More stories

Is de precisiemarketing van wallets zoals Apple Pay wel zo’n walhalla?

De integratie van de betaling en loyaliteitsmarketing in ‘digital wallets’ klinkt als een oplossing die een wereld aan mogelijkheden opent. Toch is het slim ook kritisch te kijken naar de werking van zulke portemonnees. Spring niet zonder nadenken op de trein. Want waar gaat deze naartoe en is dat de bestemming die je voor ogen hebt?

Customer Loyalty

Amazon opent popupwinkel in Amsterdam (update)

Als de informatie op zijn Italiaanse site klopt, opent Amazon vrijdag 16 november in Amsterdam een popup winkel met als thema Amazon Loft for Xmas. Dezelfde winkel staat ook in Londen, Parijs, Madrid en Berlijn.

E-commerce

De retail experience economie en de opkomst van phygital retail

Zijn geïntegreerde customer experiences een game changer in omnichannel retail? We leven in 2018, het jaar van de opkomst van de retail experience economie. Dit zorgt voor een verschuiving in de machtsdynamieken tussen retailers en consumenten. Consumenten verwachten een gepersonaliseerde klantbeleving, dit verklaart de toenemende invloed van de experience economie binnen de retailbranche. Hoe speel je hierop in? En hoe kan je je als retailer onderscheiden?

Customer Experience

Online verkopen Pets Place verviervoudigd door samenwerking bol.com

De samenwerking van Pets Place met bol.com heeft de dierenspeciaalzaak geen windeieren gelegd. De online verkoop van de 12.000 producten van Pets Place die nu ook via bol.com in Nederland en België verkrijgbaar zijn, is verviervoudigd ten opzichte van vorig jaar. Naar verwachting stijgt de online omzet daardoor dit jaar van 4,5 naar 17 miljoen euro.

Marketplaces

Winkelketen Blokker in de etalage

De familie Blokker is op zoek naar een koper voor de keten die zijn naam draagt. De eigenaren zijn bereid de meerderheid van de aandelen op te geven en ook het management zou een belang mogen krijgen.

Venture
Premium

Ahold Delhaize onderzoekt robotica en AI met TU Delft

Ahold Delhaize sluit een vierjarige samenwerking met de TU Delft om samen het domein van robotica en kunstmatige intelligentie te verkennen. Met Yes!Delft en RoboValley werken de partijen vervolgens naar concrete toepassing.

Artificial Intelligence

Apple Store Den Haag wordt verbouwd

De Apple Store in Den Haag wordt verbouwd. Volgens iCulture komt er een videomuur in het gebouw.

Retail

‘Customer experience grootste drijver mobiele omzet’

Wie de best gebruikerservaring biedt, zet op het gebied van mobiele e-commerce de grootste stappen. CX gaat, zo blijkt uit onderzoek van Forrester, altijd hand in hand met functionaliteit.

Retail

5 tips: maak van Black Friday een happy friday

Een beetje retailer doet mee aan Singles Day, Black Friday en Cyber Monday, toch? Maar is het eigenlijk wel aantrekkelijk om mee te doen? Wat vraagt het van je organisatie? En ook: wat moet je doen om de kortingsdagen tot een succes te maken? Vijf tips voor een succesvolle afsluiting van het jaar.

Customer Experience

‘Maak gebruik van de bestaande Chinese expertise’

Het linken van retailers en merken aan makers van innovatieve technologische oplossingen, dat is de missie van David Li, oprichter van Shenzhen Open Innovation Lab. Hij stelt dat cross-border samenwerking tussen de maakindustrie in de Chinese miljoenenstad Shenzhen en Europese ondernemers grote kansen biedt aan beiden.

Cross Border

Albert Heijn Online: ‘Vragen van klanten veranderen niet’

Machiel Tiddens van Albert Heijn Online had de eer om het e-commercekennisevent Shopping Today af te sluiten met zijn keynotepresentatie. Hij nam ons mee in de veranderende wereld van online boodschappen doen. Hoe zorgen ze ervoor dat zo’n grote organisatie als Albert Heijn net zo snel kan innoveren als een startup?

Customer Experience

Oudste Belgische Apple Premium Reseller in andere handen

CAMi, de oudste Apple Premium Reseller in België, komt in handen van de West-Vlaamse keten Lab9.

Retail

Sensorbedrijf Amoobi opent Amerikaans kantoor

De Belgische start-up Amoobi opent een kantoor in de VS. Het bedrijf van Pierre-Olivier Beckers, afkomstig van Delhaize, brengt via sensoren in kaart hoe klanten door de winkel wandelen.

E-commerce

Mobile first-tijdperk is alweer voorbij – is de tijd van AI aangebroken?

Binnen retail wordt vaak nog geroepen dat mobiel de belangrijkste ontwikkeling is en dat (web)winkeliers moeten inzetten op een mobile first-strategie. Maar is dat eigenlijk (nog) wel het geval? Vanuit de expertgroep Mobile as the new Storefront vertelden Tim Akkerman van bol.com en Sam Warnaars van aFrogleap over het belang van mobiele apps en over de nieuwe belangrijkste trend voor retailers.

Retail

Noodzaak nieuwe businessmodellen voor retail groeit

Het retaillandschap, zowel fysiek als digitaal, lijdt aan een winkelobesitas. Voor winkeliers is het daarom zoeken naar écht vernieuwende business modellen die voor onderscheidend vermogen zorgen. Dit werd duidelijk tijdens ‘The Future of Retail’, een Connect-sessie op Emerce EDAY. Op uitnodiging van Osudio gingen vertegenwoordigers van retailbedrijven en fabrikanten met elkaar in gesprek over hun uitdagingen.

Retail