More stories

HEMA doet DOOH-campagne programmatic in HTML5

Bedrijven kunnen steeds makkelijker buitenreclame opnemen in hun mediamix. HEMA laat dat zien met een recente reclamecampagne. Die werd opgemaakt in HTML5 en verspreid via programmatic exchanges. Anders gezegd: de adverteerder kan per locatie andere berichten tonen.

Marketing

Migratie naar Magento 2. Tijd om de knoop door te hakken?

Magento blijft Magento 1 ondersteunen tot eind juni 2020. Nu de support voor de eerste versie ten einde loopt, moeten webwinkeliers zich afvragen of en hoe ze hun huidige platform naar het nieuwe gaan migreren. Magento heeft een migratietool ontwikkeld om van versie 1 naar versie 2 te gaan. Maar er zit wel een addertje onder het gras: deze oplossing is niet geschikt voor alle webwinkels.

Magento

Tech en retail: Denk wat vaker in problemen en minder in oplossingen

Het veelgehoorde ‘Denk in oplossingen, niet in problemen’ kan overboord. Want wie vooruit wil, mag wat vaker andersom denken en het probleem van de klant als vertrekpunt nemen. Dan volgt als vanzelf het lerend vermogen dat bedrijven nodig hebben en daaruit een technologie die passend is bij de klantbehoefte.

Retail

ABN: drogisterijen moeten passend advies in winkel geven

Drogisterijen moeten zich van het online kanaal onderscheiden door passend advies te geven. De voorkeur van consumenten om producten online aan te schaffen is in de afgelopen drie jaar bijna verdubbeld, van 6 naar 11 procent. Dat stelt ABN AMRO in een marktverkenning.

Retail

7 van de 23 persuasion-trends die worden gebruikt door Gucci, Monki en Zalando

Een vijf maanden durende analyse van de websites van 120 Europese online fashion retailers levert een trend report op van 23 trends in persuasive design die op dit moment gebruikt worden door de meest verleidelijke online retailers. In deze zoektocht naar de meest verleidelijke retailer zijn we op verschillende bijzondere features, trends en persuasieve uitingen gestuit.

Fashion

De belangrijkste digital commerce trends in de Benelux

Digital commerce bereikt een kritiek punt in 2019. Voor het eerst sinds jaren stabiliseert de groei van digitale gewoonten van consumenten. 26 procent van de consumenten doe wekelijk een online aankoop, in 2018 was dit nog 23 procent. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek ”Reimagining Commerce” van Episerver. Hoe speel je hier als online retailer op in? En hoe bied je de optimale digitale winkelervaring? Lees het antwoord in dit trendrapport.

Retail
Premium

Online omzet bijna 17 procent hoger

De online omzet in Nederland was in februari 16,8 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 11,3 procent meer omgezet. Dat blijkt uit gegevens van het CBS.

E-commerce

Mogelijk meerdere Samsung-winkels in Nederland

Samsung sluit niet uit dat het meerdere en grotere winkels gaat openen in Nederland. Dat vertelde Sander Rooda, hoofd Retail Channel Development, tijdens de opening van de Samsung Experience Center Store afgelopen vrijdag in Hoog Catharijne in Utrecht.

Retail

‘Apple ziet af van Apple Store in Israël’

Apple ziet naar verluidt af van een Apple Store in Israël omdat het geen overeenstemming kon bereiken over de locatie: de Azrieli Sarona Tower in Tel Aviv.

Retail

Payconiq tekent Bruna als betaalklant

Klanten van ruim honderd winkels van Bruna kunnen er met hun mobiele telefoon gaan betalen, als ze de app van Payconiq op hun toestel hebben.

Payment
Premium

Waarom je vandaag nog met Amazon advertising moet beginnen

Grofweg de helft van alle zoekopdrachten in zowel Duitsland als in de Verenigde Staten begint op Amazon. Dit platform is niet meer weg te denken uit het e-commercelandschap dat getekend wordt door een toenemende afhankelijkheid van tech-giganten.

Marketplaces

Samsung opent eerste Experience Store

In het Utrechtse winkelcentrum Hoog Catharijne opent Samsung op 12 april zijn eerste permanente Experience Store in Nederland. Bezoekers kunnen er terecht voor alle mobiele innovaties van Samsung.

Retail

Blokker en Big Bazar gaan in andere handen over

De retailketens Blokker en Big Bazar gaan via een management buy out naar Nederlandse retailondernemer en investeerder Michiel Witteveen, tevens CEO van Blokker Holding. Met deze voorgenomen overname behouden de winkelformules hun prominente positie in het straatbeeld in Nederland en België.

Retail

Je domeinnaam als marketingtool

Domeinnamen worden nog niet echt gezien als marketingtools voor bedrijven. Toch kun je de effectiviteit van je marketinginspanningen ermee vergroten. Hoe maak je nieuwe domeinnamen zoals .store onderdeel van je e-commerce marketingstrategie?

Conversie

Focus op tech: Hoe kan retailer zich verweren tegen de online concurrentie?

De teloorgang van Intertoys is de zoveelste indicatie dat de retailer in de winkelstraat niet langer op de oude voet door kan. Online is er heftige concurrentie van partijen als Amazon en Bol.com die een steeds groter deel van de markt bedienen. Hoe kan de retailer zich staande houden in dit geweld?

Marketplaces