More stories

Premium

Spil Games volledig in handen van Azerion

Het Nederlandse Azerion neemt voor een onbekend bedrag de rest van uitgever Spil Games over. Het wordt volledig eigenaar van dertig gamingportals met in totaal zestig miljoen bezoeken per maand.

Venture

Steeds meer merken betreden de gamewereld

De game-industrie groeit hard. Heel hard. GlobalData verwacht dat tegen 2025 de game-industrie goed is voor zo’n 300 miljard dollar

Online advertising
Premium

Jaaromzet Criteo -2 procent tot 2,3 miljard euro

Reclametechnologie Criteo sluit 2019 af met een omzetdaling en ziet nog geen licht aan het einde van de tunnel. Voor 2020 houdt de leiding rekening met een omzetdaling van tien procent.

Online advertising
Premium

WPP opent Nederlands expertisecentrum Amazon-reclame

De WPP-labels Greenhouse Group en Wunderman Thompson Commerce openen in Nederland gezamenlijk een zogeheten ‘Amazon Center of Excellence’ (ACE).

Online advertising

Microsoft stopt met advertentieplatform UWP apps

Microsoft stopt op 1 juni met het advertentieplatform voor zijn zogenoemde UWP apps. Tot 31 mei wordt er nog gewoon uitbetaald.

Online advertising
Premium

Groei Out of Home in 2019 ruim 8 procent; 36 procent al digitaal

In 2019 is de totale omzet van de twaalf meest toonaangevende bedrijven in Nederland op het gebied van de buitenreclame – traditioneel en digitaal – gegroeid naar 211 miljoen euro. In 2018 bedroeg ging het nog om 195 miljoen.

Online advertising
Premium

‘Amazons Super Bowl-commercial het effectiefst’

Onderzoek van het de Kellogg School of Management in de VS roept Amazons #BeforeAlexa uit als effectiefste reclamefilm.

Marketing

Ad Alliance maakt samenstelling managementteam bekend

RTL heeft het managementseam bekend gemaakt van de Ad Alliance, een bundeling van de verkoopactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, Triade Media en RTL op het gebied van online video.

Video

‘Social influencers schetsen een zorgwekkend positief beeld van alcohol’

Social influencers die populair zijn onder jongeren, blijken veel en positief over alcohol te praten. Ook is vaak niet duidelijk wanneer het om reclame voor grote alcoholmerken gaat. Dit is de conclusie van onderzoek naar hoe influencers op social media over alcohol communiceren door de Universiteit van Amsterdam.

Social
Premium

Netflix: ‘Geen reclame bij ons. Kunnen we niet’

Netflix wil en zal geen reclames introduceren op zijn videoplatform, omdat het bedrijf dat niet kan en omdat het een […]

Online advertising

Header Bidding – Wat heeft het ons opgeleverd en wat is de toekomst?

Header Bidding, de afgelopen jaren misschien wel hét buzzwoord onder display marketeers. Hoe staat het er anno 2020 mee?

Native advertising

Frits Schuring weg bij SAN

Frits Schuring zal zijn functie neerleggen als directeur van SAN.Na ruim 15 jaar werkzaam te zijn geweest bij de Stichting Adverteerdersjury Nederland zal hij per juni 2021 stoppen.

Marketing

Onderzoek: Veel afhakers bij eventuele advertenties in WhatsApp

Facebook zet het plan om advertenties te tonen in WhatsApp in de ijskast. Geen onverstandige zet, zo blijkt uit onderzoek van online marketingbureau Brandfirm. 58 procent van de Nederlanders zou overwegen over te stappen naar een andere dienst.

Marketing

Dit zijn de belangrijkste social trends in 2020

Ontwikkelingen gaan ook in 2020 razendsnel en voorspellingen doen is bijna onmogelijk. Toch volgt hier een dappere poging en een […]

Online advertising

Voorlopig geen reclame bij WhatsApp

Er komen voorlopig toch geen advertenties in WhatsApp. Het team dat hiervoor verantwoordelijk was is ontbonden, zo weet The Wall Street Journal.

Online advertising