More stories

Nike+: biedt Nike de ultieme customer experience?

Nike brengt haar nieuwe salesstrategie naar de markt, geeft het loyaliteitsprogramma Nike+ een nieuwe impuls en laat zien wat de nieuwe ‘technisch begaafde’ Nike Live winkel in Los Angeles inhoudt. Het Amerikaanse bedrijf tekent voor de volgende stap in retail.

Customer Loyalty

Eerste Amazon Go in Chicago geopend

De eerste Amazon Go buiten Seattle is opengegaan. Maandag werd een vestiging van de kassaloze winkel in Chicago in gebruik genomen. Ook San Francisco komt dit jaar nog aan de beurt.

Retail

Voorspelling van vraag en aanbod maakt marketing efficiënter

Te weinig sollicitaties voor een vacature verkleint de kans op goede nieuwe werknemers. De reisindustrie verliest geld als een accommodatie niet wordt geboekt. Daarnaast wil je geen marketingbudget investeren in vacatures of accommodaties die zonder meer worden ingevuld of verhuurd. Dit probleem van over- en underselling kan vermeden worden met een demand forecasting system.

Conversie

Krassen voor kwalitatieve e-mailadressen – de CoolCat-case

CoolCat communiceert met drie doelgroepen: kinderen, tieners en hun ouders. Dat gebeurt vooral via e-mailmarketing. Om de database uit te bouwen gebruikt CoolCat een even simpele als doeltreffende methode: kraskaartjes waarmee klanten een prijs kunnen winnen.

E-mailmarketing
Premium

Online omzet in juli 22 procent hoger

De online omzet lag in juli bijna 22 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben ruim 13 procent meer omgezet, zo blijkt uit cijfers van CBS.

Retail
Premium

Omzet Amazon.de blijft onverslaanbaar allergrootste

Amazon blijft in Duitsland met afstand de allergrootste webwinkel van het land. Het ziet er niet naar uit dat dat in de komende jaren gaat veranderen.

E-commerce

Een op de drie consumenten zegt minder fysieke winkels te bezoeken

Het aantal consumenten dat zegt een fysieke winkel te bezoeken blijft dalen. Dat blijkt uit onderzoek van Q&A in opdracht van ABN AMRO. 32 procent van de ondervraagde consumenten geeft aan (veel) minder fysieke winkels te bezoeken, in 2015 was dit nog 21 procent.

Retail

Mark de Lange (Ace & Tate): ‘We zagen al vrij snel de behoefte van klanten aan fysieke interactie’

Ace & Tate begon als online-first bedrijf en koos vrij snel, na het openen van een winkel in Amsterdam, om ook vestigingen in andere (Europese) steden te openen. “We zijn eigenlijk nog steeds een online-first bedrijf, want iedere klant-interactie vindt plaats in dezelfde database,” zegt oprichter Mark de Lange. “We zagen in het begin al vrij snel de behoefte van klanten aan fysieke interactie. We hebben een Home Try-on programma waarbij je brillen met echte glazen – maar met sterkte nul – thuis uitprobeert. Daarna bestel je online de bril die je wil hebben. Mensen kwamen langs op het kantoor, want zij dachten dat die plek onze winkel was. We hebben op dit moment 27 winkels en er openen deze maand nog drie.”

Retail

Apple opent nieuwe flagship store in Parijs

Apple gaat in Parijs een nieuwe flagship store openen aan de Champs-Élysées, de belangrijkste winkelstraat van de Franse hoofdstad. De huidige vestiging in Carrousel du Louvre gaat sluiten omdat daar geen uitbreidingsmogelijkheden zijn.

Retail

Hoe BALR. naar 100 miljoen omzet toegroeit

Hoe zet je een jong lifestyle mannenmodemerk met grote internationale ambities goed in de markt? Met die vraag houdt Thomas van Mastbergen, Head of Digital Marketing bij BALR. zich dagelijks bezig. “In de inspiratiefase is een influencer overtuigender dan een banner.”

Influencer marketing

Copywriting voor conversational interfaces – een introductie

Een van de belangrijkste trends in digital marketing is die van de conversational interface (bijvoorbeeld chatbots en voice assistenten). En, al kun je in conversational interfaces gebruik maken van afbeeldingen, video’s en emoji’s, het hoofdbestanddeel is toch echt geschreven (of gesproken) tekst. Maar hoe schrijf je nou die interactieve teksten? Is het een vak apart? Eigenlijk wel. Daarom deze introductie tot het schrijven van conversational interfaces. Na het lezen kun je zelf aan de slag of een goede briefing schrijven voor een copywriter.

Voice

Voorbij de hype van Google’s CSS

Google introduceert Comparison Shopping Services (CSS) om te voldoen aan de Europese wetgeving over marktwerking. Om de concurrentie aan te […]

Online advertising

Consument krijgt te vaak producten aangeboden die inferieur zijn aan eigen keuzes

Bedrijven weten steeds meer van de consument. Die kennis kan ten goede, maar ook ten kwade gebruikt worden. Dat vraagt om een nieuwe standaard, een zorgplicht die daarop is toegesneden. Daarvoor is een discussie op Europees niveau nodig. Laat de industrie zich daarin ook roeren en het voortouw nemen. Met mogelijk zelfregulering als uitkomst, inclusief een stok achter de deur.

Customer Experience

Onderzoek: Hoe beïnvloedt je retourneerbeleid je retouren?

Volgens de recente shopperbarometer van de DPD groep is een duidelijke retourprocedure voor 90 procent van de consumenten belangrijk. Er is veel geschreven over het terugsturen van aankopen, maar weinig studies vergelijken de verschillende winkels structureel met elkaar, omdat deze data zeer lastig te verkrijgen is. Op basis van Afterpay-transacties zijn van 400 Nederlandse winkels het effect van retourneerbeleid op het retourneerpercentage onderzocht.

Fulfillment

Van tech naar euro’s: waarde creëren met innovatie

Technische innovaties zijn niet meer weg te denken. Als je bijvoorbeeld op zoek bent naar een nieuwe bril, kun je bij Charlie Temple in de virtuele paskamer verschillende brillen passen die via een webcam op je gezicht worden geprojecteerd. Is dit de toekomst? Zijn dit ‘toffe’ innovaties die bijdragen aan commercieel succes?

E-commerce