Emerce Retail Europa: ‘VW zoekt de beleving’
Een klant komt gemiddeld 1,6 keer bij een dealer voordat hij een auto koopt. VW hecht daarom steeds meer belang aan het vergroten van de beleving in de oriëntatiefase. Voornamelijk via online media.
Een klant komt gemiddeld 1,6 keer bij een dealer voordat hij een auto koopt. VW hecht daarom steeds meer belang aan het vergroten van de beleving in de oriëntatiefase. Voornamelijk via online media.
Amazon lijkt een Walhalla om snel veel geld te verdienen, maar inmiddels worden er zoveel producten aangeboden dat je zonder marketing niet gevonden wordt. Wil je gevonden worden dan moet je blijven optimaliseren. Dit zijn de tien succesfactoren voor Amazon-marketing.
Eerst had je de winkel, toen de webwinkel en binnenkort helemaal geen winkel meer. Brillenwinkel Ace & Tate werkt althans naar een toekomst waarin het kanaalagnostisch is en waarin voice en VR de eerstvolgende nieuwe kanalen zijn.
Amazon wil ook in het Verenigd Koninkrijk kassaloze Amazon Go-vestigingen openen. De Amerikaanse retailer is volgens The Times op zoek naar kleine winkellocaties.
Social webcare in de weekends laat veel te wensen over in Nederland. De top 100 van Twinkle laat veel steken vallen. Met name voor Messenger – een platform dat door miljoenen mensen gebruikt wordt in Nederland – waren er schokkende cijfers. 77,3% van de top 100 bedrijven die Messenger aanbiedt als servicekanaal reageert op zondag niet.
De luxe Amerikaanse warenhuisketen Nordstrom pakt haar loyaliteitsprogramma grondig aan. Het oude programma wordt vervangen door het gloednieuwe ‘The Nordy Club’. Het huidige transactioneel gedreven programma krijgt er hierdoor een aantal interessante pijlers bij.
Een experiment of een eerste stap in een reeks? Dat is niet duidelijk bij Amazons nieuwe fysieke winkel 4-Star. Zoals de naam al doet vermoeden zijn er enkel bestsellers te koop.
HEMA boekt over het tweede kwartaal een omzet van 287 miljoen euro, een daling van 0,2 procent die door het warm weer in Noord-Europa wordt veroorzaakt. Over het derde kwartaal zegt het niets, maar Zalando gaf al een omzetwaarschuwing af.
vidaXL, een online warenhuis voor huis-, tuin- en doe-het-zelfartikelen, blijft snel groeien in een uiterst concurrerende markt. Door deze felle concurrentie is een klantgerichte en gegevensgestuurde optimalisatie onontbeerlijk voor alle e-commercesites van het bedrijf, waarmee zij elk jaar zo’n drie miljoen klanten bedienen.
De Chinese e-commercepartij JD.com opent komende vijf jaar duizend fysieke retailzaken onder de naam 7Fresh. Dat worden locaties waarin technologie de online en offline wereld naadloos versmelt.
Albert Heijn claimt een Europese primeur met pin- en kassaloos winkelen bij AH To Go. Meer supermarkten in Europa zullen volgen.
E-commerce is de belofte van de deze eeuw. Winkelcentra maken langzaam plaats voor bezorgdiensten van de grote en goedverdienende webwinkels. Toch? Niet als je naar de cijfers kijkt. Online verkoop is in hele wereld marginaal te noemen, betoogt Hans van Tellingen. Sterker nog, webwinkels zijn schadelijk voor de maatschappij.
Als paddenstoelen schieten ze uit de grond, de Google CSS (Comparison Shopping Service) partners. En logisch, want het lijkt erop dat iedere Google Shopping adverteerder die geen dief van eigen portemonnee wil zijn, op zoek zal moeten naar zo’n partner. Dit is de belangrijkste informatie over deze nieuwe ontwikkeling, aan de hand van 13 veelgehoorde vragen.
Amazon zou van plan zijn om 3000 filialen te openen van zijn kassaloze Amazon Go supermarkten. Dat meldt Bloomberg op basis van anonieme bronnen.
Bij order fulfillment is het nakomen van de belofte cruciaal. Maar hoe doe je dat? En wat als het niet lukt? Dan moet je zo flexibel zijn dat je direct het beste alternatief voor jou en de klant kunt bieden.