More stories

Aan de slag met cross device tracking: twee manieren

De vraag naar nauwkeurige cross device tracking (het meten van gebruikersgedrag over verschillende apparaten heen) wordt dan ook steeds groter. Wat is er op dit moment mogelijk en wat kunnen we in de toekomst verwachten?

Online marketing

Joris van der Waart nieuwe marketingdirecteur CM

Telecombedrijf CM uit Breda stelt zijn eerste chief marketing officer, marketingdirecteur. Hij moet de banden met ontwikkelaars, merken en marketeers intensiveren.

Online marketing

Marketingtrends voor 2016 (infographic)

De trends voor 2016? Microsoft en Column Five Media hebben daar zo hun eigen ideeën over: ze noemen Snapchat, Periscope, Oculus Rift, Hololens en ‘nieuwe zoekmachines’ als ‘trending’, en leggen de nadruk op content marketing, dat 62 procent goedkoper is per lead dan traditionele vormen van marketing. Het advies is om doelgroepen nauwelettend te volgen en daar de marketing op af te stemmen. Millennials hebben bijvoorbeeld een grotere affiniteit met wearables.

Contentmarketing

Tradedoubler stapt uit brancheorganisatie PAN

Tradedoubler verlaat branchevereniging PAN omdat men niet langer voldoet aan het affiliateprofiel. Het bedrijf is een van de oprichters van de vereniging.

Marketing

‘In 2016 moeten we mínder gaan communiceren’

Wat is volgens jou het belangrijkste thema van 2016 en geef geen gewenst antwoord. Zo klonk de vraag die we aan een aantal specialisten van internetbureaus voorlegden. Hieronder hun reacties.

Digital Agencies

Online marketing van AutoTrack naar Fingerspitz

Onlinemarketingbureau Fingerspitz moet de autosite van de Persgroep, Autotrack.nl, beter vindbaar gaan maken.

Marketing

Deniz Alkaç (Bruut Amsterdam): ‘De merken van nu zijn de mediabedrijven van de toekomst’

Deniz Alkaç is een doorzetter. Hij is van school gegaan zonder diploma, omdat het zijn plannen ‘in de weg stond’, heeft zichzelf opgewerkt tot web content maker van grote merken als Veronica en Maybelline en is inmiddels volledig eigenaar van Bruut Amsterdam, voorheen Bruut tv.

Digital Agencies

Vergelijkingssites Duitsland: half miljard voor tv-reclame

In Duitsland gaven vergelijkingssites voor energie, telecom en reizen afgelopen jaar 150 miljoen euro meer uit aan tv-reclame dan in 2014. Naar verwachting groeit dat bedrag, maar worden investeringsbeslissingen voor media ook grondiger op data gestoeld.

Analytics

Jeremiah Albinus nieuwe CMO van fonQ

Online warenhuis fonQ promoveert zijn online marketingmanager Jeremiah Albinus tot chief marketing officer. Albinus neemt het marketingwerk over dat tot op heden door directeur Patrick Kerssemakers werd gedaan.

Online marketing

6,16 miljoen gebruikers voor Adobe Creative Cloud

Adobe heeft nu 6,16 miljoen gebruikers voor zijn Creative Cloud, het pakket creatieve software, waartoe ook Photoshop behoort. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend bij de presentatie van zijn kwartaalcijfers.

Marketing

DAN DNA brengt diensten Data2Decisions naar Nederland

De data-eenheid van Dentsu Aegis Network in Nederland, DAN DNA, gaat zijn klanten econometrische modeling aanbieden via de diensten van het Engelse zusterbedrijf Data2Decisions.

Analytics

Helft Duitse marketeers wil in YouTube investeren

Online marketeers die wat extra budget zouden krijgen, willen boven alle andere kanalen investeren in YouTube om dat te leren kennen. Daarna volgen Instagram en Amazon.

Online marketing

Miljoeneninvestering voor Relay42

Investeringsmaatschappij Holland Venture en een voormalig topmanager van Booking.com investeren enkele miljoenen euro’s in marketingtechnologiebedrijf Relay42.

Online advertising

Sagent winnaar Martech Startup Award 2015

Sagent heeft de Martech Startup Award 2015 gewonnen. Het bedrijf versloeg Relay42 en VisualFabriq.

Online marketing

West-Europa: uitgaven digitale reclame dit jaar 35 miljard dollar

De uitgaven aan online reclame groeien snel in West-Europa. Ongeveer drie keer zo hard als de totale reclameuitgaven. In 2015 komt de digitale reclamemarkt dan ook uit op 35,25 miljard dollar, een toename van maar liefst 9,1 procent.

Online advertising