More stories

Premium

Wat is de invloed van marketing automation op advertising?

Machine learning, marketing automation en artificial intelligence. Hoe vaak worden deze buzzwoorden door marketeers misbruikt zonder concreet te worden? We denken te weten wat het betekent en wat het voor effect heeft op ons dagelijkse en toekomstige werk. Maar weten we dit wel écht?

Marketing automation

Ster zet machine learning in voor onderzoeksinstrument

Ster laat adverteerders gratis hun reclame testen met een nieuwe tool: AdScan. Het gaat om een zusje van het onderzoeksinstrument […]

Online advertising

Apple haalt Do Not Track uit Safari

Wellicht tot opluchting van adverteerders verwijdert Apple de Do Not Track functie uit zijn Safari browser, zowel in iOS als macOS. Er komt echter iets anders voor in de plaats.

Privacy

bol.com verliest twee leiders in retailmedia aan start-up

Michelle Theeuwen en Martine Kevelham verlaten hun positie als hoofd Retail Media bij bol.com en stappen over naar Maze-One uit Amsterdam. Daar gaan ze de activiteiten rondom media-exploitatie van online marktplaatsen optuigen.

Marketing

Online salesplatform Buy-media.nl stopt

Nog geen jaar na de introductie wordt online platform Buy-media.nl alweer opgeheven. De portal werd ondersteund door BrandDeli, FD Mediagroep, NDC Mediagroep, de Persgroep Nederland, Sanoma, Telegraaf Media Groep, RTL Nederland en de Ster. Er is echter ‘onvoldoende tractie’.

Online advertising

Europese boetes deren Googles resultaten niet

Googles moederbedrijf Alphabet zag de nettowinst in 2018 ruim verdubbelen van 12,7 miljard naar 30,8 miljard dollar. En dan is de Europese monopolieboete van vijf miljard dollar al genomen. Bijna twintig procent van de omzet komt niet meer uit search.

Venture

‘Mobiele banner effectiever dan video’

Mobiele banners trekken meer aandacht dan video advertenties. Die opmerkelijke conclusie trekt het bedrijf Liftoff.

Online advertising

Scotch & Soda eerste met Nederlandse Pinterest-campagne

Pinterest heeft zijn reclamemachine afgelopen dinsdag beperkt opengesteld voor de Nederlandse markt. Modemerk Scotch & Soda is de eerste die een campagne draait.

Marketing

TikTok benadert Europese adverteerders

Muziekvideo-app TikTok is met een rondgang begonnen langs Europese mediabureaus om hen te informeren over de commerciële mogelijkheden. Er komt reclame in TikTok.

Online advertising

‘Amazon grootste advertentieverkoper na Facebook en Google’

Advertentieverkoop wordt steeds belangrijker voor retailer Amazon. Dat blijkt uit de gisteren gepresenteerde jaarcijfers. Naast een winst van 3 miljard […]

Online advertising

‘Deel Nederlanders niet onwelwillend tegenover NPO zonder reclame’

Een deel van de Nederlanders staat niet onwelwillend tegenover een publiek omroepbestel zonder reclameboodschappen. Ze willen daar best meer voor betalen, zo blijkt uit een onderzoekje van Spreekbuis en Skoep Nieuws.

Online advertising

Waarom 2019 het jaar van in-app advertising wordt

In-app advertenties werden lange tijd gekenmerkt door lage kwaliteit content en een hoge irritatiefactor bij app-gebruikers. Maar het medium is bezig met een professionaliseringsslag. Waar liggen de kansen? 

Mobile

Nieuwe CEO maaltijdbezorger Just-Eat

CEO Peter Plumb verlaat maaltijdbezorger Just-Eat in Engeland. CCO Peter Duffy neemt zijn positie tijdelijk waar. Het bedrijf boekte in 2018 een omzet van 883 miljoen euro, ruim drie keer meer dan Takeway.com.

Food

De toekomst van programmatic is customization

Bijna alle advertisingdiscussies worden beheerst door de duopolie van Google en Facebook. Twee dominerende spelers waar de industry insiders op leunen en waardoor de rest van de aanbieders wordt afgedaan als ‘the other 20%’. Is dit wel terecht? Hoe kan deze minderheid toch het verschil maken?

Programmatic

NY Times: Geen omzetverlies door GDPR

De NY Times heeft nul financiële schade opgelopen door de invoering van de Europese privacyregels onder de GDPR. Toch gooide de Amerikaanse krant alle open exchanges en behavioural targeting eruit.

Online advertising