Awin genereerde 70 miljoen MKB-omzet in Nederland in 2019
De Nederlandse tak van het affiliatenetwerk Awin genereerde in 2019 voor zijn zeshonderd klanten zeventig miljoen euro bruto omzet.
De Nederlandse tak van het affiliatenetwerk Awin genereerde in 2019 voor zijn zeshonderd klanten zeventig miljoen euro bruto omzet.
RTL lanceert een tijdelijk gratis ‘open reclameblok’ voor kleine tot middelgrote ondernemingen die het tijdens de coronacrisis extra moeilijk hebben gehad.
De grootste verandering in ruim tien jaar tijd in de online reclamebranche. Zo omschrijft belangenorganisatie IAB Europe het wegvallen van third party cookie-tracking in webbrowsers. Adverteerders en hun bureaus moeten terug naar het ouderwetse handwerk in het marketingvak.
Screenforce, waarin Ster Reclame, Ad Alliance, Talpa Network en ORN participeren, lanceert een nieuw aanvraagplatform voor tv-campagnes.
Adverteren met cookies en het opbouwen van profielen daarmee heeft zijn langste tijd gehad. Technologiebedrijf Adhese bouwde een systeem dat op programmatic lijkt, dus herkenbaar in gebruik, maar zonder cookies kan werken.
Google roept dat third-party cookies in 2022 niet meer bestaan en wat betreft Apple zijn ze al dood. Meten is weten, ook binnen de online marketing.
De Ad Sense app voor iOS en Android waarmee sitebeheerders hun opbrengsten kunnen controleren, is niet langer verkrijgbaar.
Google stelt een directeur uit eigen gelederen aan als opvolger van Pim van der Feltz als topman in Nederland. Martijn Bertisen komt over uit het managementteam van Google UK.
Google gaat nieuwe voorwaarden stellen aan adverteerders: die moeten zich eerst kunnen identificeren voordat ze advertentieruimte mogen inkopen. De maatregel gaat deze zomer in voor de Verenigde Staten.
Onder jongeren is de behoefte aan nieuws over het coronavirus flink gedaald. En bijna de helft vindt dat organisaties misbruik maken van de situatie om het eigen imago te verbeteren. Dat blijkt uit onderzoek van MediaTest onder bijna vijfhonderd jongeren.
De UK Competition and Markets Authority heeft geen bezwaar tegen de fusie van de reclameplatformen voor bezorgrestaurants Takeaway en Just Eat.
De anders zo explosieve markt voor videoreclame zal in de VS maar heel weinig groeien doordat in het tweede kwartaal de vraag met 5,2 procent afneemt. Dat verwacht eMarketer.
Onder Nederlanders is een breed draagvlak voor tv-reclames tijdens de coronacrisis. Dat blijkt uit onderzoek dat Screenforce heeft laten uitvoeren door marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel.
Meer aandacht voor informatievoorziening en standaardisering maken de online advertising-markt nóg toegankelijker.
Hoewel het coronavirus voor onzekere tijden heeft gezorgd en veel verschuiving heeft veroorzaakt, blijven de primaire digitale kanalen die marketeers gebruiken ongewijzigd. Daarentegen zijn de online marketingkanalen belangrijker dan ooit. Criteo heeft een onderzoek uitgevoerd naar de negen belangrijkste marketingtrends van 2020. Het resultaat is dit eBook. Het eBook is gebaseerd op inzichten van negenhonderd marketeers wereldwijd en hun visie op het besteden van hun marketingbudgetten.