More stories

Apple wil flagshipwinkels in grote steden India

Apple zou van plan zijn om vijf tot zes flagshipwinkels te openen in India, waar het Amerikaanse bedrijf amper voet aan de grond krijgt. Het zou gaan om New Delhi, Mumbai, Bengaluru en Chennai. Later zouden Hyderabad en Pune volgen.

Retail

Hoe slim bezorgen de klantretentie verhoogt

De last mile houdt veel e-commerce bedrijven terecht bezig. Niet alleen omdat de consument steeds veeleisender wordt ten aanzien van levertijden, maar ook omdat je als e-commerce bedrijf weinig grip hebt op de branding zodra de bestelling is overgedragen aan het bezorgbedrijf.

Fulfillment

Amazon in stilte met tientallen nieuwe eigen huismerken

Amazon heeft afgelopen jaar flink geïnvesteerd in eigen huismerkproducten. Tientallen verschillende merken zijn er opgetuigd om kleding, versproducten, wc-papier en zelfs hondenbrokken aan de man te brengen op de marktplaats. Het bedrijf ziet kansen in de afnemende merkloyaliteit van de zogeheten millennials.

Customer Loyalty

Column: Titanenstrijd op de betaalmarkt

Het bezitten van een fraaie leren portemonnee is in een door QR-codes gedomineerde markt zoals China ongebruikelijk, to say the least. Vorige maand kondigde WeChat, het grootste sociale netwerk in China, aan meer dan één miljard maandelijkse actieve gebruikers te hebben. Indrukwekkend. En ergens ook wel logisch. Want om te betalen met WeChat Pay hoef je slechts een QR-code van de winkelier te scannen. Waarbij ook de koppeling met een lokale Chinese bank ervoor zorgt dat je er direct mee aan de slag kan. Kortom: bijzonder goed neergezet. Wat ook geldt voor concurrent Alipay. Beide worden en masse gebruikt voor dagelijkse betalingen.  

Payment

Action wacht met webwinkel

Action investeert wel in online, maar wacht nog met een webwinkel. Dat zegt CEO Sander van der Laan in een gesprek met het Belgische Retaildetail.

E-commerce

Fietsenwinkel.nl naar Raad van State voor Tilburgse winkel

Fietsenwinkel.nl stapt naar de Raad van State voor de fietsenwinkel die de internethandelaar vorig jaar geopend heeft aan de Bosscheweg in Tilburg.

E-commerce

Jeans Centre werkt aan spiegel met datagedreven kledingadvies

Jeans Centre werkt aan een slimme spiegel die klanten kledingsuggesties geeft. De passpiegel herkent de labels van de kledingstukken die iemand bij zich draagt. Vervolgens wordt er bepaald welke andere artikelen daarmee matchen. Doordat het bedrijf de afgelopen jaren heeft geïnvesteerd in de datahuishouding kan het nu experimenteren met nieuwe toepassingen, vertelt Marketing Manager Michelle Hendricx.

Fashion

Zo verbeter je de Google Shopping performance met Google’s CSS

Na de megaboete van de EU voor Google wegens marktdominantie heeft Google de diensten voor prijsvergelijking aangepast en de zogenaamde Comparison Shopping Services (CSS) geïntroduceerd. CSS is een partnerprogramma voor prijsvergelijkers waarbij de concurrentie meer ruimte krijgt in het Google Shopping advertentieformat.

Online advertising

Coolblue publiceert shoppingapp voor Android

Een jaar na de publicatie van de iOS-app brengt Coolblue vandaag zijn app uit voor Android, het mobiele besturingssysteem van ongeveer 85 procent van de smartphones.

Mobile

Oriqo: ‘Met nicheshops kunnen we versneld Europa veroveren’

Waar veel spelers ervoor kiezen om losse domeinen samen te voegen tot één webshop, staat Oriqo juist op het punt om 45 nicheshops te lanceren. De Utrechtse specialist in ophangsystemen is van mening dat de afwezigheid van afleiding zorgt voor succes. “Bovendien bereiken we hiermee een andere doelgroep, waardoor we sneller groeien,” aldus algemeen directeur John Esmeijer.

Cross Border

Albert Heijn start proef ‘Vind mijn product’ in Hoofddorp

In de vernieuwde Albert Heijn-winkel in Hoofddorp begint deze week de proef Vind mijn product. In een speciale app kunnen klanten het product intypen dat zij zoeken. De app wijst vervolgens de weg. De proef loopt twaalf weken in de winkel aan het Van Genderenplein.

Food
Premium

Online omzet in juni 19 procent hoger

De online omzet was in juni 19 procent hoger dan een jaar eerder. Webwinkels hebben 15 procent meer omgezet, meldt CBS. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 25 procent.

Retail

HEMA zegt winkelcontracten franchisenemers op

Het bestuur van HEMA heeft de winkelcontracten opgezegd van alle bestuurders van zijn franchiseorganisatie, de Vereniging Aangesloten Bedrijven (VAB), naar aanleiding van het conflict over het online beleid. Het FD citeert een brief die de directie van de keten aan alle franchiseondernemers heeft gestuurd.

Retail

HP lanceert hardwarelijn voor retail

Printer- en pc-fabrikant Hewlett Packard (HP) stort zich met een nieuwe lijn producten op de retailsector. De HP Engage portfolio wordt aangeboden als een Device-as-a-Service (DaaS).

Retail

Hoe Nederlandse e-commerce bedrijven de Chinese consument kunnen bereiken

Vorig jaar kochten naar schatting 125 miljoen Chinese consumenten producten in het buitenland. Cross-border e-commerce is een relatief nieuw handelskanaal dat internationale retailers en merken in staat stelt om rechtstreeks aan Chinese consumenten te verkopen. Dat is lucratief: de Chinese consument besteedt jaarlijks gemiddeld 725 euro aan overzeese producten. Daarmee komen de totale uitgaven uit op 90 miljard euro – acht keer zo hoog als de totale online consumentenuitgaven in Nederland (10,3 miljard euro).

Cross Border