More stories

Kim de Klerk (NS International): ‘Zo personaliseren wij over de kanalen heen’

NS International valt binnen de holding van NS, maar is een autonoom opererend bedrijf dat zich richt op grensoverschrijdend treinverkeer. Kim de Klerk werkt als marketeer binnen het retentieteam van NS International met als specialisatie e-mailmarketing, maar werkt steeds meer op een omnichannel niveau. Tijdens de DDMA Email Summit laat ze zien hoe NS International via kleine stapjes haar communicatie continu relevanter en persoonlijker maakt via verschillende kanalen.

Customer Experience

Steven Klooster nieuwe CEO van TravelBird

CFO Steven Klooster wordt de nieuwe CEO van Travelbird. De oprichter van de vakantieverkoper, Symen Jansma, blijft aan als aandeelhouder en adviseur maar gaat zich in de dagelijkse praktijk bezighouden met start-ups.

Travel

Reisshopper haakt snel af

Bij verzekeringen, luxe producten en de deeleconomie laten online consumenten vaak al na één slechte ervaring een merk vallen. Met onder meer retailers en telecom hebben zij echter een stuk meer geduld.

Travel

KLM breidt dienstverlening via Twitter en WeChat uit

KLM maakt met ingang van vandaag de boekingsbevestiging, incheckinformatie, instapkaart en vluchtstatus beschikbaar voor haar passagiers op Twitter en WeChat in tien verschillende talen.

Travel

Campsy koopt concurrent Camping and Co.

Het Europse campingportal Campsy pleegt met de overname van Camping and Co. een strategische overname en vult daarmee zijn blinden vlekken op de landkaart in.

Travel

Een ‘digitale rode loper’ voor een duurzame groei van het toerisme

Toerisme blijft wereldwijd groeien. In een hotspot als Amsterdam is dit niet altijd reden voor onverdeeld optimisme. Zo bleek deze maand ook tijdens de presentatie van de groeicijfers van Airbnb. Nieuwe digitale diensten bieden nu de mogelijkheid toeristische overlast te beperken. Het toverwoord is personalisering.

Travel

Online kanalen optimaliseren: 9 manieren om OTA’s voor je te laten werken

Hotels kunnen beter gebruikmaken van de mogelijkheden die online reisagenten (OTA’s) bieden dan ze als een noodzakelijk kwaad te zien. Negen manieren hoe je OTA’s voor je kunt laten werken.

Travel

TravelBird-app toon real-time reisinformatie

TravelBird breidt de app uit met real-time notificaties die het leven van de reiziger makkelijker moeten maken. Volgens de reisorganisatie is het doel hiervan klanten te ontzorgen.

Travel

Uit 200 studies: handvatten om effectiviteit klantreviews te vergroten

Klanten hechten bijzonder veel waarde aan reviews. Google stimuleert bedrijven er dan ook actief naar te vragen. Recent lanceerde het nog de nieuwe dienst ‘Customer Reviews’ waarmee het bedrijven aanmoedigt beoordelingen te verzamelen. Maar wat maakt een review goed en effectief?

Customer Engagement

Bohemian Birds haalt kwart miljoen op

Bohemian Birds heeft een investering van 250.000 euro opgehaald. De reisorganisatie die zich specialiseert in lustrumreizen voor studenten en alumni en bedrijfsreizen verkreeg 100.000 euro van angel investors en de rest via crowdfunding.

Travel

Thomas Cook benoemt directeur Distributie en Marketing

Thomas Cook Nederland benoemt een vierde directielid dat zich gaat focussen op de distributiestrategie. Per 1 juni aanstaande is Christoph Lieflaender de nieuwe directeur Distributie en Marketing.

Travel

‘Groei online vakantieboekingen vlakt af in Europa’

Europeanen geven dit jaar weer meer uit aan online geboekte vakanties, maar de groei vlakt wel af. Adobe Digital Insights verwacht dit jaar een plus van 5,3 procent vergeleken met 10,8 procent van 2015 tot 2016. Dit staat in het Online Travel Trends Report.

Travel

‘Chinese Airbnb’ Tangguo opent kantoor in Den Haag

Het Chinese vakantieverhuurplatform Tangguo heeft een kantoor in Den Haag geopend. Van daaruit wil het bedrijf de Europese markt bestrijken, waarbij het zich richt op Chinese reizigers die hiernaartoe komen en een vakantiehuis of -appartement willen huren.

Travel

Trage reissites verlagen mobiele conversie

Mobiele websites die niet snel genoeg laden kosten de reisbranche boekingen. Drieënvijftig procent van de bezoekers haakt af als het langer dan drie seconden duurt, stelt Google. Dat terwijl de laadtijd van mobiele pagina’s van reissites gemiddeld 10,1 seconden is.

Travel

Trivago zweert bij het advertentiemodel

De grenzen tussen metazoekmachines en online reisagenten vervagen steeds meer. Trivago is de uitzondering op deze regel. “Wij geloven niet in het hybride model,” aldus managing director Johannes Thomas.

Travel