More stories

‘Helft Nederlanders wil digitale folder’

De helft van de Nederlanders ziet meer in digitale communicatie bij de verspreiding van reclamefolders. Een meerderheid vindt de introductie van de ja/ja-sticker als in Amsterdam of binnenkort ook Rotterdam een goede ontwikkeling. Daarmee wordt immers voorkomen dat onnodig folders aan de deur worden bezorgd.

Online marketing

Exploitanten seksbedrijven beginnen eigen advertentieplatform

Enkele exploitanten van seksbedrijven in Nederland hebben hun eigen online advertentieplatform Sexwerk.nl in het leven geroepen. Hiermee willen ze hun positie op het internet verstevigen.

Online advertising

Magere groei Criteo

Technologiebedrijf Criteo zag de omzet in het vierde kwartaal een procent afnemen tot 670 miljoen dollar. De nettowinst daalde twintig procent tot 42 miljoen dollar.

Online advertising

Jongere kinderen herkennen minder vaak reclame bij YouTube influencers

Uit onderzoek dat het Commissariaat voor de Media heeft laten uitvoeren door de Universiteit van Amsterdam en de Radboud Universiteit […]

Influencer marketing

Case: CVtotaal groeit 40 procent per jaar door slimmer offerteproces

Hoewel er al meerdere alternatieven op de markt zijn, heeft ruim 90 procent van de Nederlandse huishoudens een op gas gestookte ketel. Genoeg potentiële afnemers dus voor de aanbieders, maar de concurrentie is ook moordend. Toch groeit CVtotaal al jaren op rij met zo’n 40 procent dankzij extra metingen in de online campagnes.

Online advertising

Otolift: één platform, één kans op verkoop

Een product van duizenden euro’s dat vanaf een plaatje eenmalig wordt gekocht – dat is de unieke marketingfunnel waar Otolift mee te maken heeft. “Zodra iemand in de markt is voor een traplift, moeten wij er zijn, anders is onze kans voorgoed verkeken,” zeggen Boy Stoops en Jeroen Wolf van Otolift.

Online marketing
Premium

Bol.com verbetert search advertising

Bol.com verbetert in de loop van dit jaar zijn search advertising, reclame in de zoekresultaten van het warenhuis. Hiermee worden intern nu de eerste proeven gedaan.

Online advertising
Premium

Pinterest advertising: Allerhande en KARWEI positief over eerste resultaten

 Allerhande en KARWEI zijn live met Pinterest advertising. Karwei is hiermee de eerste binnen de categorie Home & Deco in Nederland. Allerhande is één van de eersten binnen de Food & Drinks categorie. De eerste resultaten zijn al veelbelovend.

Social
Premium

Wat is de invloed van marketing automation op advertising?

Machine learning, marketing automation en artificial intelligence. Hoe vaak worden deze buzzwoorden door marketeers misbruikt zonder concreet te worden? We denken te weten wat het betekent en wat het voor effect heeft op ons dagelijkse en toekomstige werk. Maar weten we dit wel écht?

Marketing automation

Ster zet machine learning in voor onderzoeksinstrument

Ster laat adverteerders gratis hun reclame testen met een nieuwe tool: AdScan. Het gaat om een zusje van het onderzoeksinstrument […]

Online advertising

Apple haalt Do Not Track uit Safari

Wellicht tot opluchting van adverteerders verwijdert Apple de Do Not Track functie uit zijn Safari browser, zowel in iOS als macOS. Er komt echter iets anders voor in de plaats.

Privacy

bol.com verliest twee leiders in retailmedia aan start-up

Michelle Theeuwen en Martine Kevelham verlaten hun positie als hoofd Retail Media bij bol.com en stappen over naar Maze-One uit Amsterdam. Daar gaan ze de activiteiten rondom media-exploitatie van online marktplaatsen optuigen.

Marketing

Online salesplatform Buy-media.nl stopt

Nog geen jaar na de introductie wordt online platform Buy-media.nl alweer opgeheven. De portal werd ondersteund door BrandDeli, FD Mediagroep, NDC Mediagroep, de Persgroep Nederland, Sanoma, Telegraaf Media Groep, RTL Nederland en de Ster. Er is echter ‘onvoldoende tractie’.

Online advertising

Europese boetes deren Googles resultaten niet

Googles moederbedrijf Alphabet zag de nettowinst in 2018 ruim verdubbelen van 12,7 miljard naar 30,8 miljard dollar. En dan is de Europese monopolieboete van vijf miljard dollar al genomen. Bijna twintig procent van de omzet komt niet meer uit search.

Venture

‘Mobiele banner effectiever dan video’

Mobiele banners trekken meer aandacht dan video advertenties. Die opmerkelijke conclusie trekt het bedrijf Liftoff.

Online advertising