Ster zet machine learning in voor onderzoeksinstrument
Ster laat adverteerders gratis hun reclame testen met een nieuwe tool: AdScan. Het gaat om een zusje van het onderzoeksinstrument […]
Ster laat adverteerders gratis hun reclame testen met een nieuwe tool: AdScan. Het gaat om een zusje van het onderzoeksinstrument […]
Wellicht tot opluchting van adverteerders verwijdert Apple de Do Not Track functie uit zijn Safari browser, zowel in iOS als macOS. Er komt echter iets anders voor in de plaats.
Michelle Theeuwen en Martine Kevelham verlaten hun positie als hoofd Retail Media bij bol.com en stappen over naar Maze-One uit Amsterdam. Daar gaan ze de activiteiten rondom media-exploitatie van online marktplaatsen optuigen.
Nog geen jaar na de introductie wordt online platform Buy-media.nl alweer opgeheven. De portal werd ondersteund door BrandDeli, FD Mediagroep, NDC Mediagroep, de Persgroep Nederland, Sanoma, Telegraaf Media Groep, RTL Nederland en de Ster. Er is echter ‘onvoldoende tractie’.
Googles moederbedrijf Alphabet zag de nettowinst in 2018 ruim verdubbelen van 12,7 miljard naar 30,8 miljard dollar. En dan is de Europese monopolieboete van vijf miljard dollar al genomen. Bijna twintig procent van de omzet komt niet meer uit search.
Mobiele banners trekken meer aandacht dan video advertenties. Die opmerkelijke conclusie trekt het bedrijf Liftoff.
Pinterest heeft zijn reclamemachine afgelopen dinsdag beperkt opengesteld voor de Nederlandse markt. Modemerk Scotch & Soda is de eerste die een campagne draait.
Muziekvideo-app TikTok is met een rondgang begonnen langs Europese mediabureaus om hen te informeren over de commerciële mogelijkheden. Er komt reclame in TikTok.
Advertentieverkoop wordt steeds belangrijker voor retailer Amazon. Dat blijkt uit de gisteren gepresenteerde jaarcijfers. Naast een winst van 3 miljard […]
Een deel van de Nederlanders staat niet onwelwillend tegenover een publiek omroepbestel zonder reclameboodschappen. Ze willen daar best meer voor betalen, zo blijkt uit een onderzoekje van Spreekbuis en Skoep Nieuws.
In-app advertenties werden lange tijd gekenmerkt door lage kwaliteit content en een hoge irritatiefactor bij app-gebruikers. Maar het medium is bezig met een professionaliseringsslag. Waar liggen de kansen?
CEO Peter Plumb verlaat maaltijdbezorger Just-Eat in Engeland. CCO Peter Duffy neemt zijn positie tijdelijk waar. Het bedrijf boekte in 2018 een omzet van 883 miljoen euro, ruim drie keer meer dan Takeway.com.
Bijna alle advertisingdiscussies worden beheerst door de duopolie van Google en Facebook. Twee dominerende spelers waar de industry insiders op leunen en waardoor de rest van de aanbieders wordt afgedaan als ‘the other 20%’. Is dit wel terecht? Hoe kan deze minderheid toch het verschil maken?
De NY Times heeft nul financiële schade opgelopen door de invoering van de Europese privacyregels onder de GDPR. Toch gooide de Amerikaanse krant alle open exchanges en behavioural targeting eruit.
LinkedIn is hét kanaal waar je niet meer omheen kunt. Gebruik je de bedrijfspagina alleen voor de sporadische vacature, dan is dit het jaar om de maximale potentie van het B2B-platform te benutten. En vergeet ook zeker het vernieuwde LinkedIn Advertising niet.