More stories

Een ‘digitale rode loper’ voor een duurzame groei van het toerisme

Toerisme blijft wereldwijd groeien. In een hotspot als Amsterdam is dit niet altijd reden voor onverdeeld optimisme. Zo bleek deze maand ook tijdens de presentatie van de groeicijfers van Airbnb. Nieuwe digitale diensten bieden nu de mogelijkheid toeristische overlast te beperken. Het toverwoord is personalisering.

Travel

Online kanalen optimaliseren: 9 manieren om OTA’s voor je te laten werken

Hotels kunnen beter gebruikmaken van de mogelijkheden die online reisagenten (OTA’s) bieden dan ze als een noodzakelijk kwaad te zien. Negen manieren hoe je OTA’s voor je kunt laten werken.

Travel

TravelBird-app toon real-time reisinformatie

TravelBird breidt de app uit met real-time notificaties die het leven van de reiziger makkelijker moeten maken. Volgens de reisorganisatie is het doel hiervan klanten te ontzorgen.

Travel

Uit 200 studies: handvatten om effectiviteit klantreviews te vergroten

Klanten hechten bijzonder veel waarde aan reviews. Google stimuleert bedrijven er dan ook actief naar te vragen. Recent lanceerde het nog de nieuwe dienst ‘Customer Reviews’ waarmee het bedrijven aanmoedigt beoordelingen te verzamelen. Maar wat maakt een review goed en effectief?

Customer Engagement

Bohemian Birds haalt kwart miljoen op

Bohemian Birds heeft een investering van 250.000 euro opgehaald. De reisorganisatie die zich specialiseert in lustrumreizen voor studenten en alumni en bedrijfsreizen verkreeg 100.000 euro van angel investors en de rest via crowdfunding.

Travel

Thomas Cook benoemt directeur Distributie en Marketing

Thomas Cook Nederland benoemt een vierde directielid dat zich gaat focussen op de distributiestrategie. Per 1 juni aanstaande is Christoph Lieflaender de nieuwe directeur Distributie en Marketing.

Travel

‘Groei online vakantieboekingen vlakt af in Europa’

Europeanen geven dit jaar weer meer uit aan online geboekte vakanties, maar de groei vlakt wel af. Adobe Digital Insights verwacht dit jaar een plus van 5,3 procent vergeleken met 10,8 procent van 2015 tot 2016. Dit staat in het Online Travel Trends Report.

Travel

‘Chinese Airbnb’ Tangguo opent kantoor in Den Haag

Het Chinese vakantieverhuurplatform Tangguo heeft een kantoor in Den Haag geopend. Van daaruit wil het bedrijf de Europese markt bestrijken, waarbij het zich richt op Chinese reizigers die hiernaartoe komen en een vakantiehuis of -appartement willen huren.

Travel

Trage reissites verlagen mobiele conversie

Mobiele websites die niet snel genoeg laden kosten de reisbranche boekingen. Drieënvijftig procent van de bezoekers haakt af als het langer dan drie seconden duurt, stelt Google. Dat terwijl de laadtijd van mobiele pagina’s van reissites gemiddeld 10,1 seconden is.

Travel

Trivago zweert bij het advertentiemodel

De grenzen tussen metazoekmachines en online reisagenten vervagen steeds meer. Trivago is de uitzondering op deze regel. “Wij geloven niet in het hybride model,” aldus managing director Johannes Thomas.

Travel

Stewardessen Air New Zealand krijgen Hololens

Air New Zealand gaat proeven doen met een Hololens om te onderzoeken of en hoe het service naar reizigers aan boord kan verbeteren.

Travel

eTravel 2017: over chatbots, AI, blockchain en meer

Wat zijn de lessen die Transavia heeft geleerd over chatbots? Welke impact zal blockchain hebben op de reisbranche? En is Artificial Intelligence een kans of een hype? Kom op 20 juni a.s. naar eTravel voor de antwoorden op deze en nog meer prangende vragen.

Travel

Gatwick installeert 2000 bakens voor navigatie

Vliegveld Gatwick bij Londen heeft 2000 bakens geinstalleerd voor indoor navigatie. De technologie zal onder meer worden gebruikt voor augmented reality-toepassingen, waarbij passagiers hun weg met een app kunnen vinden.

Travel

Peer-to-peer boekingsplatform TRVL officieel live

Na negen maanden in bèta gedraaid te hebben is TRVL officieel gelanceerd voor het grote publiek. Iedereen boven de 18 jaar kan zich aanmelden als ‘reisagent’ en tot 10 procent commissie verdienen op elke boeking die ze maken.

Travel

Reisbedrijven richten pijlen op tours en excursies

Excursies waren tot voor kort iets wat de reiziger ter plekke regelde, bij het hotel of de hostess. Inmiddels hebben zowel start-ups als gevestigde namen hun vizier gericht op de activiteitencomponent van de reis. Airbnb, Booking.com en Bookingkit leggen uit waarom.

Travel