Hoe de reisbranche kan profiteren van data-inzichten
Profijt van data-analyse: ook de horeca analyseert recensies, koopt efficiënter in en optimaliseert prijzen dankzij data. De principes en wat praktijkvoorbeelden.
Profijt van data-analyse: ook de horeca analyseert recensies, koopt efficiënter in en optimaliseert prijzen dankzij data. De principes en wat praktijkvoorbeelden.
Meer gevaccineerden, hogere temperaturen, meer landen op groen. Hoe gaat het in de reisbranche? De opvallendste bevindingen uit de Social Travel 30.
Booking.com springt van plaats 30 naar vier in het Social Travel 30-onderzoek. De bewegingen hierin laten onmiskenbaar zien dat Nederland zich opmaakt voor de zomervakantie.
Airbnb kondigt een nieuwe zomercampagne aan voor ‘beter en waardevol toerisme’. Nu reizen weer aantrekken, wil het bedrijf naar eigen zeggen bijdragen aan een duurzame terugkeer van toerisme in Amsterdam, de gemeente helpen bij het handhaven van regels en overlast door vakantieverhuur tegengaan.
De Vereniging Franchisenemers van VakantieXperts heeft de merknaam uit de boedel van de failliete D-rt Groep kunnen halen. Ook de domeinnaam VX.nl is overgenomen.
Het marketingteam van Center Parcs leefde in het coronajaar van de ene naar de andere persconferentie. De brandingactiviteiten bleven laag, maar de periode bleek leerzaam voor het team.
Hoteliers.com en Koninklijke Horeca Nederland slaan de handen ineen om het direct boeken van hotels grootschalig onder de aandacht te brengen bij het Nederlandse publiek. De strenge eisen van de boekingsplatforms in het hotellandschap, brengen hoteliers in zware problemen en de commissies die hoteliers moeten afdragen aan de platforms zijn torenhoog, zo stellen beide organisaties.
Een gat in de markt, dat is wat Allyourz wil bedienen. Bezoekers van het toeristische platform kunnen er hun verblijf maar ook activiteiten boeken. Directeur Adjan Kodde kan bogen op jaren kennis en ervaring.
Recreatiebedrijf Roompot uit Goes wil concurrent Landal GreenParks overnemen. Samen willen ze een pan-Europees e-commercebedrijf vormen met een brede selectie vakantieverblijven.
TUI Nederland stond samen met partner Somention voor een gigantische uitdaging. Reizigers zagen door het coronavirus massaal hun vakantie stranden. Met vouchers en terugbetalingen werden klanten zo goed mogelijk gecompenseerd, maar de teleurstelling op sociale media kon niet uitblijven. Het positieve sentiment nam een flinke duikvlucht. Om TUI’s klantenservice te ontlasten werden het communicatiemanagement en de webcare opgeschaald.
Online reisbureau Prijsvrij Vakanties geeft honderd winkels van D-Reizen een doorstart. De filialen gaan onder hun oude, eigen naam open per 1 juli.
Booking.com betaalt de 100 miljoen euro terug die het van de Nederlandse overheid als coronasteun had ontvangen. Aanleiding is de ophef over de forse beloningen voor de top.
De Europese reiziger haalt zijn reistas uit de kast en begint zich te oriënteren op uitstapjes in de buurt, zo laten cijfers van Airbnb zien.
De Antwerpse investeringsmaatschappij CIM Capital is de nieuwe eigenaar van de Belgische tak van reisorganisator Neckermann. CIM Capital neemt 41 Neckermann-winkels over en gaat met 110 personeelsleden opnieuw reizen verkopen vanaf 7 juni.
De prijzen van vliegvakanties naar het buitenland zijn sinds vorige week met gemiddeld 10 procent gestegen. Nederlanders betalen momenteel 165 euro meer voor een vakantie dan een paar weken geleden. Uitschieter is Portugal.