More stories

KLM reageert sneller op social media

KLM reageerde in 2017 aanzienlijk sneller op social media-berichten van klanten dan in 2016. Dit blijkt uit onderzoek van Conversocial. Doordat andere airlines hun repsonstijd ook hebben verbeterd staat KLM nu op de vijfde plek van de ranglijst, een positie lager dan bij de vorige benchmark.

Communicatie

Reisbedrijven zijn het best benaderbaar via Facebook

Ruim 103 bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality zetten Facebook op de een of andere manier in. Wat zijn de resultaten als je hen ‘actief’ een vraag op Facebook stelt in een test? Dat werd onderzocht door 38 studenten van de minor eTravel van de NHTV.

Social

Uitgevers vrezen gevolgen bijstelling Facebook

Uitgevers maken zich zorgen over de plannen van Mark Zuckerberg om de tijdlijn van Facebook ingrijpend aan te passen. Zuckerberg wil meer betekenisvolle sociale interactie, oftewel updates van vrienden en familie, in plaats van bijvoorbeeld bedrijven. Virale video’s en nieuwsartikelen zullen veel minder opduiken.

Social

Zuckerberg: ‘Minder postings van media en merken’

Facebook gaat de timeline ingrijpend aanpassen en legt daarbij de nadruk op postings van bekenden van zijn leden. Oprichter Mark Zuckerberg: “Minder postings van bedrijven, media en merken.”

Facebook

3 Facebook Messengerstrategieën om direct mee aan de slag te gaan

Eén van de nieuwe marketingkanalen met veel potentie voor elke Facebook- of CRM-marketeer is Messenger. Waarom? Behalve de meer dan 2 miljard gebruikers, zijn er use cases die zich al duidelijk hebben bewezen in de praktijk.

Facebook Advertising

Infographic: Sociale mediatrends van 2018

Wat worden de sociale media trends van 2018? Te veel om op te noemen, eigenlijk, maar het in videomontage gespecialiseerde Filmora doet in deze infographic een dappere poging. Niet verrassend scoren video content, augmented reality en kunstmatige intelligentie hoog. Vooral live streaming zal komend jaar een hoge vlucht nemen.

Social

Instagram testen crossposten Stories naar WhatsApp

Gebruikers van Instagram kunnen hun Stories binnenkort met een druk op de knop gaan delen naar WahtsApp als statusbericht. Dat lijkt althans de bedoeling van kleinschalige proeven die nu plaatsvinden.

Social

E-sites bouwt chatbot voor Paaspop

Digitaal bureau E-sites uit Breda heeft een chatbot ontwikkeld het festival Paaspop om het contact tussen het event en de bezoekers te intensiveren.

Customer Engagement

75 miljard berichten verstuurd via WhatsApp op oudjaar

Tijdens oudjaar zijn er via WhatsApp wereldwijd 75 miljard berichten verstuurd. Daarmee is een record gebroken. Een jaar eerder ging het om 63 miljard berichten.

Social

Duitse toezichthouder overweegt acties tegen Facebook

De Duitse markttoezichthouder Bundeskartellamt is bereid om Facebook zware sancties op te leggen als de profielensite de privacy van consumenten niet beter beschermt. Na publicatie van de Duitse zienswijze ligt de bal nu bij het Amerikaanse sociale platform.

Facebook

Steeds meer ouderen op sociale media

Ouderen maken steeds vaker gebruik van sociale media. Vooral onder 65- tot 75-jarigen heeft het socialemediagebruik de laatste jaren een […]

Social

Air New Zealand zet vertaalhulp Google Buds in

Air New Zealand, altijd op zoek naar verrassende inzet van nieuwe technologie, gaat grond- en luchtpersoneel uitrusten met Google Pixel Buds.

Travel

Online bereik van Snapchat en Instagram stijgt, Facebook frequenter bezocht

In de afgelopen jaren is het bereik van Instagram en Snapchat sterker gegroeid dan dat van Facebook, dat nog altijd het hoogste bereik kent van de sociale media platformen. In november 2017 hebben meer dan 12 miljoen personen in Nederland de website of app van Facebook bezocht, volgens gegevens van GfK.

Marketing

Snapchat nog steeds populair bij jongeren

Het was geen best jaar voor Snap Inc, het bedrijf achter Snapchat. De beursgang viel tegen en veel groei zit er ook niet meer in. Maar er is in elk geval positief nieuws: Snapchat blijft onverminderd populair bij de jeugd.

Social

Groot onderzoek naar gevolgen digitalisering op medialandschap

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) en het Commissariaat voor de Media (CvdM) gaan samen onderzoeken of online platforms als Facebook en Twitter de vrije nieuwsgaring en pluriformiteit van de media (negatief) beïnvloeden.

Media