More stories

‘1,7 miljoen Airbnb overnachtingen in Amsterdam’ (update)

In een jaar tijd is het gebruik van Airbnb in Amsterdam met 125 procent gegroeid. Niet minder dan 1,7 miljoen overnachtingen zijn vorig jaar in de hoofdstad geboekt via de site, zo blijkt uit onderzoek van vastgoedadviseur Colliers International en Hotelschool The Hague. Airbnb spreekt de cijfers tegen.

Travel

‘Conversie van 20 procent voor beste landingspagina’s travel’

Bijna de helft van de travel marketeers heeft minstens één slecht converterende landingspagina onder hun hoede. Optimalisatie die te wensen overlaat kost de marketeer 905 conversies per kwartaal. Dit heeft conversiespecialist Unbounce berekend.

Travel

Bebsy wil massatouroperator worden met maatwerk

Na twee jaar bouwen is het online reisboekingssysteem Bebsy sinds augustus vorig jaar live. De site gaat de concurrentie aan met de grote allround touroperators. Sleutelwoord daarbij is volgens medeoprichter Daan van Luipen technologie.

Travel

Facebook Dynamic Ads nu ook voor vluchten

Facebook heeft Dynamic Ads for Travel nu ook opengesteld voor vluchten. Dit betekent dat luchtvaartmaatschappijen en andere vliegticketverkopers potentiële klanten kunnen retargeten op Facebook, Instagram en daarbuiten via het Audience Network.

Travel

Flixbus: ‘We zijn geen busboer’

Drieënhalf miljoen Nederlanders hebben de afgelopen tweeënhalf jaar gebruikgemaakt van Flixbus, dat goedkope busverbindingen binnen Europa verkoopt. Reden om een kantoor in Amsterdam te openen en Jesper Vis per maart aan te stellen als directeur. “Tachtig procent van wat we doen draait om e-commerce.”

Travel

Navitaire maakt reizen zoeken en boeken in virtual reality mogelijk

Navitaire heeft een virtual reality-oplossing voor het zoeken en boeken van reizen ontwikkeld. Volgens de dochteronderneming van Amadeus is de 3D-beleving een ‘natuurlijker’ manier van winkelen.

Travel

Gites.nl vernieuwt site en verdienmodel

Vakantiehuisjessite Gites.nl verandert zijn verdienmodel van een abonnementenstructuur naar commissiebasis. Verhuurders lijken de wijziging te waarderen, want ondernemer Marijn Bom ziet de grootste groei sinds jaren.

Travel

Travix en Bohemian Birds op Emerce eTravel

Paul van Breugel van Travix en Jasper Mutsaerts van Bohemian Birds zijn bevestigd als sprekers op Emerce eTravel op 20 juni. Hét evenement voor de online reisbranche wordt voor de achtste keer gehouden in Amsterdam.

Travel

Koppeling tussen NextPax en Pyton live

NextPax is als channelmanager toegevoegd aan het aanbod van het Pyton Leisure Portal. Hierdoor zijn er meer accommodaties boekbaar via Pyton.

Travel

ATPCO en Routehappy bundelen kennis

ATPCO en Routehappy gaan samenwerken om de prijzen van betaalde opties bij vluchten te tonen. Hierdoor wordt het voor airlines gemakkelijker om te laten zien hoe hun product in elkaar steekt en wat dat moet kosten.

PIM

Vakantie boeken bij Nederlanders: nieuwe site en verdienmodel

Vakantie boeken bij Nederlanders – de naam legt het concept al uit. Oprichter Maurits Schriemer startte een website waarop de tienduizenden Nederlanders die in het buitenland een accommodatie runnen of verhuren hun aanbod kunnen tentoonspreiden. Het begon als hobby, maar wordt met de lancering van een nieuwe website serieus.

Travel

Micromomenten voor hoteliers: de vier sleutelmomenten volgens Google

Micro-momenten zijn ook voor hotelmarketeers de sleutel tot conversie. Hoe dominanter mobiel wordt in het zoekproces, des te groter de rol van micro-momenten in de boekingsstrategie van het hotel.

Travel

KLM grote winnaar van SpinAwards 2017

KLM is met vijf prijzen, waaronder Grand SpinAward, de grote winnaar van dit jaar. In totaal werden er 34 prijzen uitgereikt voor digitale voor creatieve concepten. Top-DJ Hardwell werd uitgeroepen tot meest innovatieve artiest.

Creative

Sleutelbedrijf: ‘Airbnb moet open kaart spelen’

Het Amsterdamse sleutelbedrijf Iamb&b vindt dat Airbnb openheid van zaken moet geven over verhuurders die in de fout gaan. Dat vertelde directeur Dirk Minnebo in het AT5 Druktedebat.

Travel

Nederlanders willen social media-wachtwoorden niet afgeven in VS

Bijna zes op de tien Nederlandse reizigers is niet van plan de wachtwoorden van hun social media-accounts te geven wanneer daar bij de Amerikaanse grenscontrole om wordt gevraagd. Dit blijkt uit onderzoek van metazoekmachine Kayak, die stelt dat de voorgestelde maatregel het toerisme naar de VS negatief zal beïnvloeden.

Travel