAlexa uit als effectiefste reclamefilm.

Marketing

Ad Alliance maakt samenstelling managementteam bekend

RTL heeft het managementseam bekend gemaakt van de Ad Alliance, een bundeling van de verkoopactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, Triade Media en RTL op het gebied van online video.

Video

‘Social influencers schetsen een zorgwekkend positief beeld van alcohol’

Social influencers die populair zijn onder jongeren, blijken veel en positief over alcohol te praten. Ook is vaak niet duidelijk wanneer het om reclame voor grote alcoholmerken gaat. Dit is de conclusie van onderzoek naar hoe influencers op social media over alcohol communiceren door de Universiteit van Amsterdam.

Social