More stories

Waarom B2B Black Friday ook zou moeten omarmen

Trends in B2C waaien vaak over naar B2B. Tot nu toe was dat met Black Friday niet echt het geval. Lijkt dat te veranderen?

B2B Digital

Een digitale Black Friday strategie ontwikkelen? Gebruik deze expertstips

Tussen 2017-2018 steeg de omzet op Black Friday in Nederland met 85 procent. Bovendien bleek uit een PayPal-onderzoek dat Black Friday niet alleen gaat over het kopen van kerstcadeaus voor consumenten in Europa. 41 procent van de respondenten zei die dag van plan te zijn om kerstcadeautjes te kopen, en 49 procent gaf ook een “algemene aankoop” aan. Grote verkoopevenementen zoals Black Friday bieden enorme kansen voor alle e-commercebedrijven. Het is essentieel om de juiste digitale Black Friday strategie te vinden om het momentum in de markt te benutten. In dit webinar deelt Myah Edelstyn (Outbrain) haar visie hierop.

E-commerce

Product management met PIM in de praktijk: zo verdeel je je aandacht zo efficiënt mogelijk bij het optimaliseren van product content 

In e-commerce en retail maakt kwalitatieve productinformatie het verschil. De aangewezen tool daarvoor is een Product Information Management (PIM)

PIM

Hoe maak je van cross border sales een succes?

Met een bevolking van 743 miljoen mensen en 23 miljoen bedrijven biedt Europa als continent volop groeikansen voor cross border sales.

Cross Border

Tips en trucs voor het opzetten van een succesvolle social mediastrategie

Natuurlijk ben je allang gestart met social media, maar levert het minder op dan je gehoopt had? Naomi Verduyn Lunel deelt in deze blog tips voor het opzetten van een succesvolle media strategie.

Social

Data storytelling als antwoord op de vier grootste retail-pijnpunten

De detailhandel verandert. Marges staan onder druk, waardoor de druk om efficiënter te werken verder toeneemt. Tel daar de verschuiving […]

Data

Zijn je campagnes al ‘Sinterkerst- en nieuw’ proof? – De December Checklist

Zijn je campagnes voor Sinterklaas, kerst en oud- en nieuw al klaar om van start te gaan? Bij Evoworks zet […]

Retail

Dit zijn dé succesfactoren voor disruptieve innovatie 

Wat maakt dat de ene organisatie kan innoveren tot het niveau van een disruptor, en een andere organisatie niet? Dit zijn dé drie succesfactoren.

Disruptie

Albert Heijn opent tijdelijke winkel zonder kassa op Schiphol

De digitale winkel van Albert Heijn is voor een testperiode van twee maanden ‘geland’ op Schiphol en opent vandaag haar deuren. Alle bezoekers van Schiphol kunnen tot eind januari de snelheid en het gemak ervaren van winkelen zonder kassa: het is niet nodig producten te scannen en de betaling gaat automatisch.

Retail

Dit vinden experts van Black Friday 2019

Retailers bereiden zich massaal voor op Black Friday. En terecht: vorig jaar werd er in Nederland 27% meer uitgegeven dan in een normale week. 

Retail

Hoe overleven E-commerce en IT Black Friday?

Black Friday: een paar jaar geleden was deze koopjesdag vooral bekend in Amerika. Inmiddels heeft het concept zich ruimschoots bewezen en is het overgewaaid naar Nederland.

Retail

Made.com opent Insta-appartement in Amsterdam

Boven de showroom van zijn winkel in Amsterdam opent designmeubelverkoper Made.com een – wat heet – Insta-appartement. Het idee is om meer van dit soort locaties te openen elders in Europa.

Influencer marketing

Dé belangrijkste shopping trends tijdens de feestdagen: Retailers winnen met klantgerichtheid

Het rapport ‘Holiday Online Shopping Trends 2019: Retailers winnen met klantgerichtheid’ onderzoekt de wensen, gedragingen en gemeenschappelijke trends van meer dan 4.500 wereldwijde online shoppers uit de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Zweden, België, Nederland, Luxemburg en Australië .

E-commerce

Zo wint woonwinkel Flinders dankzij online reviews vertrouwen bij klanten

Online reviews zijn een belangrijk en sterk wapen in online marketing, dat bewijst Flinders. Deze Zaanse winkel in designmeubels en verlichting laat de beoordeling van zijn klanten terugkomen in vrijwel de hele customer journey.

Customer Engagement

Waarom mobiel betalen onderdeel moet zijn van jouw betaalstrategie

92 procent van de Europese millennials zal in 2020 gebruik willen maken van mobiel betalen. Zo’n 68 procent van de Europeanen maakte in 2017 al gebruik een vorm van mobiel betalen met een digitale portemonnee (digital wallet). De betaalmethode mobiel betalen wordt steeds populairder. Maar is dit alleen een handige gadget voor je klanten? En wat levert mobiel betalen op?

E-commerce