More stories

‘Retailers zoeken alternatief voor papieren folders’

Meer dan een handvol steden overweegt om de huis-aan-huis folder te verstoppen achter Ja/Ja-stickers. Opt-in verplicht, ook bij de huisdeur. Niels Duijvestijn geeft het perspectief van Folderz.nl.

Online advertising

Emerce Campagnepanel: recensie van #enjoylatvia

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer ligt een influencercampagne voor toeristisch Letland onder de loep.

Influencer marketing

RTL neemt BrandDeli over, fuseert Divimove en UFA X

Exploitant van tv-reclame BrandDeli wordt voor een onbekend bedrag overgenomen door RTL Nederland, nog geen week nadat bekend werd dat oprichter Allard Ruyl BrandDeli verruilt voor Talpa Network Media Solutions. MCN Divimove fuseert met productiehuis UFA.

Venture

Yoni’s reclame-experiment: merkauthenticiteit op de grens van Facebook

Voor een onconventioneel merk dat taboes wil doorbreken, is het soms lastig adverteren. Zeker op een platform als Facebook zijn de grenzen onduidelijk en vaak al gauw bereikt. Samen met tamponbedrijf Yoni gingen we het experiment aan. Wat te doen als juist de merkbeleving wordt ingeperkt? Hoe een uitgesproken en activistisch merk de grenzen opzoekt en de eigen authenticiteit bewaart.

Facebook Advertising

Ster belooft gericht adverteren zonder profielopbouw

Ster heeft een zolgenoemd No Consent Advertising platform in gebruik genomen, dat is ontwikkeld in samenwerking met technologiepartner ORTEC | adscience en videoadvertentieplatform SpotX. De reclameverkoper voor de publieke omroep kan daarmee een vorm van online adverteren aanbieden waarbij de consument geen onderwerp wordt van profielopbouw of retargeting. Gericht adverteren blijft echter mogelijk.

Online advertising

Wat heb je nu aan Responsive Search Ads?

Sinds augustus dit jaar kunnen we in Nederland gebruikmaken van Responsive Search Ads. Deze advertentievariant geeft een mooi beeld van waar de tekst-ads naartoe ontwikkelen.

Online advertising
Premium

Accenture koopt campagnespecialist Adaptly

Accenture Interactive doet met de aankoop van Adaptly uit Amerika zijn volgende overname in het digitale domein. Dit keer eigent het zich een specialist toe op het gebied van datagedreven online reclamecampagnes.

Digital Agencies

Marktplaats Google Shopping Actions naar Europa

Marktplaats Google Shopping Actions komt begin volgend jaar naar Europa. Op dit moment loopt er een test in Frankrijk met retailers Auchan, Boulanger, Carrefour en Fnac Darty.

E-commerce

Allard Ruyl verlaat BrandDeli voor Talpa Network

Allard Ruyl wordt de nieuwe CEO van Media Solutions, het verkoophuis van Talpa Network. Hij was de oprichter en CEO […]

Online marketing

Exterion Media met impactvoorspeller outdoorreclame

Exterion Media heeft met Memo2 een impactvoorspeller ontwikkeld die adverteerders nauwkeuriger moet vertellen welke impact outdoorreclame voor hen heeft.

Analytics

TMG gaat YouTube-kanalen optimaliseren met bureau 5PM

TMG sluit een strategisch samenwerkingsverband met het nieuwe YouTube-servicebureau 5PM uit Amsterdam. Het mediabedrijf wil de exploitatie van zijn video’s op het videoplatform laten verbeteren.

Video

Europese programmaticmarkt in 2019 naar 15 miljard dollar

Adverteerders geven volgend jaar 14,7 miljard dollar uit aan programmatic ingekochte digitale reclameuitingen. Dat is 19 procent meer dan in 2018, aldus een rapport van OnAudience.com.

Programmatic

Zo bouw je aan een eigen Customer Data Platform

Een goed uitgewerkt Customer Data Platform is in te zetten als ultieme campagnetool voor alle data binnen jouw bedrijf. Met deze data kan je profielen inzichtelijk maken en zo gerichter adverteren en een betere gepersonaliseerde klantervaring bieden. Maar hoe begin je hiermee?

Marketing automation

Ster wil kleinere adverteerders aantrekken

Ster start vandaag een campagne om ook kleine adverteerders aan te trekken. Al vanaf 1.000 euro start je al een online bannercampagne.

Online advertising

S4 Capital koopt MightyHive

S4 Capital, de eigenaar van MediaMonks uit Hilversum, koopt programmaticspecialist MightHive uit de Verenigde Staten.

Programmatic