Onderzoek toont: Gen-Z straft adverteerders af bij niet passende content
De context waarin advertenties worden getoond is belangrijk en de effecten verschillen per generatie. Ongeschikte context heeft bij Gen-Z een groot effect.
De context waarin advertenties worden getoond is belangrijk en de effecten verschillen per generatie. Ongeschikte context heeft bij Gen-Z een groot effect.
De online omzet was in februari 6 procent hoger dan in februari 2022. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 11,2 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 1,4 procent lager, volgens het CBS.
De totale detailhandel heeft in februari 8,5 procent meer omgezet dan in februari 2022. Het verkoopvolume was wel 2,9 procent lager. De omzet van de non-foodsector groeide met 5,3 procent en de omzet van de foodsector met 10,5 procent.
De drogisterijen, de kledingwinkels, de winkels in schoenen en lederwaren, de winkels in recreatie-artikelen, de winkels in meubels en woninginrichting en de winkels in consumentenelektronica en witgoed hebben in februari meer omgezet dan in februari 2022. Daarentegen hebben de winkels in doe-het-zelfartikelen (inclusief keukens en vloeren) in februari minder omgezet.
Het bestaande e-commerceplatform voldoet niet meer. Tijd voor een overstap. Waar kies je voor? Wat zijn de nieuwe eisen? Hoe schakel je over zonder haperen?
Winkelketen BCC gaat zijn grote winkels sluiten. Zeker dertig winkels worden. verkleind. Dat vertelde CEO Caspar Klinkhamer op de Webwinkel Vakdagen in Utrecht.
My Jewellery droomt nog steeds van een winkel in Parijs. Dat vertelde CEO Sharon Hilgers zojuist op de Webwinkel Vakdagen. “Mijn droom was ooit om in Parijs te beginnen, maar destijds had ik te weinig geld voor winkelruimte.”
Social Commerce gaat hier niet worden zoals in Azië of de VS. Europa is versnipperd qua wetgeving en Europeanen gaan anders om met hun online privacy.
Onder ruime belangstelling is vrijdag in Eindhoven de eerste winkel met de nieuwste KPN winkelformule geopend. Alles in deze winkel draait om beleving; consumenten en ondernemers kunnen de laatste technologieën en innovaties zien én ervaren. De winkel is volgens KPN dé ontmoetingsplaats voor iedereen die interesse heeft in IT, beveiliging en innovatie.
De consument verwacht benaderd te worden met een ‘personal touch’ zonder overal gevolgd te worden. L’Oréal doet dat met zijn online Skin Genius.
E-commerce zoals we het nu kennen werkt niet. Klanten dwalen door digitale pakhuizen met duizenden producten, op zoek naar hún beste koop. Die vinden ze vaker niet dan wel, sla er de conversiecijfers maar op na, aldus Marja Silvertant van Aiden gisteren op Emerce Retail in Maarssen.
Bezoekers van IKEA’s in Nederland, België, Duitsland en nog een paar landen hebben kans dat ze drones door de winkel zien vliegen. Die helpen de winkelmedewerkers door voorraden in de winkels te tellen.
Veranderingsmoe? Toch is vaak meer efficiëntie nodig. De beste bedrijven richten zich op hun klanten en geven ruimte aan hun productontwikkelingsteams.
Cybercriminelen vinden steeds nieuwe methodes, met meer risico op zelfs dodelijke afloop. De meeste bedrijven vinden zichzelf nog onvoldoende voorbereid.
Juist in tijden van crisis is heldere communicatie extra belangrijk. Hoe het niet moet? De stilte van de meeste energiebedrijven tijdens de energiecrisis.
MMM biedt nog steeds veel voordelen, vooral bij strategische budgetvraagstukken, en zeker nu third-party cookies verdwijnen en de tools ‘open source’ zijn.
Veel organisaties worstelen met systemen die binnen één afdeling wel functioneren maar tussen afdelingen stukken minder. Zo riskeer je klanten te verliezen.