More stories

Onderzoek toont: Gen-Z straft adverteerders af bij niet passende content

De context waarin advertenties worden getoond is belangrijk en de effecten verschillen per generatie. Ongeschikte context heeft bij Gen-Z een groot effect.

Online advertising
Premium

Online omzet in februari 6 procent hoger

De online omzet was in februari 6 procent hoger dan in februari 2022. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 11,2 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 1,4 procent lager, volgens het CBS.

De totale detailhandel heeft in februari 8,5 procent meer omgezet dan in februari 2022. Het verkoopvolume was wel 2,9 procent lager. De omzet van de non-foodsector groeide met 5,3 procent en de omzet van de foodsector met 10,5 procent.

De drogisterijen, de kledingwinkels, de winkels in schoenen en lederwaren, de winkels in recreatie-artikelen, de winkels in meubels en woninginrichting en de winkels in consumentenelektronica en witgoed hebben in februari meer omgezet dan in februari 2022. Daarentegen hebben de winkels in doe-het-zelfartikelen (inclusief keukens en vloeren) in februari minder omgezet.

Retail

Overstap naar nieuw e-commerceplatform? Houd dit in gedachten

Het bestaande e-commerceplatform voldoet niet meer. Tijd voor een overstap. Waar kies je voor? Wat zijn de nieuwe eisen? Hoe schakel je over zonder haperen?

E-commerce platforms
Premium

BCC gaat winkels verkleinen, meer adviseren

Winkelketen BCC gaat zijn grote winkels sluiten. Zeker dertig winkels worden. verkleind. Dat vertelde CEO Caspar Klinkhamer op de Webwinkel Vakdagen in Utrecht.

Retail
Premium

My Jewellery droomt vooral van een winkeltje in Parijs

My Jewellery droomt nog steeds van een winkel in Parijs. Dat vertelde CEO Sharon Hilgers zojuist op de Webwinkel Vakdagen. “Mijn droom was ooit om in Parijs te beginnen, maar destijds had ik te weinig geld voor winkelruimte.”

Retail

Waarom Social Commerce in Europa niet zo groot wordt als elders

Social Commerce gaat hier niet worden zoals in Azië of de VS. Europa is versnipperd qua wetgeving en Europeanen gaan anders om met hun online privacy.

Social
Premium

KPN lanceert nieuw winkelconcept in Eindhoven

Onder ruime belangstelling is vrijdag in Eindhoven de eerste winkel met de nieuwste KPN winkelformule geopend. Alles in deze winkel draait om beleving; consumenten en ondernemers kunnen de laatste technologieën en innovaties zien én ervaren. De winkel is volgens KPN dé ontmoetingsplaats voor iedereen die interesse heeft in IT, beveiliging en innovatie.

E-commerce

Personalisatie: online huidverzorgingsadvies van L’Oréal

De consument verwacht benaderd te worden met een ‘personal touch’ zonder overal gevolgd te worden. L’Oréal doet dat met zijn online Skin Genius.

Innovatie
Premium

Emerce Retail: ‘E-commerce is kapot’

E-commerce zoals we het nu kennen werkt niet. Klanten dwalen door digitale pakhuizen met duizenden producten, op zoek naar hún beste koop. Die vinden ze vaker niet dan wel, sla er de conversiecijfers maar op na, aldus Marja Silvertant van Aiden gisteren op Emerce Retail in Maarssen.

E-commerce
Premium

IKEA laat drones winkelvoorraden tellen

Bezoekers van IKEA’s in Nederland, België, Duitsland en nog een paar landen hebben kans dat ze drones door de winkel zien vliegen. Die helpen de winkelmedewerkers door voorraden in de winkels te tellen.

Tech

Product Management als motor voor betere bedrijfsresultaten

Veranderingsmoe? Toch is vaak meer efficiëntie nodig. De beste bedrijven richten zich op hun klanten en geven ruimte aan hun productontwikkelingsteams.

Strategy

Risico op cyberaanval neemt toe en effecten worden groter

Cybercriminelen vinden steeds nieuwe methodes, met meer risico op zelfs dodelijke afloop. De meeste bedrijven vinden zichzelf nog onvoldoende voorbereid.

Security

Waarom PR in tijden van (dreigende) recessie juist extra belangrijk is

Juist in tijden van crisis is heldere communicatie extra belangrijk. Hoe het niet moet? De stilte van de meeste energiebedrijven tijdens de energiecrisis.

Communicatie

Marketing Mix Modeling voor adverteerders van nu: een revival

MMM biedt nog steeds veel voordelen, vooral bij strategische budgetvraagstukken, en zeker nu third-party cookies verdwijnen en de tools ‘open source’ zijn.

Attributie

Verbinding met klanten kwijt? Ga van apps stapelen naar één centrale database

Veel organisaties worstelen met systemen die binnen één afdeling wel functioneren maar tussen afdelingen stukken minder. Zo riskeer je klanten te verliezen.

HubSpot