Nieuwe Google-reclametool webwinkels van Bigshopper
De zakelijke tak van product- en prijsvergelijker Bigshopper publiceert een nieuw hulpmiddel voor webwinkels die actief zijn op Google Shopping.
De zakelijke tak van product- en prijsvergelijker Bigshopper publiceert een nieuw hulpmiddel voor webwinkels die actief zijn op Google Shopping.
In tien jaar tijd zijn er in Vlaanderen 10.000 fysieke winkels verdwenen. De elektrowinkels lopen daarbij voorop, hun aantal nam met veertig procent terug. Daarnaast verdwenen ruim 3.000 schoen- en kledingzaken.
Er is angst dat AI banen zal overnemen, maar automatiseren van taken is ook een kans om werkdruk te verlagen en burn-outs te verminderen.
Colruyt Group heeft de Okay Direct-containerwinkel op de parkeerplaats van de Okay in het Belgische Lennik weggehaald na een testperiode van net geen jaar.
Betrouwbare connectiviteit maakt nieuwe toepassingen en diensten mogelijk. In plaats van met bekabeling kan dat ook met een veilig draadloos netwerk.
De nieuwsbrief ontwikkelt zich onder invloed van data steeds meer tot een gepersonaliseerd, zelfstandig medium: minder e-mails met meer impact.
Op Emerce Retail, donderdag 21 maart in Pakhuis de Zwijger, zal dit jaar aandacht worden besteed aan retailmedia. Oftewel adverteren op schermen in de retailomgeving.
Privacywetgeving doet meer dan het gebruik van data aan banden leggen: het dwingt je in de spiegel te kijken. Wat voor bedrijf wil je zijn voor je klanten?
Door sales- en brandingteams beter met elkaar te laten samenwerken profiteren beiden. Denk aan datastrategie, KPI’s, content en mediakeuzes.
Vertrouwen en een veilige werkvloer zijn belangrijk om problemen en fouten te voorkomen én om ze bespreekbaar te maken als ze toch gebeuren.
Als het op zes van de zeven stappen in de klantreis goed gaat maar bij de zevende niet, dan klopt je verhaal al niet meer.
Voor Amazon is het een miljardenbusiness, in Nederland heeft bol.com de beste kaarten. In hun zoektocht naar nieuwe geldstromen boren winkelketens een voor hen nieuwe markt aan: reclameruimte exploiteren als waren ze uitgevers.
Retailmedia heeft veel potentie. Er zijn echter ook veel vormen en opties en dus veel keuzes om te maken. Ook speelt de vrees voor privacyproblemen.
De veranderingen in iOS 17 maken tracking moeilijker en brengen meer focus op de privacy van gebruikers. Neem dat als startpunt: plaatst privacy eerst.
Google’s Core Update van afgelopen september blijkt veel invloed te hebben op de weergave van zoekvolumes van zoektermen die veel op elkaar lijken.