Onderzoek van Google: vijf winkeltrends in Nederland en hoe retailers daarop in kunnen spelen
Onderzoek van Google onder meer dan 1000 consumenten in Nederland tonen het huidige winkelgedrag: vijf trends en bij iedere trend een concrete retailtip.
Onderzoek van Google onder meer dan 1000 consumenten in Nederland tonen het huidige winkelgedrag: vijf trends en bij iedere trend een concrete retailtip.
De online omzet was in oktober 3,4 procent hoger dan in oktober 2020. Webwinkels hebben 2,1 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), groeide volgens het CBS met 5,1 procent.
De deuren werden niet enkel bij de grote webwinkels platgelopen tijdens Black Friday. Ook de tienduizenden kleinere shops moesten alle zeilen bijzetten.
Door slim gebruik te maken van neuro-usability-onderzoek kan je de conversie een flinke boost geven. Maar hoe pak je dat aan?
Social commerce biedt merken en marketeers een nieuwe manier om via livestreams onder de aandacht te komen bij hun doelgroep en in te spelen op impulsaankopen.
De combinatie live stream en e-commerce zorgt in China al voor enorme omzetten. Blik op een trend die marketeers scherp in de gaten moeten houden.
Wat kan een redesign van je mobiele website betekenen voor het terugdringen van het uitvalpercentage bij de check-out?
Van oriëntatie tot aankoop. Dankzij headless commerce kun je op deze behoeften inspringen en de ontwikkelingen bijbenen. Wat moet je weten over deze e-commerce-hype?
In dit whitepaper hebben we het daarom over een ‘future proof’ tech strategie voor retailers. Naast theorie ook het praktische aspect van de strategie aan bod.
Een goede balans tussen vaste voornemens en ruimte voor aanpassing is belangrijk in een marketingplan. Sandy Kirchhoff (Office Depot Europe) over hoe zij het doen.
In veel gevallen is één Google Shopping campagne voldoende. Maar wat zijn goede redenen om een campagne toch op te splitsen? En hoe kun je dat het beste doen?
Hoe kan Augmented Reality helpen bij het vergroten van je klantloyaliteit? Praxis laat het zien in haar app. In deze […]
De eerste kortingsfeestjes bij webwinkels zijn al begonnen terwijl Black Friday nog een week verwijderd is. E-commerce-expert Toon Hendrikx ziet de koopjes steeds eerder in de schappen liggen.
Coolblue opent vandaag zijn eerste winkel in Duitsland, in het centrum van Düsseldorf. De webwinkel was al langer in de lucht.
In het derde kwartaal van 2021 was de internetomzet 10 procent hoger dan een jaar eerder. Dat is de laagste omzetgroei in zeven jaar. De internetverkopen namen in het eerste jaar na het uitbreken van de coronacrisis in maart 2020 sterk toe. Maar inmiddels keren consumenten weer terug naar fysieke winkels.