Bruna start campagne via sociale media in verband met jubileum
Boekhandel Bruna start een uitgebreide campagne via sociale kanalen met grote weggeefacties. Dit omdat de keten 150 jaar oud is.
Boekhandel Bruna start een uitgebreide campagne via sociale kanalen met grote weggeefacties. Dit omdat de keten 150 jaar oud is.
Komend jaar gaan de diensten voor onderling betalen definitief doorbreken. Tot die voorspelling komt Juniper Research in een rapport waarmee de onderzoekers vooruitblikken. De doorbraak van ‘social payments’ hangt al een tijdje in de lucht.
De bureaus OBI4wan, OBILytics en Buzzcapture, actief op het gebied van mediamonitoring, webcare en chatbots, gaan samen verder als OBI4wan. Daardoor kunnen ze makkelijk schakelen, zegt CEO Alexander de Ruiter.
Snapchat zet eindelijk een noodzakelijke stap om zijn verdienmodel met reclame te professionaliseren. De foto-app publiceert een API waar ontwikkelaars, adverteerders en mediabureaus app, dashboards en diensten op kunnen bouwen.
Digitalisering is voor veel grote bedrijven nog steeds heel lastig. Waar ze vroeger de regie stevig in handen hadden, verschuift het speelveld steeds meer richting het publiek. Bedrijven moeten nadenken over wat ze moeten met sociale media en andere digitale mogelijkheden. Dat geldt ook voor de NOC*NSF en alle bonden die zij vertegenwoordigt. “Ik zeg altijd als je niks doet dan leidt dat tot verelendung, het reservaat en het einde. Iedere dag moet je weer vooruit. We moeten een antwoord hebben op de samenleving die steeds verder digitaliseert en ook individualiseert”, aldus Gerard Dielessen algemeen directeur van het NOC*NSF, bij Fast Moving Targets.
Facebook ziet vooral een aanwas onder 55-plussers. Jongere gebruikers haken nog sneller af dan in het verleden. Dat stelt marktonderzoeker eMarketer.
Bureau daily dialogues uit Rotterdam is na een aanbestedingstraject door Center Parcs gekozen om diens social advertising te verzorgen in Nederland, België en Duitsland.
Snap, het bedrijf achter Snapchat, maakte in het vierde kwartaal weer 349 miljoen dollar verlies op een omzet die nog amper 285 miljoen dollar bedroeg. De EBITDA kwam uit op 158 miljoen.
iProspect Nederland heeft nieuwe kunstmatige intelligentie getest bij het managen van een online campagne voor Opel. Resultaat: de machine scoort tien procent beter dan de mens.
De groei van het aantal dagelijkse gebruikers neemt iets af, maar Facebook boekte wederom een recordomzet van 12,97 miljard dollar in het vierde kwartaal.
Nederlandse reisbedrijven reageren amper op vragen via Instagram. Slechts 24 procent beantwoordt een directe vraag en vaak ook (te) laat. Is Instagram wel het juiste medium voor deze bedrijven?
Centraal Beheer is dit jaar, samen met ABN, de winnaar van de Social Media Insurance Monitor 2017. De prijzen werden donderdagavond uitgereikt tijdens de presentatie van de zevende editie van dit onafhankelijke onderzoek naar de inzet van sociale media op initiatief van ITDS Business Consultants.
Snap Inc heeft weer tientallen werknemers op straat gezet. Het gaat vooral om mensen in New York en Londen die aan content werkten.
Het wintersportseizoen is in volle gang dus het is tijd voor de derde editie van de Social Travel 30. OBI4wan-Buzzcapture heeft op verzoek van Emere wederom onderzocht welke Nederlandse reismerken in de periode oktober tot en met december het beste presteerden op het gebied van online berichtgeving. Een nieuw seizoen zorgt voor een nieuwe rangschikking.
KLM reageerde in 2017 aanzienlijk sneller op social media-berichten van klanten dan in 2016. Dit blijkt uit onderzoek van Conversocial. Doordat andere airlines hun repsonstijd ook hebben verbeterd staat KLM nu op de vijfde plek van de ranglijst, een positie lager dan bij de vorige benchmark.