More stories

‘Millennials trappen vaker in reisfraude’

Met name millennials zijn het slachtoffer van fraude met reizen. Dit meldt de Britse politie. Afgelopen jaar is het aantal meldingen van oplichting bovendien gestegen met 20 procent.

Travel

Botendeelplatform Barqo haalt met crowdfunding 225.000 euro op

Botendeelplatform Barqo heeft naar eigen zeggen een vliegende start gemaakt met zijn crowdfunding-campagne. Het Nederlandse botendeelplatform start op de eerste dag met een investering van 225.000 euro.

Start-ups

Samenwerking Stromma en Hoteliers.com voor last-minute hotelkamers

Hoteliers.com gaat een samenwerking aan met Stromma Nederland, dat vroeger Canal Company heette. In de ticketshops van het bedrijf kunnen bezoekers van Amsterdam last-minute hotelkamers boeken.

Travel

Nu ook eten bestellen via TripAdvisor

TripAdvisor en Grubhub, een Amerikaanse site voor het bestellen van eten, gaan samenwerken. Wie in Amerika op vakantie is en op TripAdvisor tips zoekt kunnen maaltijden bestellen bij restaurants die bij Grubhub zijn aangesloten.

Food

Amerikaanse hotelketens openen aanval op Expedia en Priceline

De Amerikaanse hotellerie is van plan om een lobby- en PR-campagne te starten die consumenten en de regering-Trump moet overtuigen van het monopolistische karakter van Priceline en Expedia. Dit meldt Bloomberg.

Travel

Riksja Travel zet in op één merknaam

Riksja Travel wil de merknaam versterken en daarom verdwijnt de online-toevoeging van de landensites. Thailand online, Costa Rica online en Zuid-Afrika online gaan vanaf nu door het leven als Riksja Thailand, Riksja Costa Rica en Riksja Zuid-Afrika. Vooralsnog blijven de websites wel gewoon apart bestaan, vertelt managing partner Fenny Breek.

Travel

VW’s taxidienst Gett doet overname in New York

Uberconcurrent Gett koopt zijn concurrent Juno in New York voor tweehonderd miljoen dollar en onderstreept Volkswagens ambities om zo vanuit de Amerikaanse oostkust de rest van de VS te veroveren.

Start-ups

Ryanair: vliegticket is bijzaak

Bij de presentatie van de vierde jaargang van het Always Getting Better-plan benadrukte Ryanair eens te meer de ambitie om de Amazon van de reiswereld te worden. Centraal daarbij staat nog altijd de online verkoop van vliegtickets en aanverwante diensten, stelt Yann Delomez, sales- & marketingmanager Benelux van Ryanair.

Travel

‘Online recensies belangrijkste keuzefactor vakantie’

Online recensies zijn voor de reisbranche de belangrijkste marketing tool. Dit stelt WebsiteBuilder.org. Een punt meer op een schaal van een tot vijf betekent bijvoorbeeld dat een hotel tot 11,2 procent meer kan vragen voor een kamer.

Travel

Online vervoersbedrijf Tinker wankelt na schuld van 2,5 miljoen euro

Online vervoersbedrijf Tinker zit in de problemen. Op de site staat nu al geruime tijd dat door een technische fout het niet mogelijk is om een TinkerTransfer te boeken, ook telefonisch is dat de mededeling, maar achter de schermen is er meer aan de hand.

Travel

Reclamecode Social Media: ‘Travel vloggers moeten sponsor noemen’

Bij meer dan driekwart van de vlogs is het onduidelijk dat er reclame wordt gemaakt, blijkt uit onderzoek van het Commissariaat voor de Media. Dit terwijl er al sinds 2014 een Reclamecode Social Media van kracht is. Wat moeten travel vloggers en adverteerders doen om overtredingen te voorkomen?

Travel

Zoektrends in travel: traditionele citytrips blijven populair

In het eerste kwartaal van 2017 zochten Europese reizigers vooral op citytrips. De populairste bestemmingen waren golden oldies Londen, Barcelona, Amsterdam, Rome en Parijs. Dit blijkt uit onderzoek van meetbureau Sojern.

Travel

‘Hotelsites betalen minder voor meer verkeer bij meta’s en Google’

Hotels die minder afhankelijk willen zijn van online reisagenten (OTA’s) moeten ervoor zorgen dat er meer verkeer naar de eigen website gaat. Maar welk kanaal is daarvoor het meest geschikt? Fastbooking vergelijkt TripAdvisor, Trivago, Google Hotel Ads, HotelsCombined en Google Adwords.

Travel

Big data in de reisbranche: hoe kan de kleine organisatie mee?

Big data in de reisbranche. De mogelijkheden lijken eindeloos en toch is nog lang niet iedere reisorganisatie toe aan de transformatie of wordt er nog veel te weinig mee gedaan. Daar komt verandering in onder druk van de grote online reisagenten. Hoe kan een kleine organisatie mee in de steeds sneller veranderende online wereld waar data een steeds belangrijkere rol krijgt? En hoe kunnen zij op een slimme manier gebruik maken van eigen data en OTA-data?

Travel

Adobe: ‘VR en wearables in travel steeds populairder’

In het eerste kwartaal van 2017 is het aantal berichten op social media over reisgerelateerde AR/VR-ervaringen gestegen met 13 procent. Dit meldt Adobe Digital Insights (ADI) op basis van de Amerikaanse markt.

Travel