More stories

Shopware en Magento: een vergelijking vanuit gebruikers gezien

Wie zich oriënteert op een nieuw e-commerceplatform stuit al gauw op Shopware. Duitslands grootste platform speelt zich steeds meer in de kijker bij middelgrote en internationale gebruikers. Tegelijkertijd ontwikkelt het veel bekendere Magento zich ook. Het maakt kiezen tussen de oplossingen niet per se makkelijker. Waarin verschillen de twee nu écht? Een vergelijking gezien vanuit verschillende gebruikersgroepen.

E-commerce platforms
Premium

Deloitte: ‘Webshops, pak de zwevende shopper’

Grote Amerikaanse online retailers passen slimme trucs toe. Deloitte deelt ze en raadt anderen aan de tactieken over te nemen. Bijvoorbeeld het besef dat een zekere groep kopers nu al zijn sint- en kerstboodschappen doet.

E-commerce

Fietsenwinkel.nl moet sluiten in Tilburg

Fietsenwinkel.nl moet zijn filiaal in Tilburg sluiten omdat de winkel te klein is.

Legal

Online FMCG: groeispurt en verandering digitale marketing komt eraan

Er staat ons een flinke groeispurt te wachten van de online supermarktomzet. Die verwachting spraken kenners van zowel bekende retailers als fabrikanten uit tijdens ‘The Future of FMCG’, een Connect Session op Emerce EDAY. De experts kwamen bijeen om onder begeleiding van Maurits Priem (Scoupy) over de verwachte ontwikkelingen in e-commerce en marketing te praten. Een belangrijke conclusie: het wordt zoeken naar andere verdien- en samenwerkingsmodellen.

Retail

Wordt Snapchat het nieuwe e-commercekanaal?

Snapchat heeft nieuwe e-commerce features gelanceerd: Amazon – visual search shopping en Shoppable Snap ads. Voor merken die zich op jongeren richten is het een interessant kanaal om de doelgroep te bereiken.

Social

Aanbieder van opgelapte Apple apparatuur Swoop failliet

Alweer is een aanbieder van opgelapte (‘reburbished’) Apple apparatuur in de problemen gekomen. Na Leapp is nu ook Swoop failliet. Volgens iCulture worden vandaag nadere details bekend gemaakt.

Retail

Home & Deco zoekt contact met de klant

De Home & Deco-branche is niet snel met vernieuwen. Toch dringt het veranderende consumentengedrag ook hier door. “Je kunt al online een auto bestellen, waarom zouden mensen dan nog wel voor een keuken langskomen?”

Customer Engagement

Procter & Gamble wil klantgegevens retailers

Maker van huishoud- en verzorgingsmiddelen Procter & Gamble vraagt retailers om klantgegevens te delen. Daarmee wil P&G betere, gerichtere online reclamecampagnes kunnen voeren.

Online advertising

Duitse fietsenhandel sprint voor Nederlands Younit

De online winkelzuil Younit ging in de afgelopen maanden vijfhonderd keer over de toonbank richting Duitse fietsenwinkels. Ontwikkelaar Snakeware kijkt op andere markten.

Retail

Zo kan je omnichannelstrategie offline verkoop stimuleren tijdens de feestdagen

Online verkoop blijft groeien, maar wanneer is offline verkoop een belangrijke pijler? Inderdaad, tijdens de feestdagen. Drie op de vier mensen koopt dan iets bij een winkel waar ze nog niet eerder hebben gekocht. Om hier het maximale uit te halen, dienen verkopers inzicht te hebben in de bredere impact van hun online marketing en omnichannelstrategie.

Customer Experience

Hoe profiteer je optimaal van Black Friday?

Black Friday, de dag na Thanksgiving waarop in de VS traditiegetrouw flinke kortingen worden gegeven door (web) winkels, is ook overgewaaid naar Nederland. Hier is het vooral een digitaal fenomeen: op 23 november zitten de koopjesjagers al om middernacht klaar achter hun computer om hun slag te slaan. Wat kun je als publisher en adverteerder met dit fenomeen? 

Affiliate marketing

Franchisenemers sluiten vrede met HEMA na overname door Boekhoorn

Ramphastos Investments van entrepreneur Marcel Boekhoorn, die rijk werd door de verkoop van Telfort, koopt retailer HEMA. Ook worden de schulden van de huidige eigenaar Lion Capital overgenomen. Met de franchisenemers zijn nieuwe afspraken gemaakt over e-commerce.

E-commerce
Premium

Creëer een gepersonaliseerde retailervaring met data science

Hoe kan een statische winkel doorgroeien naar een retailomgeving waar de consument met slimme displays en spiegels een verrassende en gepersonaliseerde winkelervaring aangeboden krijgt? Met de ontwikkeling van data science en machine learning kan de fysieke winkel de klant een beleving bieden die online niet mogelijk is.

Artificial Intelligence

Met één account inloggen bij Albert Heijn en bol.com

Klanten kunnen vanaf nu met eenzelfde account bij zowel Albert Heijn als bol.com inloggen. Die bundeling maakt het consumenten gemakkelijker online te shoppen, zegt moeder Ahold.

E-commerce

Vodafone-campagne: racen met je brein

Een racewagen op afstand besturen met de kracht van je hersenen. Bezoekers van Vodafone-winkels konden afgelopen zomer Formula Brain in een simulator spelen. Met een finale op het circuit van Lelystad.

Campagnes