More stories

eBay stopt met advertentienetwerk Commerce Network

eBay stopt per 1 mei met het eBay Commerce Network, het netwerk voor advertenties op sites van derden. Zo’n 2000 uitgevers waren daarbij aangesloten.

Online advertising
Premium

Kort, korter, kortst en andere ontwikkelingen van video advertising

Video advertising is veel meer dan Youtube. Toch krijgt video advertising niet de aandacht die het verdient ten opzichte van bijvoorbeeld TV, en dat is zonde. Want wat gebeurt er als TV straks digitaal en zelfs programmatic beschikbaar wordt? 

Video

Drie ronde digitale schermen voor Ngage Media

Sinds deze week kunnen adverteerders bij Ngage op drie groot digitaal formaat schermen in Amsterdam adverteren. De drie ronde schermen, van ieder 12 vierkante meter, bevinden zich boven de ingang van AFAS Live aan de Arena Boulevard.

Online advertising

Boilerroomoplichters worden behoedzamer

De dubieuze online broker Olympus Markets adverteert nog altijd voor haar financiële diensten met nepnieuws, maar lijkt daarin steeds minder goed te slagen, getuige enkele raadselachtige advertenties waarin de producten van het bedrijf ogenschijnlijk niet meer aan bod komen. Maar waartoe dienen die advertenties dan wel?

Online marketing

Nu ook advertenties in Nederlandse App Store

Apple is begonnen met het tonen van reclames in de Nederlandse App Store. Dat schrijft Apple site iCulture. De advertenties verschijnen bovenin de zoekresultaten.

Online advertising

Google transcribeert podcasts voor Search

Google investeert stevig in de bouw van een technisch en commercieel ecosysteem voor podcasts. Een belangrijke stap wordt nu gezet met het automatisch transcriberen van podcasts.

Search

De moderne CMO lanceert je merk naar hypergroei

Effectieve inzet van het mediabudget is net als de kerosine in een raket. Er moet voldoende exposure in de tank zitten om de maan te bereiken en weer terug. Dat wil uiteraard niet zeggen dat het bedrijf zoveel mogelijk in media moet investeren. De output moet worden gemaximaliseerd, niet de input. Dat is in essentie een hoofdtaak van de CMO.

Strategy

Tv reclame naar 821 miljoen euro

De tv-reclamemarkt is in 2018, na aftrek van bureaucommissie, uitgekomen op 821 miljoen euro. Hiermee stijgt de markt met 3 procent in vergelijking met 2017. De kijktijd is in 2018 gedaald met 2 procent. Online video liet wederom een forse groei zien, zo blijkt uit het Jaarrapport 2018 van Screenforce.

Online advertising

Adverteren via voice search? Win eerst maar eens aan vertrouwen

“Oké Google, wat is de weersvoorspelling van vandaag?” “Hey Siri, zet de timer op 5 minuten.” Dit zijn slechts twee voorbeelden van opdrachten die kunt doorzetten naar een smart device. De 4 grote techgiganten Microsoft, Apple, Amazon en Google zijn al veel bezig zijn met de ontwikkeling van Voice Search. Zo kent Apple’s Siri haar oorsprong uit 2011 en Alexa en Echo van Amazone kwamen in 2014 op de markt. Eind 2018 zou Google’s Assisant volgens Google minimaal 30 talen begrijpen. De technologie ontwikkelt zich ieder jaar sneller, met nu ook de komst van de Google Home in Nederland. Met deze adoptie om de hoek, kunnen advertenties niet langer meer kunnen uitblijven, toch?

Voice

Meer zakelijke reclameopties op LinkedIn

LinkedIn breidt uit met drie nieuwe reclameopties zodat zakelijke adverteerders betere en bredere campagnes kunnen opzetten.

Online advertising

Inschrijving Programmatic Awards 2019 geopend

IAB Nederland opent de nominatieronde voor de Programmatic Awards 2019. De reclamebranche kan zijn beste programmaticcases inzenden en aanstormende talenten nomineren.

Programmatic

Contextual targeting: Ligt de toekomst in context?

Het is binnen programmatic altijd mogelijk geweest om te targeten op basis van context in de vorm van de domein URL. De meest gebruikte vorm was echter nog steeds het black- of whitelisten van domeinen, in plaats van geautomatiseerde optimalisatie. Wellicht was de omgeving nooit zo’n hoge prioriteit als het had moeten zijn. Zou dat aan het veranderen zijn?

Online advertising

Google: ‘We moeten méér doen met mínder data’

Googles topman voor de reclameproducten Prabhakar Raghavan spoort zijn team aan om steeds minder klantdata te gebruiken voor commerciële doeleinden. Hij roept de markt op hetzelfde te doen.

Privacy

SpotX realiseert jaaromzet van 112 miljoen

Het online netwerk voor videoreclames SpotX groeide in 2018 met twee procent tot een omzet van 112 miljoen euro.

Online advertising

Google verwijderde in 2018 2,3 miljard dubieuze advertenties

Google heeft vorig jaar 2,3 miljard dubieuze advertenties opgeruimd, oftewel 6 miljoen per dag. 58 miljoen reclames waren ronduit schadelijk, namelijk een poging tot phishing (het hengelen naar persoonsgegevens).

Online advertising