ProSiebenSat.1 over op AWS voor advertising
Tv-bedrijf ProSiebenSat.1 schakelt de machine learning-mogelijkheden van AWS in om zijn reclamepraktijken op de Duitstalige markt te automatiseren.
Tv-bedrijf ProSiebenSat.1 schakelt de machine learning-mogelijkheden van AWS in om zijn reclamepraktijken op de Duitstalige markt te automatiseren.
Mediahuis Advertising gaat in zee met Xandr, het advertentie en analytics bedrijf van telecomreus AT&T en de opvolger van het bekende platform AppNexus. Doel is om de verkoop van programmatic campagnes verder te optimaliseren.
De directeuren en eigenaren van 41 Europese productvergelijkers roepen de Europese Commissie op iets te doen tegen de aanhoudende dominantie van Google Shopping. In hun ogen blijft er sprake van machtsmisbruik.
Prijsvergelijker Kieskeurig.nl heeft het siteverkeer afgelopen weekend met 35 procent zien toenemen in de aanloop naar Black Friday. “We verwachten dat deze groei zich zal doorzetten deze week”, zegt commercieel manager Kevin van Oosteren.
Het is voor organisaties soms lastig te beoordelen waar de grens ligt tussen effectief ‘nudgen’ en onethische of zelfs illegale handelspraktijken.
Instagram beweegt zo sterk naar het e-commercedomein dat het niet bevreemdt dat het Amerikaanse bedrijf een pop-upstore met mode- en cosmetica-artikelen uitprobeert.
Meten is weten. Google weet dat maar al te goed en biedt daarom al een paar jaar de mogelijkheid om experimenten uit te voeren in Google Ads. In dit artikel duiken we in de testmethode van Google.
Het Amerikaanse warenhuis Walmart bereidt voor 2020 een advertentieplatform voor. Met een kleine groep partners draait de keten een test.
PayPal legt vier miljard dollar op tafel voor koopjes- en dealplatform Honey, dat buiten de VS ook in Engeland actief is.
De Nederlandse online consument zit in de startblokken te vieren met zijn portemonnee. Het zoekverkeer bij Google in de aanloop naar 29 november ligt 49 procent hoger dan in 2018.
Minister Arie Slob van Onderwijs en Media verlaagt de financiële verwachtingen voor tv-exploitant STER voor 2020.
Google gaat zijn reclamepraktijk in Europa veranderen om de privacy van internetgebruikers beter te beschermen tegen datagrazende adverteerders. De zoekmachine scherpt zijn privacbeleid aan als reactie op kritieken van Europese toezichthouders.
“Hebben TV campagnes nog wel voldoende bereik, aantrekkelijke audiences of effect voor een merk? Dat weten de zenders niet altijd zelf, maar de gebruikers van ons nieuwe platform wel”, vertelt Marcel Vogels van MeMo2 over het nieuwe crossmediale meetplatform voor marketeers.
Bedrijven, winkels en andere instanties die draaien op passerend publiek kunnen binnenkort reclameruimte gaan kopen op Google Maps. Met een druk op de knop voegen gebruikers een extra stop toe aan hun routekaart.
Facebook is verplicht om nu en in de toekomst nepadvertenties te weren waarin mediaondernemer John de Mol bitcoins en andere cryptovaluta aanprijst. Ook moet Facebook De Mol gegevens verstrekken over de identiteit van de partijen die achter de misleidende advertenties zitten. Als Facebook de uitspraak van de rechtbank niet opvolgt, kan een dwangsom worden opgelegd die kan oplopen tot 1,1 miljoen euro.