More stories

Premium

Awin genereerde 70 miljoen MKB-omzet in Nederland in 2019

De Nederlandse tak van het affiliatenetwerk Awin genereerde in 2019 voor zijn zeshonderd klanten zeventig miljoen euro bruto omzet.

Online advertising

RTL biedt MKB gratis reclamezendtijd

RTL lanceert een tijdelijk gratis ‘open reclameblok’ voor kleine tot middelgrote ondernemingen die het tijdens de coronacrisis extra moeilijk hebben gehad.

Coronacrisis
Premium

‘Grootste verandering in online reclame in tien jaar’

De grootste verandering in ruim tien jaar tijd in de online reclamebranche. Zo omschrijft belangenorganisatie IAB Europe het wegvallen van third party cookie-tracking in webbrowsers. Adverteerders en hun bureaus moeten terug naar het ouderwetse handwerk in het marketingvak.

Marketing

Screenforce lanceert aanvraagplatform voor tv-campagnes

Screenforce, waarin Ster Reclame, Ad Alliance, Talpa Network en ORN participeren, lanceert een nieuw aanvraagplatform voor tv-campagnes.

Online advertising
Premium

‘We laten agencies wennen aan cookieloos adverteren’

Adverteren met cookies en het opbouwen van profielen daarmee heeft zijn langste tijd gehad. Technologiebedrijf Adhese bouwde een systeem dat op programmatic lijkt, dus herkenbaar in gebruik, maar zonder cookies kan werken.

Online advertising

Bereid je voor op een wereld zonder cookies

Google roept dat third-party cookies in 2022 niet meer bestaan en wat betreft Apple zijn ze al dood. Meten is weten, ook binnen de online marketing.

Online marketing

AdSense app niet langer verkrijgbaar

De Ad Sense app voor iOS en Android waarmee sitebeheerders hun opbrengsten kunnen controleren, is niet langer verkrijgbaar.

Online advertising
Premium

Martijn Bertisen nieuwe country manager van Google Nederland

Google stelt een directeur uit eigen gelederen aan als opvolger van Pim van der Feltz als topman in Nederland. Martijn Bertisen komt over uit het managementteam van Google UK.

Venture

Adverteerders Google moeten zich straks identificeren

Google gaat nieuwe voorwaarden stellen aan adverteerders: die moeten zich eerst kunnen identificeren voordat ze advertentieruimte mogen inkopen. De maatregel gaat deze zomer in voor de Verenigde Staten.

Marketing

Jongeren zijn corona-inhakers in reclame moe

Onder jongeren is de behoefte aan nieuws over het coronavirus flink gedaald. En bijna de helft vindt dat organisaties misbruik maken van de situatie om het eigen imago te verbeteren. Dat blijkt uit onderzoek van MediaTest onder bijna vijfhonderd jongeren.

Online advertising
Premium

Brits groen licht voor fusie Takeaway en Just Eat

De UK Competition and Markets Authority heeft geen bezwaar tegen de fusie van de reclameplatformen voor bezorgrestaurants Takeaway en Just Eat.

Venture

Geringe groei voor videoreclame in VS in 2020

De anders zo explosieve markt voor videoreclame zal in de VS maar heel weinig groeien doordat in het tweede kwartaal de vraag met 5,2 procent afneemt. Dat verwacht eMarketer.

Marketing

‘Breed draagvlak voor tv-reclames tijdens coronacrisis’

Onder Nederlanders is een breed draagvlak voor tv-reclames tijdens de coronacrisis. Dat blijkt uit onderzoek dat Screenforce heeft laten uitvoeren door marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel.

Online advertising

Vijf learnings over de markt van rich media-advertenties

Meer aandacht voor informatievoorziening en standaardisering maken de online advertising-markt nóg toegankelijker.

Online advertising

Houd je vast aan dé negen digital marketingtrends van 2020

Hoewel het coronavirus voor onzekere tijden heeft gezorgd en veel verschuiving heeft veroorzaakt, blijven de primaire digitale kanalen die marketeers gebruiken ongewijzigd. Daarentegen zijn de online marketingkanalen belangrijker dan ooit. Criteo heeft een onderzoek uitgevoerd naar de negen belangrijkste marketingtrends van 2020. Het resultaat is dit eBook. Het eBook is gebaseerd op inzichten van negenhonderd marketeers wereldwijd en hun visie op het besteden van hun marketingbudgetten.

Influencer marketing