More stories

Dit zijn de trends en tips voor LinkedIn in 2019

LinkedIn is hét kanaal waar je niet meer omheen kunt. Gebruik je de bedrijfspagina alleen voor de sporadische vacature, dan is dit het jaar om de maximale potentie van het B2B-platform te benutten. En vergeet ook zeker het vernieuwde LinkedIn Advertising niet.

Social

Film1 integreert ‘conversational interface’ in online reclame

Een conversational interface – bekend van chatbots en -apps – blijkt ook prima inzetbaar voor reclame. Filmservice Film1 breidt de proef ermee uit. In plaats van banners uitsluitend te gebruiken om te zenden, gaat het met een chatinterface (geautomatiseerd) het gesprek aan. En werft zo succesvol abonnees.

Digital Design

Amazon met sampling als reclameproduct cosmetica

Amazon ontwikkelt een nieuw reclameproduct dat in de fysieke retail al eeuwenoud is: sampling. Het gaat proefmonsters versturen aan klanten die in cosmetica zijn geïnteresseerd.

Online advertising

Adblocker Chrome vanaf juli wereldwijd

De adblocker in Chrome zal vanaf 9 juli 2019 wereldwijd gaan werken. Google nam vorig jaar deel aan de Coalition for Better Ads, een organisatie die streeft naar acceptabele online advertenties.

Online advertising

Massarius sluit aan op inkoopplatform Buy-media.nl

Programmatic saleshouse Massarius wordt partner van Buy-media.nl, het platform waar bureaus en adverteerders directe en programmatic reclameruimte kunnen inkopen bij Nederlandse mediabedrijven.

Online advertising

Ubifish en WebAds bundelen krachten op het gebied van advertentieverkoop

Ubifish en WebAds gaan hun expertise op het gebied van advertentieverkoop (mobiel, deskop en video) bundelen.

Online advertising

Verklein je advertentiebudget in Google en Facebook

Afgelopen week publiceerde NRC een artikel over de groeiende weerstand tegen de duopolie van Google en Facebook op de online advertentiemarkt.

Online advertising

‘Retailers zoeken alternatief voor papieren folders’

Meer dan een handvol steden overweegt om de huis-aan-huis folder te verstoppen achter Ja/Ja-stickers. Opt-in verplicht, ook bij de huisdeur. Niels Duijvestijn geeft het perspectief van Folderz.nl.

Online advertising

Emerce Campagnepanel: recensie van #enjoylatvia

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer ligt een influencercampagne voor toeristisch Letland onder de loep.

Influencer marketing

RTL neemt BrandDeli over, fuseert Divimove en UFA X

Exploitant van tv-reclame BrandDeli wordt voor een onbekend bedrag overgenomen door RTL Nederland, nog geen week nadat bekend werd dat oprichter Allard Ruyl BrandDeli verruilt voor Talpa Network Media Solutions. MCN Divimove fuseert met productiehuis UFA.

Venture

Yoni’s reclame-experiment: merkauthenticiteit op de grens van Facebook

Voor een onconventioneel merk dat taboes wil doorbreken, is het soms lastig adverteren. Zeker op een platform als Facebook zijn de grenzen onduidelijk en vaak al gauw bereikt. Samen met tamponbedrijf Yoni gingen we het experiment aan. Wat te doen als juist de merkbeleving wordt ingeperkt? Hoe een uitgesproken en activistisch merk de grenzen opzoekt en de eigen authenticiteit bewaart.

Facebook Advertising

Ster belooft gericht adverteren zonder profielopbouw

Ster heeft een zolgenoemd No Consent Advertising platform in gebruik genomen, dat is ontwikkeld in samenwerking met technologiepartner ORTEC | adscience en videoadvertentieplatform SpotX. De reclameverkoper voor de publieke omroep kan daarmee een vorm van online adverteren aanbieden waarbij de consument geen onderwerp wordt van profielopbouw of retargeting. Gericht adverteren blijft echter mogelijk.

Online advertising

Wat heb je nu aan Responsive Search Ads?

Sinds augustus dit jaar kunnen we in Nederland gebruikmaken van Responsive Search Ads. Deze advertentievariant geeft een mooi beeld van waar de tekst-ads naartoe ontwikkelen.

Online advertising
Premium

Accenture koopt campagnespecialist Adaptly

Accenture Interactive doet met de aankoop van Adaptly uit Amerika zijn volgende overname in het digitale domein. Dit keer eigent het zich een specialist toe op het gebied van datagedreven online reclamecampagnes.

Digital Agencies

Marktplaats Google Shopping Actions naar Europa

Marktplaats Google Shopping Actions komt begin volgend jaar naar Europa. Op dit moment loopt er een test in Frankrijk met retailers Auchan, Boulanger, Carrefour en Fnac Darty.

E-commerce