More stories

Onderzoek: online shoppers kopen vaker internationaal

Recent onderzoek van DHL en bpost wijst uit dat 63 procent van de Belgische online shoppers over de grens winkelt, vergeleken met 34 procent van de Nederlandse consumenten. Daar liggen dus kansen voor internationale expansie. En België is niet de enige markt met veel potentie.

Cross Border

VodafoneZiggo overweegt twintig combiwinkels

VodafoneZiggo verwacht aan een totaal van 140 tot 145 telecomwinkels genoeg te hebben voor landelijke dekking in Nederland. Dat zegt directeur retail Marco Houtman tegen RetailTrends. Slechts twintig vestigingen worden combiwinkels, waar het aanbod van zowel Ziggo als Vodafone wordt tentoongespreid.

Retail

Waar zit de businesswaarde van artificial intelligence?

‘Alexa, de pindakaas is op.’ Over drie jaar wordt deze zin ook in Nederlandse huishoudens heel gewoon. En dit is nog maar één voorbeeld van hoe artificial intelligence (AI) voor disruptie in retail en consumentengoederen gaat zorgen.

Artificial Intelligence

DAKA Sport opent eerste omnichannelwinkel

DAKA Sport lanceert op de eerste verdieping van de Noorderarcade in Alkmaar haar nieuwe omnichannel storeconcept, waar sport en lifestyle samenkomen.

Retail

David Kat (Wasteless): ‘Met dynamische prijzen voedselverspilling tegengaan’

Het is een onderwerp waar mensen het snel over eens zijn: voedselverspilling is zonde. Sterker nog, voedselverspilling is een groot probleem. Zeker met het oog op de toekomst waarbij de wereldbevolking groeit en steeds meer mensen gevoed moeten worden. Op dit moment wordt 20% van de beschikbare landbouwgrond gebruikt om zaken te produceren die weggegooid zullen gaan worden. Wasteless wil daar wat aan doen.

Retail

Sephora wil verkopen via Google Assistant: luxe-retailer focust op tech

Het Franse beauty- en cosmeticamerk Sephora gaat als een van de eerste retailers aan de slag met ‘Transactions on Google’. De functie om te verkopen via Google Assistant. Het is niet voor het eerst dat Sephora er als de kippen bij is om nieuwe technieken uit te proberen.

Fashion

Webwinkel Men at Work gaat dicht

De webwinkel van retailer Men at Work wordt gesloten. Dat meldt RTLZ. De fysieke winkels blijven echter open.

E-commerce

Albert Heijn test ‘slim deurslot’

Online bestellingen van Albert Heijn thuis ontvangen zonder dat er iemand thuis is. Dat is wat AH Labs gaat testen met de slimme deursloten van Nuki.

Logistics

AI meets AR in ‘The Next Shopping Experience’ voor e-commerce

Digitalisering en technologische ontwikkelingen hebben de verwachtingen en het gedrag van de consument sterk beïnvloed en veranderd. Het is dan ook tijd voor een compleet nieuwe winkelervaring: ‘the next shopping experience’, die innovatieve visualisatietechnieken combineert met kunstmatige intelligentie. Wat houdt dit precies in?

Artificial Intelligence

‘Nog veel winst te behalen met unboxing experience retailers’

Het niveau van de ‘unboxing experience’ verschilt bij retailers behoorlijk. Dit vertelt Thomas Tiggelman van Kega op Emerce E-commerce Live!. Het bedrijf heeft onderzoek gedaan naar de uitpakervaring die negentig Nederlandse retailers hun klanten bieden.

Fulfillment

Case: Travelbags blijft groeien door omnichannel en retargeting

Travelbags, de Nederlandse marktleider in koffers en (reis)tassen, weet nog elk jaar te groeien. Tot voor kort deed het bedrijf dit geheel op eigen kracht, maar in juni 2018 sloot het een investeringsovereenkomst met RTL. “We willen niet alleen de groei in Nederland en België doorzetten, maar ook uitrollen in omliggende landen”, aldus medeoprichter Gerjan Horstra.

Online marketing

Mobiele boodschappendienst Stockon gaat ook in vers

De mobiele boodschappenservice Stockon wil binnen afzienbare tijd ook versproducten leveren. De Picnic-concurrent levert nu alleen nog een abonnementsmodel voor houdbare producten, maar wil volgens oprichter Stephan Bosman (eerder onder andere Zoover) snel uitbreiden.

Retail

Eind deze maand duidelijkheid over doorstart Leapp

Eind deze maand komt er vermoedelijk meer duidelijkheid over een doorstart van Leapp, het bedrijf dat opgelapte Apple apparatuur verkoopt. Dat zegt de curator tegen Omroep Gelderland.

Retail
Premium

Online omzet in april 23 procent hoger

De Nederlandse online omzet lag in april bijna 23 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten bijna 17 procent meer om. Dat blijkt uit cijfers van het CBS.

E-commerce

Ludo Bijvoet nieuwe directeur Blokker

Ludo Bijvoet wordt per 1 juli de nieuwe directeur voor de winkelketen Blokker. Hij werkte tot voor kort voor het voormalige zusterbedrijf Xenos. Frank Cocx, ex-Intertoys, wordt de nieuwe financieel directeur.

E-commerce