More stories

Retailmedia: de kansen en de keuzes

Retailmedia heeft veel potentie. Er zijn echter ook veel vormen en opties en dus veel keuzes om te maken. Ook speelt de vrees voor privacyproblemen.

Retailmedia

Ontwikkelingen in iOS 17 en hun effect op data

De veranderingen in iOS 17 maken tracking moeilijker en brengen meer focus op de privacy van gebruikers. Neem dat als startpunt: plaatst privacy eerst.

Privacy

Na Google’s Core Update steeds meer onderscheid tussen vergelijkbare zoekwoorden

Google’s Core Update van afgelopen september blijkt veel invloed te hebben op de weergave van zoekvolumes van zoektermen die veel op elkaar lijken.

SEO
Premium

Tien AI-verwachtingen voor 2024

Waar gaat AI naartoe? Denk aan: meer toepassingen, maar ook de hypecyclus die op zijn eind loopt en oneigenlijke toepassingen zullen door de mand vallen.

Artificial Intelligence
Premium

Tradebyte opent kantoor in Nederland

E-commercebedrijf Tradebyte opent een kantoor in Nederland om lokale modemerken en webwinkels te verbinden, om aanbod breed te verspreiden.

E-commerce

Server-side tracking in plaats van third-party cookies: de voor- en nadelen

Hoe speel je als organisatie in op de uitdagingen van een wereld zonder third-party cookies? Server-side tracking lijkt de beste papieren te hebben.

Online advertising

Het evalueren van marketplace feestdagcampagnes begint voor de feestdagen al

Wees je ervan bewust dat feestdagcampagnes op marketplaces in eerste instantie niet altijd winstgevend zullen lijken.

Campagnes

Met klantdata richting de ideale geautomatiseerde nieuwsbrief

Geautomatiseerde nieuwsbrieven komen in talloze varianten: als je de juiste data hebt kun je gepersonaliseerde (maar niet eenzijdige) informatie bieden.

E-mailmarketing
Premium

Carrefour België opent eerste AI winkel

Carrefour België opent vandaag zijn kleinste winkel in België, van slechts 18 vierkante meter. Het is een volledig automatische winkel, en wordt ondersteund door AI.

Retail

De invloed van generatieve AI op Google en Bing in 2024

AI gaat veranderen hoe zoekmachines werken. Behalve de interne algoritmes verandert ook de presentatie van de resultaten: snippets worden belangrijker.

Search

Breng je cloud next-level: business-driven en zo simpel mogelijk

De cloud is complex geworden. Cloud-voorzieningen efficiënt inzetten? Neem je zakelijke strategie als uitgangspunt en breng IT dichter bij de business.

Cloud
Premium

McDonald’s in strategische cloudpact voor Google AI

McDonald’s gaat samenwerken met Google om AI-toepassingen in te voeren in de kern van zijn bedrijfsprocessen. Een AI wordt onder meer ingezet om orders op te nemen bij de drive-thru.

Artificial Intelligence

Duurzaamheid en toegankelijkheid: de pijlers voor de toekomst van e-commerce

Een website die voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk is en een lage CO2-voetafdruk heeft is geen vluchtige trend maar wordt essentieel.

Sustainability
Premium

TikTok Search: vergroot je zichtbaarheid met TikTok SEO

TikTok wordt steeds belangrijker. Jongeren gebruiken het steeds meer ook als zoekmachine. TikTok SEO is daarmee een onderwerp geworden.

SEO

De kracht van offline data in je online marketingstrategie

Door je klantdata te matchen aan Google-ID-’s kun je betere klantprofielen en audiences opstellen, gerichter adverteren en dus geld besparen.

Online advertising