More stories

GfK: wat fashion retailers kunnen verwachten van generatie Z

Generatie Z staat op het punt om invloedrijke fashion shoppers te worden. Nu al beïnvloeden ze hun ouders, stelt Ine Polak van onderzoeksbureau GfK tijdens eFashion 2017.

Fashion

Jumbo komt met voice-app boodschappenlijstje

Supermarktketen Jumbo gaat het nog makkelijker maken voor zijn klanten om een boodschappenlijstje samen te stellen. Ze hoeven enkel nog maar te praten tegen een nieuw onderdeel van de mobiele app. Deze ‘schrijft’ vanzelf mee en desgewenst kan het lijstje naar de webwinkel worden gestuurd.

E-commerce

Nespresso, Audi en Siemens naar Emerce eRetail Europe

Nils Wollny (Audi), Bas Jansen (Google), Minttu Väisänen (Nespresso) en Molly Williams (Siemens) zijn enkele van de sprekers op Emerce eRetail Europe, op 4 oktober in Amsterdam. Dit invite only evenement van Emerce valt in Amsterdam eWeek.

E-commerce

Dyson opent eerste beauty shop-in-shop in Nederland

Technologiebedrijf Dyson, vooral bekend van zijn geavanceerde stofzuigers, opent later deze maand zijn eerste beauty shop-in-shop in het Amsterdamse filiaal van warenhuis Hudson’s Bay. Nederland is het eerste Europese land waar Dyson permanent een fysieke winkel heeft op een Beauty-afdeling van een warenhuis.

E-commerce

DHL Parcel breidt Europees netwerk uit

DHL Parcel voegt vier nieuwe landen toe aan zijn Europese netwerk voor pakketbezorgingen van, voornamelijk, webwinkels.

E-commerce

Internet multichannel met 25,5 procent gegroeid

In het tweede kwartaal nam de omzet van pure webwinkels met ruim 17 procent toe ten opzichte van een jaar eerder. Dat meldt het CBS. De internetomzet van zogenoemde multi-channelers groeide met 25,5 procent, de hoogst gemeten stijging sinds de meting drie jaar geleden werd opgezet.

Retail

Publicis.Sapient en Capgemini maken McDonald’s’ restaurant van de toekomst

Publicis.Sapient en Capgemini krijgen van McDonald’s meerdere jaren de tijd om de multinational door een digitale transformatie heen te laveren. De opdracht brengt technologische en wellicht ook organisationele veranderingen met zich mee.

Strategy

Elf procent omzet Media Markt via webwinkel

De internationale webwinkels van Media Markt en Saturn leveren samen voor het eerst meer dan vijfhonderd miljoen euro omzet op in een kwartaal. Elf procent van het verkooptotaal komt nu binnen via de digitale kanalen.

E-commerce

ABN AMRO: Meer deelplatformen nodig en abo’s op producten

ABN AMRO bepleit in een nieuw adviesrapport dat er meer online deelplatformen in Nederland moeten komen waarop eigenaren hun spullen uitlenen aan anderen, al dan niet tegen betaling. Daarnaast moet het doodgewoon worden dat we abonnementen op gebruik van spullen gaan nemen in plaats van ze te kopen, zelfs als het om – zeg – kleding gaat.

Innovatie

Bereid je voor…… Amazon komt eraan

Nederlandse e-commercespelers moeten op hun hoede zijn: Amazon komt waarschijnlijk binnenkort naar Nederland en zal de markt hier doen opschudden. Wat zijn de mogelijke effecten van de komst van de e-commercegigant? En hoe kunnen ‘onze’ bedrijven zich weren tegen deze dreiging?

Retail

Beslist.nl zet eerste stap weg van vergelijkingssite

Beslist.nl zet morgen de eerste zichtbare stap in zijn transformatie van vergelijkingssite naar online winkelcentrum. De categorie Speelgoed zal dan namelijk overwegend shoppable zijn, dus niet meer gericht op het doorsturen van bezoekers naar aangesloten webwinkels.

E-commerce

Vijf miljoen groeigeld voor SendCloud

Drie investeringsmaatschappijen stoppen vijf miljoen euro in SendCloud om diens internationale groeiplannen te faciliteren.

Logistics

‘Zestien procent e-commerce uit affiliatemarketing’

Adverteerders in Duitsland realiseerden in 2016 voor 7,6 miljard euro aan e-commercehandel via affiliatemarketing.

Affiliate marketing

Verkoop online mode met 15 procent gestegen

Het aantal bedrijven dat online kleding verkoopt stijgt snel. En de verschuiving naar op internet kleding kopen valt samen met een daling van het aantal werkende personen in de kledingwinkelbranche. Dat meldt het CBS op basis van een nieuwe analyse.

Fashion

My Jewellery wil shop-in-shops ontwikkelen

My Jewellery is een online sieraden- en kledingplatform dat zes jaar geleden vanuit liefhebberij werd gestart door Sharon Hilgers. Inmiddels telt het bedrijf meer dan honderd medewerkers. Het managen van de groei is de grootste uitdaging, vertelt Hilgers tijdens eFashion.

Fashion