Scotch & Soda eerste met Nederlandse Pinterest-campagne
Pinterest heeft zijn reclamemachine afgelopen dinsdag beperkt opengesteld voor de Nederlandse markt. Modemerk Scotch & Soda is de eerste die een campagne draait.
Pinterest heeft zijn reclamemachine afgelopen dinsdag beperkt opengesteld voor de Nederlandse markt. Modemerk Scotch & Soda is de eerste die een campagne draait.
Muziekvideo-app TikTok is met een rondgang begonnen langs Europese mediabureaus om hen te informeren over de commerciële mogelijkheden. Er komt reclame in TikTok.
Advertentieverkoop wordt steeds belangrijker voor retailer Amazon. Dat blijkt uit de gisteren gepresenteerde jaarcijfers. Naast een winst van 3 miljard […]
Een deel van de Nederlanders staat niet onwelwillend tegenover een publiek omroepbestel zonder reclameboodschappen. Ze willen daar best meer voor betalen, zo blijkt uit een onderzoekje van Spreekbuis en Skoep Nieuws.
In-app advertenties werden lange tijd gekenmerkt door lage kwaliteit content en een hoge irritatiefactor bij app-gebruikers. Maar het medium is bezig met een professionaliseringsslag. Waar liggen de kansen?
CEO Peter Plumb verlaat maaltijdbezorger Just-Eat in Engeland. CCO Peter Duffy neemt zijn positie tijdelijk waar. Het bedrijf boekte in 2018 een omzet van 883 miljoen euro, ruim drie keer meer dan Takeway.com.
Bijna alle advertisingdiscussies worden beheerst door de duopolie van Google en Facebook. Twee dominerende spelers waar de industry insiders op leunen en waardoor de rest van de aanbieders wordt afgedaan als ‘the other 20%’. Is dit wel terecht? Hoe kan deze minderheid toch het verschil maken?
De NY Times heeft nul financiële schade opgelopen door de invoering van de Europese privacyregels onder de GDPR. Toch gooide de Amerikaanse krant alle open exchanges en behavioural targeting eruit.
LinkedIn is hét kanaal waar je niet meer omheen kunt. Gebruik je de bedrijfspagina alleen voor de sporadische vacature, dan is dit het jaar om de maximale potentie van het B2B-platform te benutten. En vergeet ook zeker het vernieuwde LinkedIn Advertising niet.
Een conversational interface – bekend van chatbots en -apps – blijkt ook prima inzetbaar voor reclame. Filmservice Film1 breidt de proef ermee uit. In plaats van banners uitsluitend te gebruiken om te zenden, gaat het met een chatinterface (geautomatiseerd) het gesprek aan. En werft zo succesvol abonnees.
Amazon ontwikkelt een nieuw reclameproduct dat in de fysieke retail al eeuwenoud is: sampling. Het gaat proefmonsters versturen aan klanten die in cosmetica zijn geïnteresseerd.
De adblocker in Chrome zal vanaf 9 juli 2019 wereldwijd gaan werken. Google nam vorig jaar deel aan de Coalition for Better Ads, een organisatie die streeft naar acceptabele online advertenties.
Programmatic saleshouse Massarius wordt partner van Buy-media.nl, het platform waar bureaus en adverteerders directe en programmatic reclameruimte kunnen inkopen bij Nederlandse mediabedrijven.
Ubifish en WebAds gaan hun expertise op het gebied van advertentieverkoop (mobiel, deskop en video) bundelen.
Afgelopen week publiceerde NRC een artikel over de groeiende weerstand tegen de duopolie van Google en Facebook op de online advertentiemarkt.