More stories

Bloggershuizen: creatieve contentmarketing in de reisbranche

De reisbranche zet zichzelf steeds meer op de kaart met ‘bloggershuizen’. Het idee: bloggers betrekken in groepsverband tijdelijk een accommodatie en delen de opgedane ervaringen in hun kanalen. Is het opzetten van een bloggershuis de ultieme marketing tool voor travelmerken en -bestemmingen? Hoe zagen andere bloggershuizen er conceptueel uit en wat leverde het op? Ik dook erin en formuleer succesfactoren en tips voor (travel) merken) en bestemmingen die zelf een bloggershuis willen opzetten.

Travel

Expedia: ‘Reisconsument bezoekt 20 sites per week’

De meeste reisshoppers beginnen hun zoektocht naar een vakantie met meerdere bestemmingen in gedachten. Het beïnvloeden van hun uiteindelijke keuze kan het beste gebeuren in deze oriëntatiefase, blijkt uit onderzoek van Expedia Media Solutions.

Travel

Hotelchamp maakt diensten self-service

Hotelchamp heeft een nieuw platform gelanceerd waarmee hoteliers zelf de bepalen welke tools ze inzetten om directe boekingen te genereren op hun website. Daarnaast geeft het hen real-time inzicht in de data en performance.

Travel

Europcar neemt belang in Snappcar

Europcar Group, gespecialiseerd in autoverhuurdiensten, neemt een minderheidsbelang van twintig procent in autodeler SnappCar. Ook leidde het bedrijf een financieringsronde van 10 miljoen euro.

Disruptie

Botendeelplatform Barqo haalt met crowdfunding ruim vier ton op

Botendeelplatform Barqo heeft 434.552 euro aan financiering opgehaald met een crowdfundingcampagne. Het streefbedrag op Oneplanetcrowd van 350.000 euro is ruim gepasseerd.

Disruptie

Hoe Holiday Cars, Vacanceselect en D-reizen databasemarketing toepassen

Databasemarketing is bij veel reisbedrijven een ondergeschoven kindje in de marketingmix, is de ervaring van Willem van der Steen, oprichter en CEO van PI Marketing. “Natuurlijk wordt bulk e-mail als irritant ervaren.” Drie praktijkvoorbeelden van hoe het wel moet.

E-mailmarketing

Airbnb trekt meeste bezoekers; Booking.com heeft hogere conversie

Airbnb heeft in het eerste kwartaal van 2017 106,9 miljoen bezoekers getrokken. Dit is een groei van 31 procent vergeleken met het jaar ervoor, blijkt uit onderzoek van SimilarWeb.

Travel

‘Vakantiegangers vinden veilig internet van ondergeschikt belang’

Vakantiegangers vinden gemak belangrijker dan veiligheid als ze gebruikmaken van wifi. Dit blijkt uit onderzoek van McAfee.

Travel
Premium

Schiphol organiseert internationale hackathon in Berlijn

Op initiatief van Amsterdam Airport Schiphol organiseren zeven Europese luchthavens de {re}coding aviation hackathon. Ontwikkelaars worden uitgedaagd om nieuwe toepassingen te ontwikkelen die de reiservaring van passagiers moeten verbeteren.

Travel

Wander Travel: online reisplatform voor millennials

Millennials worden een steeds interessantere doelgroep voor de reisbranche, maar hebben wel een eigen handleiding. Als ‘digital natives’ hebben ze totaal andere behoeften dan eerdere generaties, is ook de ervaring van Jurian van der Meer, commercieel directeur van EndemolShine dat een online reisplatform voor millennials is gestart, Wander Travel.

Travel

De Jong Intra Vakanties past affiliate attributiemodel aan  

De Jong Intra Vakanties heeft in samenwerking met TradeTracker een nieuw attributiemodel ontwikkeld waarmee alle sitebeheerders die betrokken zijn in het conversiepad worden beloond.

Travel

Kim de Klerk (NS International): ‘Zo personaliseren wij over de kanalen heen’

NS International valt binnen de holding van NS, maar is een autonoom opererend bedrijf dat zich richt op grensoverschrijdend treinverkeer. Kim de Klerk werkt als marketeer binnen het retentieteam van NS International met als specialisatie e-mailmarketing, maar werkt steeds meer op een omnichannel niveau. Tijdens de DDMA Email Summit laat ze zien hoe NS International via kleine stapjes haar communicatie continu relevanter en persoonlijker maakt via verschillende kanalen.

Customer Experience

Steven Klooster nieuwe CEO van TravelBird

CFO Steven Klooster wordt de nieuwe CEO van Travelbird. De oprichter van de vakantieverkoper, Symen Jansma, blijft aan als aandeelhouder en adviseur maar gaat zich in de dagelijkse praktijk bezighouden met start-ups.

Travel

Reisshopper haakt snel af

Bij verzekeringen, luxe producten en de deeleconomie laten online consumenten vaak al na één slechte ervaring een merk vallen. Met onder meer retailers en telecom hebben zij echter een stuk meer geduld.

Travel

KLM breidt dienstverlening via Twitter en WeChat uit

KLM maakt met ingang van vandaag de boekingsbevestiging, incheckinformatie, instapkaart en vluchtstatus beschikbaar voor haar passagiers op Twitter en WeChat in tien verschillende talen.

Travel