Zara lanceert ship-to-store formule
Kledingwinkel Zara lanceert wereldwijd een ship-to-store dienst voor zeker 2000 winkels. Het modebedrijf wil online en offline zoveel mogelijk integreren. […]
Kledingwinkel Zara lanceert wereldwijd een ship-to-store dienst voor zeker 2000 winkels. Het modebedrijf wil online en offline zoveel mogelijk integreren. […]
Nederlanders zijn Europees koploper als het gaat om online gekochte producten terugsturen. Hoe kun je als fashion webwinkel de schade zoveel mogelijk beperken? Door in de maatvoering niet meer te werken met gemiddelden, maar met actuele data en input van de klant zelf. Daarmee bied je echt persoonlijke aanbevelingen.
E-commerce is jong en groeit keihard. In de strijd om de portemonnee van modern consumenten doen online retailers alles om ze te pleasen, van razendsnelle levering tot ‘try-before-you-buy’. Er lijkt weinig aandacht voor duurzaamheid in e-commerce en dat terwijl de consument steeds milieubewuster wordt. Paazl heeft onderzoek gedaan naar de stand van zaken van duurzaamheid in e-commerce. Zij hebben onderzocht hoe duurzaam de huidige bezorgopties zijn en wat de impact is van gemiste leveringen en retouren.
Het gemiddelde marketingteam gebruikt 21 verschillende tools en IT-oplossingen om hun werk te doen. De complexiteit neemt hierdoor toe en productinformatie is verspreid over de verschillende database, systemen en softwareoplossingen van de afdelingen binnen de organisatie. In deze whitepaper lees je wat de voordelen zijn van een PIM voor marketeers en wat de belangrijkste aandachtspunten zijn tijdens het selectieproces.
De consument is veeleisend, ook als het gaat om productinformatie. Het is niet meer genoeg om een tekst met specificaties te maken en foto’s te laten zien van de verpakking en het tonen van het product. De consument wil het product beleven via video’s, virtual reality en via 3D-modellen. Maar hoe behoudt je het overzicht? Met een Digital Asset Management (DAM) systeem.
De recensies zijn lovend. Iemand prijst het ontbreken van gedoe met adressen en bankrekeningnummers, een ander noemt het een soort Tikkie voor Marktplaats. Pakkie ging begin 2018 van start en wordt inmiddels gebruikt op Marktplaats, Koopplein, Tweedehands.net, diverse veilingsites, Facebook en Instagram.
Als de nummer-1-retailer van Groot Brittannië op het gebied van auto- en fietsproducten heeft Halfords de nodige e-commerce-kennis in huis. Nu wil het bedrijf die vele jaren aan ervaring gebruiken om te transformeren tot een digital first bedrijf.
SCOUPY, naar eigen zeggen Nederlands grootste marketing- en activatieplatform voor boodschappers, heeft 10 miljoen euro aan cashbacks uitgekeerd. In minder […]
In het Friese Drachten is een initiatief gestart om de winkelleegstand te bestrijden. Met de marketingapplicatie OF-Cityplan worden de wensen van consumenten en het aanbod van lokale ondernemers aan elkaar gekoppeld.
Meer dan de helft van de online shoppers heeft zich aangemeld voor een of meer (online) abonnementen. Het grootste gedeelte van de inkomsten daarvan gaat naar digitale diensten zoals Spotify en Netflix en zeker 15 procent gaat naar abonnementen waar fysieke producten (scheermesjes, voeding, kleding) tegenover staan. Hoe ontwikkelt de markt zich, welke modellen zijn er en wat is er nodig om succesvol te zijn?
Online klanten kijken eerst naar de prijs en daarna naar de verzendkosten. Als mensen online gaan shoppen, is in de US en UK Amazon.com meestal de eerste site die wordt bezocht. Dit blijkt uit het The future Shopper 2018 report van digital consultancy Salmon en Wunderman Commerce.
Leapp, de winkelketen voor opgeknapte tweedehands Apple-producten, maakt een doorstart. Minstens 100 van de 170 arbeidsplaatsen zijn hierdoor gered. Dat […]
Ontwikkelaar van mobiele software voor webwinkels Jmango360 sluit een samenwerkingsverband met PrestaShops. Hierdoor kunnen 270.000 webwinkels wereldwijd, 10.000 in de Benelux, met een druk op de knop een mobiele app genereren.
De online omzet lag in mei 13,5 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 10 procent meer omgezet, meldt CBS.
Tommy Hilfiger heeft met MYTOMMY een nieuw loyaltyprogramma gelanceerd. Extra bijzonder is dat het er veel van weg heeft dat Nederland als pilotland wordt gebruikt. In het programma staat de MYTOMMY app centraal. Er wordt geen gebruik gemaakt van een fysieke pas, zoals veel retailers doen.