More stories

Premium

Airbnb lanceert zomercampagne voor ‘waardevol toerisme’ in Amsterdam

Airbnb kondigt een nieuwe zomercampagne aan voor ‘beter en waardevol toerisme’. Nu reizen weer aantrekken, wil het bedrijf naar eigen zeggen bijdragen aan een duurzame terugkeer van toerisme in Amsterdam, de gemeente helpen bij het handhaven van regels en overlast door vakantieverhuur tegengaan.

Travel
Premium

Franchisnemers VakantieXperts kunnen naam blijven gebruiken

De Vereniging Franchisenemers van VakantieXperts heeft de merknaam uit de boedel van de failliete D-rt Groep kunnen halen. Ook de domeinnaam VX.nl is overgenomen.

Travel
Premium

Emerce Conversion: Center Parcs over brandings tijdens corona

Het marketingteam van Center Parcs leefde in het coronajaar van de ene naar de andere persconferentie. De brandingactiviteiten bleven laag, maar de periode bleek leerzaam voor het team.

Online advertising
Premium

Hoteliers.com en Koninklijke Horeca Nederland willen het direct boeken van hotels op de kaart zetten

Hoteliers.com en Koninklijke Horeca Nederland slaan de handen ineen om het direct boeken van hotels grootschalig onder de aandacht te brengen bij het Nederlandse publiek. De strenge eisen van de boekingsplatforms in het hotellandschap, brengen hoteliers in zware problemen en de commissies die hoteliers moeten afdragen aan de platforms zijn torenhoog, zo stellen beide organisaties.

Travel
Premium

Zeeuws toeristisch boekingsplatform Allyourz van start

Een gat in de markt, dat is wat Allyourz wil bedienen. Bezoekers van het toeristische platform kunnen er hun verblijf maar ook activiteiten boeken. Directeur Adjan Kodde kan bogen op jaren kennis en ervaring.

Travel
Premium

Roompot wil Landal GreenParks overnemen

Recreatiebedrijf Roompot uit Goes wil concurrent Landal GreenParks overnemen. Samen willen ze een pan-Europees e-commercebedrijf vormen met een brede selectie vakantieverblijven.

Venture
Premium

Emerce Digital Marketing: crisiscommunicatie bij TUI

TUI Nederland stond samen met partner Somention voor een gigantische uitdaging. Reizigers zagen door het coronavirus massaal hun vakantie stranden. Met vouchers en terugbetalingen werden klanten zo goed mogelijk gecompenseerd, maar de teleurstelling op sociale media kon niet uitblijven. Het positieve sentiment nam een flinke duikvlucht. Om TUI’s klantenservice te ontlasten werden het communicatiemanagement en de webcare opgeschaald.

Customer Service
Premium

Prijsvrij.nl opent honderd winkels D-Reizen

Online reisbureau Prijsvrij Vakanties geeft honderd winkels van D-Reizen een doorstart. De filialen gaan onder hun oude, eigen naam open per 1 juli.

Travel
Premium

Booking betaalt 65 miljoen euro overheidssteun terug

Booking.com betaalt de 100 miljoen euro terug die het van de Nederlandse overheid als coronasteun had ontvangen. Aanleiding is de ophef over de forse beloningen voor de top.

Venture
Premium

Airbnb: Europese reiziger wordt wakker

De Europese reiziger haalt zijn reistas uit de kast en begint zich te oriënteren op uitstapjes in de buurt, zo laten cijfers van Airbnb zien.

Travel
Premium

Belgische Neckermann naar CIM Capital

De Antwerpse investeringsmaatschappij CIM Capital is de nieuwe eigenaar van de Belgische tak van reisorganisator Neckermann. CIM Capital neemt 41 Neckermann-winkels over en gaat met 110 personeelsleden opnieuw reizen verkopen vanaf 7 juni.

Travel
Premium

‘Vakanties na corona 10 procent duurder’

De prijzen van vliegvakanties naar het buitenland zijn sinds vorige week met gemiddeld 10 procent gestegen. Nederlanders betalen momenteel 165 euro meer voor een vakantie dan een paar weken geleden. Uitschieter is Portugal.

Travel

Hoe NS de OV-fiets innoveerde

De OV-fiets is 10 jaar oud. Met meer dan 5 miljoen ritten in 2019 is de druk om te presteren hoog. De NS en INFO maakten de OV-fiets klaar voor de toekomst.

Innovatie
Premium

Airbnb krabbelt overeind, maar lijdt miljarenverlies

Er schijnt weer licht in de tunnel voor Airbnb. Afgelopen kwartaal viel de omzet 5 procent hoger op 886 miljoen dollar.  In het vierde kwartaal daalde de omzet nog met 22 procent jaar op jaar.

Travel
Premium

Expedia ‘een studie van contrasten’

Online reisbureau Expedia heeft het afgelopen kwartaal beter gepresteerd dan verwacht. De bruto boekingen waren slechts 14 procent lager dan een jaar eerder en de Amerikaanse reismarkt trekt weer voorzichtig aan.

Travel