Web push notificaties do’s en don’ts
Chrome en Firefox hebben onlangs aangekondigd dat zij wijzigingen aanbrengen in de verzoeken van toestemming voor push notificaties via de browser.
Chrome en Firefox hebben onlangs aangekondigd dat zij wijzigingen aanbrengen in de verzoeken van toestemming voor push notificaties via de browser.
Fabrique en Brandmeester hebben samen een disruptieve dienst gebouwd die het helemaal anders doet. In de conservatieve legal markt.
De nieuwe topman van Ceconomy, moederbedrijf van Mediamarkt, Bernhard Düttmann, zegt in zijn eerste interview dat de fysieke winkels gemiddeld eenderde in omvang moet krimpen. Kleinere winkels moet meer sfeer brengen en daarmee wat meer koophonger opwekken.
H&M Nederland zet voortaan fietskoeriers in om online bestellingen te bezorgen. Nederland is het allereerste land waar het modehuis deze leveringsoptie aan klanten aanbiedt.
Het lijkt een contradictie: zoveel mogelijk cijfers om een klant zo persoonlijk mogelijk te bedienen. Maar, met de juiste Big Data krijg je inzichten die helpen bij de uitvoering van online micro-personalisatie.
E-commerce verandert meer en meer van het zoeken naar een product tot het afronden van de betaling. Consumenten verwachten een gepersonaliseerde ervaring en willen een speciale band met merken. Maar hoe bereik je gebruiksvriendelijke interactie? Wat zijn de beste methoden om de betaalervaring van veeleisende consumenten te verbeteren?
Technologische veranderingen en regelgeving zorgen dat we betalingen op meer manieren doen. Ook de update van de Europese betaaldienstenrichtlijn, PSD2, speelt een rol.
Het nieuwe decennium begint veelbelovend voor e-commerce. De omzet van webwinkels neemt in 2020 met 12 procent toe, verwacht ING Economisch Bureau.
Alleen al in 2018 liepen retailers wereldwijd 2.3 biljoen euro aan omzet mis. Hoe kan dit in 2020 voorkomen worden? De oplossing is het creëren van een positieve winkelervaring. De klanten van vandaag zijn een hoge standaard van winkelcomfort gewend en verwachten – of beter gezegd eisen – dat retailers de nieuwste technologie gebruiken om hun winkelervaring te verbeteren. In 2018 zorgde puur het gelukkig maken van klanten namelijk voor een omzettoename van 730 miljard euro.
Ze stopte met een carrière als strategy consultant om Hotelgift en later ook Flightgift op te zetten. Nu gaat het hard; het bedrijf van Loes Daniels groeit elk jaar met meer dan factor drie. “In 2022 wil ik het nummer één experience giftcard-bedrijf zijn, met een omzet van honderd miljoen euro per jaar.”
De gevolgen van de Brexit op lange termijn moeten nog duidelijk worden, maar een ding is zeker: het gaat véél impact hebben op Nederlandse bedrijven.
In Duitsland is een wet van kracht geworden die rechtstreeks van toepassing is op retailers in Nederland die zaken doen in Duitsland: de verpakkingswet.
Het billboard is in veel opzichten de originele reclamevorm en werd zelfs al gebruikt in de Romeinse tijd. Out of Home is niet nieuw, maar wel dé trend.
Wat zijn nou de allerbeste manieren om de steeds slimmer wordende klant voor je te winnen? Een aantal oude én nieuwe favorieten.
Sinds GDPR van kracht werd, is het opvallend rustig gebleven rondom de regelgeving. Tot nu. Het Europese Gerechtshof heeft onlangs uitspraak gedaan in een rechtszaak met grote gevolgen.