Zalando op naar 17 fysieke outletstores
Zalando opent komende maanden twee nieuwe outletstores. Daarna volgen er nog twee, vooralsnog enkel in Duitsland. ‘Offprice’-handel groeit sterker dan de verkoop van reguliere producten.
Zalando opent komende maanden twee nieuwe outletstores. Daarna volgen er nog twee, vooralsnog enkel in Duitsland. ‘Offprice’-handel groeit sterker dan de verkoop van reguliere producten.
ChatGPT is nu al meer dan een speeltje: denk bijvoorbeeld aan het maken van enorme hoeveelheden productbeschrijvingen. En dat is pas het begin.
Repareerbare zonnepanelen zijn het doel van Biosphere Solar. De gemeente Den Haag wordt de lanceerklant en voor thuis komt een kleine ‘development kit’.
Er zijn nu voor het eerst meer webwinkels dan fysieke winkels in Nederland. Het totaal aantal webwinkels steeg met 4,1 procent, al is die groei wel kleiner dan tijdens de pandemie.
Digitale tweelingen – virtuele versies van producten – maken gepersonaliseerde content makkelijker. Denk: afbeeldingen en video’s in alle mogelijke varianten.
Klantbehoud is voor veel bedrijven lastig. Vaak weten ze niet eens hoeveel klanten ze verliezen, laat staan hoe ze te behouden. De oplossing is: maatwerk.
Het einde van Google Universal Analytics is aanstaande. In plaats van automatisch meegaan naar GA4 is dit hét moment om je hele datastrategie te evalueren.
Met sociale media je retailbedrijf aandrijven? De oprichters van Meubelbaas laten zien dat het kan. Met persoonlijke video’s trekken ze klanten.
Met een customer-experience-platform breng je klantdata uit verschillende bronnen bij elkaar en kun je werken aan klantretentie en loyaliteitsprogramma’s.
Het Nederlandse Nedap is door Lindex geselecteerd om de RFID oplossing Nedap iD Cloud te implementeren. Lindex heeft als doel om de voorraadnauwkeurigheid te verhogen, wat leidt tot een hogere productbeschikbaarheid over alle kanalen.
Steef Fleur wilde iets met herbruikbare luiers doen. De milieuvoordelen zijn groot. Billie Wonder biedt van hennep gemaakte luiers en streeft naar groei.
Het wordt nog belangrijker om veranderend klantgedrag goed te begrijpen. Empathie is de sleutel om medewerkers en klanten dichter bij elkaar te brengen.
Retailmedia heeft snel aan terrein gewonnen in Nederland, maar een blik op de Verenigde Staten laat zien dat er nog veel meer aan zit te komen.
Een headless CMS heeft ook minder bekende voordelen. Denk aan websitetoegankelijkheid en -sneldheid, cyberveiligheid en betere content-workflows.
Merkloyaliteit, het behoud van klanten en upselling zijn nog altijd de heilige graal in de retail. Maar met alleen bestaande klanten red je het niet.