More stories

Premium

Investering van 750 miljoen dollar voor Flink

Doordash, een Amerikaanse variant op Just Eat Takeaway, neemt voor honderden miljoenen euro’s een belang in de Duitse flitsbezorger Flink.

Venture

Waarom wordt er zo weinig écht gepersonaliseerd? En hoe kan het beter?

Personalisatie is, ondanks veel ideeën, vaak nog beperkt. Hoe komt dat, en hoe kunnen we tot een écht effectieve en gepersonaliseerde klantreis komen?

Customer Engagement

Stapsgewijs richting een gepersonaliseerde customer journey

Een gepersonaliseerde customer journey wordt in B2C én B2B steeds belangrijker om klanten vast te houden. Dit zijn de eerste stappen die je moet zetten.

Customer Engagement

Zo ga je van een goed werkend platform naar een (potentieel) perfect werkend platform

Intershop Twinsport wisselde van een custom made platform naar een open source platform. Van goed naar (potentieel) perfect werkend platform. 

E-commerce
Premium

Tesco in retailmedia, bereik vergelijkbaar met Facebook

Engelands grootste supermarktketen Tesco bundelt de digitale en offline mediakanalen, die in de winkels, om adverteerders een propositie te bieden. Daarbij maakt het gebruik van zijn datatak Dunnhumby.

Retail
Premium

Pakjesavond blijft ook online populair

Webwinkels hebben het ook na Black Friday nog druk gehad. Webwinkels draaiden de afgelopen zeven dagen een vijfde meer omzet dan dezelfde week een jaar geleden. Die conclusie trekt Betaalvereniging Nederland op basis van betaaldata van de afgelopen week.

Retail

Met tenten en houtje-touwtje-oplossingen de pakketdrukte tegemoet

Iedereen heeft inmiddels te maken met de problemen rond pakketbezorging. Waar zitten de knelpunten en is er op korte termijn een oplossing? (Kort: nee.)

Logistics

Bereid je voor op het aanstaande shoppingseizoen: bereik de juiste klanten (4/4)

Probeer niet altijd iedereen te bereiken, maar je richt je aandacht en tijd vooral op de high-value audience voor jouw specifieke branche of product.

Customer Engagement
Premium

Moederbedrijf Blokker en BCC stelt beursgang uit

Mirage Retail Group (MRG), het moederbedrijf van onder meer Blokker en Intertoys, ziet voorlopig af van een beursgang. Het winkelconcern doet dat vanwege de ‘grillige marktomstandigheden’ in retailland.

E-commerce

PostNL groeit naar rol van open platform

De aanstelling van Bart Delmulle als CDO leidt voor PostNL een digitale versnelling in. Die moet nieuwe proposities en meer data-inzichten opleveren voor e-commercebedrijven.

Digital Transformation
Premium

Boldking opent eerste fysieke winkel op het Rokin

Scheermerk Boldking opent vandaag de deuren van zijn eerste fysieke winkel op het Rokin in Amsterdam. De pop-up winkel The Store is een samenwerking met Adyen en bevindt zich in het nieuwe kantoorpand van het betaalplatform.

E-commerce
Premium

Minder passanten, maar wel meer uitgaven in winkels

Consumenten zijn in aantallen niet volledig teruggekeerd naar de fysieke winkels, zo blijkt uit locatiedata van Google. Ook Black Friday heeft de consument daar niet toe kunnen verleiden. Wel besteden consumenten sinds eind september per week weer evenveel in niet-essentiële fysieke winkels als gemiddeld in 2019, zo blijkt uit transactiedata van ABN AMRO.

Retail

Vijf e-commerce retailtrends voor 2022

Hoe behoud je je klanten en blijf je nieuwe klanten aantrekken in 2022? Wij hebben vijf zaken op een rij gezet waar je direct mee aan de slag kan.

Strategy
Premium

Europese digitale retailmedia naar 30 miljard in 2026

Adverteerders gaan komende jaren steeds meer geld uitgeven aan reclame rondom de schappen van webwinkels, bij zogeheten retailmedia.

Online advertising

Praktische tips om kampioen in klantervaring te worden

Iedereen weet het: een goede klantenervaring bieden is belangrijk. Onderzoek laat zien wat succesvolle bedrijven doen: lees hier tips en adviezen.

Customer Experience