Retailmedia: de kansen en de keuzes
Retailmedia heeft veel potentie. Er zijn echter ook veel vormen en opties en dus veel keuzes om te maken. Ook speelt de vrees voor privacyproblemen.
Retailmedia heeft veel potentie. Er zijn echter ook veel vormen en opties en dus veel keuzes om te maken. Ook speelt de vrees voor privacyproblemen.
De veranderingen in iOS 17 maken tracking moeilijker en brengen meer focus op de privacy van gebruikers. Neem dat als startpunt: plaatst privacy eerst.
Google’s Core Update van afgelopen september blijkt veel invloed te hebben op de weergave van zoekvolumes van zoektermen die veel op elkaar lijken.
Waar gaat AI naartoe? Denk aan: meer toepassingen, maar ook de hypecyclus die op zijn eind loopt en oneigenlijke toepassingen zullen door de mand vallen.
E-commercebedrijf Tradebyte opent een kantoor in Nederland om lokale modemerken en webwinkels te verbinden, om aanbod breed te verspreiden.
Hoe speel je als organisatie in op de uitdagingen van een wereld zonder third-party cookies? Server-side tracking lijkt de beste papieren te hebben.
Wees je ervan bewust dat feestdagcampagnes op marketplaces in eerste instantie niet altijd winstgevend zullen lijken.
Geautomatiseerde nieuwsbrieven komen in talloze varianten: als je de juiste data hebt kun je gepersonaliseerde (maar niet eenzijdige) informatie bieden.
Carrefour België opent vandaag zijn kleinste winkel in België, van slechts 18 vierkante meter. Het is een volledig automatische winkel, en wordt ondersteund door AI.
AI gaat veranderen hoe zoekmachines werken. Behalve de interne algoritmes verandert ook de presentatie van de resultaten: snippets worden belangrijker.
De cloud is complex geworden. Cloud-voorzieningen efficiënt inzetten? Neem je zakelijke strategie als uitgangspunt en breng IT dichter bij de business.
McDonald’s gaat samenwerken met Google om AI-toepassingen in te voeren in de kern van zijn bedrijfsprocessen. Een AI wordt onder meer ingezet om orders op te nemen bij de drive-thru.
Een website die voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk is en een lage CO2-voetafdruk heeft is geen vluchtige trend maar wordt essentieel.
TikTok wordt steeds belangrijker. Jongeren gebruiken het steeds meer ook als zoekmachine. TikTok SEO is daarmee een onderwerp geworden.
Door je klantdata te matchen aan Google-ID-’s kun je betere klantprofielen en audiences opstellen, gerichter adverteren en dus geld besparen.