More stories

Premium

Emerce Retail: ‘E-commerce is kapot’

E-commerce zoals we het nu kennen werkt niet. Klanten dwalen door digitale pakhuizen met duizenden producten, op zoek naar hún beste koop. Die vinden ze vaker niet dan wel, sla er de conversiecijfers maar op na, aldus Marja Silvertant van Aiden gisteren op Emerce Retail in Maarssen.

E-commerce
Premium

IKEA laat drones winkelvoorraden tellen

Bezoekers van IKEA’s in Nederland, België, Duitsland en nog een paar landen hebben kans dat ze drones door de winkel zien vliegen. Die helpen de winkelmedewerkers door voorraden in de winkels te tellen.

Tech

Product Management als motor voor betere bedrijfsresultaten

Veranderingsmoe? Toch is vaak meer efficiëntie nodig. De beste bedrijven richten zich op hun klanten en geven ruimte aan hun productontwikkelingsteams.

Strategy

Risico op cyberaanval neemt toe en effecten worden groter

Cybercriminelen vinden steeds nieuwe methodes, met meer risico op zelfs dodelijke afloop. De meeste bedrijven vinden zichzelf nog onvoldoende voorbereid.

Security

Waarom PR in tijden van (dreigende) recessie juist extra belangrijk is

Juist in tijden van crisis is heldere communicatie extra belangrijk. Hoe het niet moet? De stilte van de meeste energiebedrijven tijdens de energiecrisis.

Communicatie

Marketing Mix Modeling voor adverteerders van nu: een revival

MMM biedt nog steeds veel voordelen, vooral bij strategische budgetvraagstukken, en zeker nu third-party cookies verdwijnen en de tools ‘open source’ zijn.

Attributie

Verbinding met klanten kwijt? Ga van apps stapelen naar één centrale database

Veel organisaties worstelen met systemen die binnen één afdeling wel functioneren maar tussen afdelingen stukken minder. Zo riskeer je klanten te verliezen.

HubSpot

Verzendkosten in rekening brengen? Kijk eerst naar efficiënte bezorging en retourreductie

Verzendkosten: in rekening brengen? Antwoord: het is slimmer om het proces van bezorgen (en ophalen) efficiënter in te richten en retouren te reduceren.

Logistics

Genderneutrale targeting is de toekomst

Waarom maakt het eigenlijk wat uit of je advertentie door een man of een vrouw wordt gezien? Als alle andere relevante kenmerken kloppen doet geslacht er niet toe. Levi’s toonde al dat genderneutrale targeting werkt.

Publishing
Premium

De CRO-specialist, de CRO-manager en het CRO-team zullen verdwijnen

Conversieoptimalisatie is gegroeid van tips over je website tot onderzoek naar gedrag, interventies en meten van de effecten. Wat wordt de volgende stap?

Web performance

Audioconsumptie in 2023: eerste resultaten uit het nieuwe Nationaal Media Onderzoek

In het Nationaal Media Onderzoek wordt audioconsumptie op een nieuwe manier gemeten. De eerste resultaten van dit luisteronderzoek geven stof tot nadenken.

Voice
Premium

Column: ga digitaal recyclen

In plaats van te vernieuwen door meteen bovenop de allernieuwste hype te springen kun je ook innoveren door beter gebruik te maken van wat je al hebt.

Research and development

Zo verkort je de release cycle van weken naar dagen

Echt e-commercesucces vereist wendbaarheid. Dat betekent: als IT-team sneller opleveren. Niet makkelijk, maar: hoe verkort je stapsgewijs je release cycle?

Research and development
Premium

Criteo koopt specialist offline retailmedia

Technologiebedrijf Criteo breidt uit naar het domein van offline retailmedia met de overname van Brandcrush.

Venture
Premium

Internetverkopen Europese detailhandel blijven dalen

Europese retailers die via internet verkopen noteerden in januari 2023 een omzetdaling van 2,9 procent.

Retail