AI en e-Commerce gaan hand in hand
Stephen Spielberg’s A.I. Artificial Intelligence verscheen rond de eeuwwisseling in de bioscopen. Sindsdien werd het tijdperk van AI wel telkens weer voorspeld, maar van een echte doorbraak kwam het niet.
Stephen Spielberg’s A.I. Artificial Intelligence verscheen rond de eeuwwisseling in de bioscopen. Sindsdien werd het tijdperk van AI wel telkens weer voorspeld, maar van een echte doorbraak kwam het niet.
De belangrijkste periode voor e-commerce staat voor de deur. Naast Kerst en Sinterklaas krijgen ook Black Friday en de daaropvolgende Cyber Monday steeds meer aandacht in Nederland.
De aandacht voor marketplaces is groot door de potentie van platformen als Amazon en bol.com. Hoe stel je een strategie op en haal je meer uit je data?
De tijd dat organisaties blind inzetten op elk transformatiepaard is voorbij. Het nieuwe jaar gaat in het teken staan van een meer pragmatische insteek.
Wie denkt dat Black Friday alleen is weggelegd voor hysterische Amerikanen, heeft het mis. Ook in de Duitse e-commerce is het een zeer interessant marketinginstrument.
Black Friday is een populair marketinginstrument voor marketeers, ook in Duitsland. Alles dat je moet weten om de perfecte landingspagina te maken.
Het belang van digitalisering is welbekend, maar hoe ga je als bedrijf nou praktisch aan de gang met digitalisering en verbeter je je ROI?
De feestdagenperiode vormt al jaren een hoogtepunt voor winkeliers in West-Europa, maar sinds fenomenen als Black Friday en Cyber Monday over zijn komen waaien uit de Verenigde Staten, is de piek nóg groter.
In de tweede aflevering van Thuiswinkel Talk, de podcast voor en over de Nederlandse e-commercebranche, werd dieper ingegaan op het onderwerp retouren, een hot topic onder webwinkeliers. Host Richard van Welie ontving Margreeth Pape (beleidsadviseur logistiek) en Roland van Kortenhof (manager operations en voorzitter van de ShoppingTomorrow-expertgroep Get Rid of Returns) en samen gingen zij het gesprek aan over dit actuele onderwerp.
Het moest het antwoord van de fysieke boekhandel worden op bol.com toen Bookaroo eind juni 2019 van start ging. De initiatiefnemers gooien nu de handdoek en dragen hun geesteskind over. “Natuurlijk waren we gek op onze naam, maar toch is het beter als ons initiatief doorgaat onder hun vlag”, aldus het afscheidsbericht.
Marketing Automation. Waar we tien jaar geleden handmatig zoveel mogelijk zoekwoorden aan onze Google Ads accounts toevoegden, adverteren we nu dynamisch.
Alles draait online om cijfers en statistieken? Niks lijkt minder waar, want meningen van ‘echte’ mensen worden vooral als betrouwbaar ervaren.
De online omzet was in september 21,8 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 17,1 procent meer omgezet, meldt va CBS.
Het MKB kan de online consument voor zich winnen tijdens Black Friday, Singles’ Day of Cyber Monday. Hoe? Met de juiste personalisatie, lokalisatie en beveiliging.
De beveiliging van websites is altijd belangrijk, maar we zien toch vaak dat bedrijven concessies doen. Als gevolg slagen veel bedrijven er niet in om hun website up-to-date en optimaal beschermd te houden.