More stories

Premium

Nieuwe Google-reclametool webwinkels van Bigshopper

De zakelijke tak van product- en prijsvergelijker Bigshopper publiceert een nieuw hulpmiddel voor webwinkels die actief zijn op Google Shopping.

E-commerce

10.000 Vlaamse winkels weg in 10 jaar tijd

In tien jaar tijd zijn er in Vlaanderen 10.000 fysieke winkels verdwenen. De elektrowinkels lopen daarbij voorop, hun aantal nam met veertig procent terug. Daarnaast verdwenen ruim 3.000 schoen- en kledingzaken.

Retail
Premium

AI op de werkvloer: bedreiging voor banen of een oplossing voor burn-outs?

Er is angst dat AI banen zal overnemen, maar automatiseren van taken is ook een kans om werkdruk te verlagen en burn-outs te verminderen.

Artificial Intelligence

Colruyt stopt test met autonome containerwinkel

Colruyt Group heeft de Okay Direct-containerwinkel op de parkeerplaats van de Okay in het Belgische Lennik weggehaald na een testperiode van net geen jaar.

Retail

Wat kan (volledig) draadloze connectiviteit betekenen voor retailers?

Betrouwbare connectiviteit maakt nieuwe toepassingen en diensten mogelijk. In plaats van met bekabeling kan dat ook met een veilig draadloos netwerk.

Breedband

De nieuwsbrief als effectief contentplatform: zo bereik je meer met minder

De nieuwsbrief ontwikkelt zich onder invloed van data steeds meer tot een gepersonaliseerd, zelfstandig medium: minder e-mails met meer impact.

E-mailmarketing
Premium

Volop aandacht voor retailmedia bij Emerce Retail

Op Emerce Retail, donderdag 21 maart in Pakhuis de Zwijger, zal dit jaar aandacht worden besteed aan retailmedia. Oftewel adverteren op schermen in de retailomgeving.

E-commerce

Privacy als koers in het online landschap: omdat het kan, niet omdat het moet

Privacywetgeving doet meer dan het gebruik van data aan banden leggen: het dwingt je in de spiegel te kijken. Wat voor bedrijf wil je zijn voor je klanten? 

Privacy

Sales en branding integreren: vijf tips voor een sterkere funnel

Door sales- en brandingteams beter met elkaar te laten samenwerken profiteren beiden. Denk aan datastrategie, KPI’s, content en mediakeuzes.

Strategy

Goede voornemens voor managers: veilige werkvloer en beter omgaan met fouten

Vertrouwen en een veilige werkvloer zijn belangrijk om problemen en fouten te voorkomen én om ze bespreekbaar te maken als ze toch gebeuren.

Communicatie

Doen wat je belooft: zo verenig je merkbelofte met de klantreis

Als het op zes van de zeven stappen in de klantreis goed gaat maar bij de zevende niet, dan klopt je verhaal al niet meer.

Customer Experience
Premium

Het Jaar van retailmedia

Voor Amazon is het een miljardenbusiness, in Nederland heeft bol.com de beste kaarten. In hun zoektocht naar nieuwe geldstromen boren winkelketens een voor hen nieuwe markt aan: reclameruimte exploiteren als waren ze uitgevers.

Retailmedia

Retailmedia: de kansen en de keuzes

Retailmedia heeft veel potentie. Er zijn echter ook veel vormen en opties en dus veel keuzes om te maken. Ook speelt de vrees voor privacyproblemen.

Retailmedia

Ontwikkelingen in iOS 17 en hun effect op data

De veranderingen in iOS 17 maken tracking moeilijker en brengen meer focus op de privacy van gebruikers. Neem dat als startpunt: plaatst privacy eerst.

Privacy

Na Google’s Core Update steeds meer onderscheid tussen vergelijkbare zoekwoorden

Google’s Core Update van afgelopen september blijkt veel invloed te hebben op de weergave van zoekvolumes van zoektermen die veel op elkaar lijken.

SEO