More stories

’10 miljoen euro schade door systeemfout op website Leen Bakker’

Leen Bakker dreigt 10 miljoen mis te lopen door een systeemfout op de website. Eind juli heeft het bedrijf 60.000 hoogslapers van het merk Hoppekids verkocht tegen een extreem lage prijs van 24,95 euro. Die hadden 319 euro per stuk moeten kosten.

Retail

‘Toevoeging beeldanalytics verbetert voorspelling consumentengedrag’

Retailers die met algoritmes de smaak en productvoorkeur van hun klanten voorspellen laten vaak een heel belangrijke informatiebron links liggen. Door beeldherkenning en de analytics die hieruit voortkomen in te zetten, is consumentengedrag veel nauwkeuriger te voorspellen. Dat zegt Dennie van den Biggelaar, Data Scientist bij Building Blocks.

Analytics

Zooplus verlaagt winstverwachting

Online dierenwinkel Zooplus schroeft de winstverwachting voor 2017 met de helft omlaag omdat het bedrijf meer wil investeren in het werven van nieuwe klanten.

Retail

MyOrder slaat nieuwe strategische koers in

MyOrder, een venture van Rabobank, lanceert 1 oktober zijn nieuwe app ‘On the GO!’ en begint daarmee het afscheid van de bestel-app waarmee het bekend is geworden.

Digital Wallets

Maandag nieuwe CEO bol.com aan het roer

Huub Vermeulen is per aanstaande maandag de operationeel CEO van bol.com. Vandaag trekt Daniel Ropers na negentien jaar de deur achter zich dicht bij Nederlands grootste e-commerceplatform.

E-commerce

Amazon opent netwerk van Duitse pakketkluizen

Amazon manifesteert zich op de Duitse markt duidelijker als een logistieke partij met de opening van zijn netwerk van pakketkluizen. Klanten kunnen hierin hun orders laten afleveren en deze, wanneer onderweg, op een voor hen gunstige tijd ophalen.

Logistics

Online detailhandel groeide in juli met 21 procent

De online omzet lag in juli ruim 21 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Dat blijkt uit cijfers die CBS vanochtend publiceerde. Webwinkels zetten ruim 20 procent meer om.

E-commerce

Dertig miljoen euro groeigeld voor Lesara

De online prijsvechter Lesara heeft dertig miljoen euro nieuw groeigeld opgehaald bij Amerikaanse en Europese investeerders voor verdere Europese expansie. Oprichter Roman Kirsch spreekt op EMERCE eDay over hoe hij in korte tijd een bijna Europadekkende winkel optuigde.

E-commerce

AH.nl gaat automatisch boodschappenlijstje invullen

Klanten van Albert Heijn die online boodschappen doen, doen daar tegenwoordig iets minder lang over. De grootgutter gaat namelijk een deel van het boodschappenlijstje al automatisch invullen.

E-commerce

Conversational commerce en face recognition: nieuwe kansen voor de retailer

De winkelstraten zijn de afgelopen jaren leeggelopen terwijl online-winkeliers floreerden, zo is het algemene beeld dat over de retailsector bestaat. Maar zo zwart-wit is het niet. Online-retailers openen echte winkels, sommige traditionele winkelketens weten zichzelf online opnieuw uit te vinden. We zullen het ook weer zien tijdens de uitreiking van ABN AMRO Retailer of the Year Awards op 14 september. Daar komen de beste voorbeelden voorbij van retailers die hun IT-landschap zó hebben ingericht dat ze op toekomstige ontwikkelingen kunnen blijven inspelen.

Retail

Omzet Amazon.de drie keer groter dan nummer 2 OTTO

Amazon blijft met afstand de allergrootste e-commercepartij van Duitsland. Het is drie keer groter dan nummer twee OTTO en bijna acht keer groter dan nummer drie Zalando.

Duitsland

Bezoek aan Whole Foods +25% sinds overname Amazon

De overname van supermarktketen Whole Foods door Amazon heeft een direct effect op het bezoek aan de winkels. Dat is met een kwart toegenomen, aldus data van Foursquare.

E-commerce

Michel Schaeffer publiceert ‘Het geheim van bol.com’

Vandaag verschijnt het boek van oud-marketingdirecteur Michel Schaeffer van bol.com met daarin een persoonlijke geschiedschrijving van de ontwikkeling van bol.com. Geen grote onthullingen, wel leuke blikken achter de schermen. Bijvoorbeeld hoe aankomend Huub Vermeulen over zijn theewater ging en hoe de auteur de aankondiging van het faillissement van een hele sector aanschouwde.

E-commerce

Google in beroep tegen megaboete

Google heeft vandaag officieel beroep aangetekend tegen de boete van 2,42 miljard euro die de Europese Commissie het Amerikaanse bedrijf heeft opgelegd voor marktmanipulatie rond de prijsvergelijker Google Shopping.

Legal

Big data in de retail: het is makkelijker dan je denkt

Elke retailer is op zoek naar het antwoord op de vraag: welke boodschap stuur je naar welke klant en wat is daarvoor het gunstigste moment? Het antwoord in een notendop: door profiling toe te passen, gedrag te voorspellen en een-op-een contactmomenten te personaliseren.

Marketing