Verzendkosten in rekening brengen? Kijk eerst naar efficiënte bezorging en retourreductie
Verzendkosten: in rekening brengen? Antwoord: het is slimmer om het proces van bezorgen (en ophalen) efficiënter in te richten en retouren te reduceren.
Verzendkosten: in rekening brengen? Antwoord: het is slimmer om het proces van bezorgen (en ophalen) efficiënter in te richten en retouren te reduceren.
Waarom maakt het eigenlijk wat uit of je advertentie door een man of een vrouw wordt gezien? Als alle andere relevante kenmerken kloppen doet geslacht er niet toe. Levi’s toonde al dat genderneutrale targeting werkt.
Conversieoptimalisatie is gegroeid van tips over je website tot onderzoek naar gedrag, interventies en meten van de effecten. Wat wordt de volgende stap?
In het Nationaal Media Onderzoek wordt audioconsumptie op een nieuwe manier gemeten. De eerste resultaten van dit luisteronderzoek geven stof tot nadenken.
In plaats van te vernieuwen door meteen bovenop de allernieuwste hype te springen kun je ook innoveren door beter gebruik te maken van wat je al hebt.
Echt e-commercesucces vereist wendbaarheid. Dat betekent: als IT-team sneller opleveren. Niet makkelijk, maar: hoe verkort je stapsgewijs je release cycle?
Technologiebedrijf Criteo breidt uit naar het domein van offline retailmedia met de overname van Brandcrush.
Europese retailers die via internet verkopen noteerden in januari 2023 een omzetdaling van 2,9 procent.
Hoe staat het met de vermeende winter in de Nederlandse e-commerce? Wat willen supermarkten en maaltijdbezorgers van elkaar? En waarom kunnen Chinese cross border-activiteiten alsnog een bedreiging vormen? Dit en meer lees je een serie premium artikelen over e-commerce.
Amazon gaat acht Amerikaanse Amazon Go-winkels sluiten. Deze chique kassaloze winkels werden aanvankelijk getest door Amazon-medewerkers in 2016 en geopend voor het publiek in 2018.
Digital out of Home (DOOH) rukt steeds verder op en de mogelijkheden groeien. Zelfs Google is inmiddels aan boord. Hoe zet je het effectiever in?
Aan e-commerce wil retailketen Primark echt niet doen, maar click & collect klinkt dan wel interessant. Het Engelse concern rolt dit concept uit naar andere landen.
De online omzet was in januari 10,9 procent lager dan in januari 2022. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 2,7 procent minder omgezet.
Consument zijn niet gek: bij alleen maar juichende recensies online worden ze achterdochtig. Daarom zijn negatieve beoordelingen niet per se slecht.
In economisch uitdagende tijden is een goede klantenservice extra belangrijk. Hoe kijken CX-beslissers tegen dit onderwerp aan en wat verwachten ze?