Airbnb sluit Russische dochter
Airbnb heeft zijn Russische dochter opgeheven. Volgens het bedrijf zelf is het handiger om de Russische activiteiten aan te sturen via de kantoren in Berlijn, Dublin en Londen, maar er is vermoedelijk meer aan de hand.
Airbnb heeft zijn Russische dochter opgeheven. Volgens het bedrijf zelf is het handiger om de Russische activiteiten aan te sturen via de kantoren in Berlijn, Dublin en Londen, maar er is vermoedelijk meer aan de hand.
Hotelketen Hyatt gaat gasten de mogelijkheid bieden om op hun kamer films en series te streamen. De gebruikte technologie is gebaseerd op Google Chromecast.
Amsterdam City Marketing is samen met de gemeente Amsterdam een proef gestart met het tonen van wachttijden voor populaire attracties in de metropoolregio. De zogeheten Rijenradar is te vinden op de site van IAmsterdam.
Hoe overtuig je tieners ervan dat Center Parcs heel cool is? Door vlogger Enzo Knol de boodschap over te laten brengen, vertelt Judith Franse tijdens The Social Conference 2017.
Wat begon als een afstudeerproject is inmiddels een serieuze startup geworden: Campr biedt kampeerplaatsen aan voor mensen die niets moeten hebben van de traditionele massacampings. Medeoprichter Sebastiaan Schillebeeckx vertelt over de zoektocht naar een verdienmodel en de internationale ambities.
Enzo Knol in Center Parcs en Anna Nooshin op Bali – steeds meer reisbedrijven houden zich bezig met influencer marketing. Waarom en hoe? Drie ervaringsdeskundigen aan het woord: Corendon, srprs.me en Aruba Tourism Authority.
Het virtuele winkelcentrum voor reisaanbieders Vakantieboulevard.nl staat te koop. Financier Henk van den Broek (ex-D-reizen) meent dat hij niet de juiste partij is om de volgende stap met het platform te zetten.
Hoe kan RTL jongeren beter bereiken nu zij amper nog lineair televisiekijken? Die vraag kreeg Luuk de Haardt als afstudeerproject voorgelegd en leidde tot een baan als creative bij het mediabedrijf, vertelt hij tijdens The Social Conference 2017 aan Hans Voorn.
Twee derde van de Europese reissites laat niet de juiste prijzen zien. Dit blijkt uit een grootscheeps onderzoek door de Europese Commissie dat in oktober 2016 werd uitgevoerd. Het betreft acht websites die zich op Nederlandse consumenten richten.
TravelBird zet sinds kort kunstmatige intelligentie in bij de klantenservice. Volgens de Amsterdamse reisorganisatie krijgen medewerkers hierdoor hun handen vrij om ingewikkelde cases af te handelen.
De Sundio Group, bekend van onder andere Sunweb en Elizawashere, heeft de Duitse jongerenreisorganisatie JAM! Reisen gekocht voor een onbekend bedrag. Volgens Sundio past de acquisitie in de Europese expansiestrategie.
Booking.com heeft bekendgemaakt welke tien startups zijn uitverkoren om deel te nemen aan het acceleratorprogramma Booster. Deze komen in juni drie weken naar Amsterdam en maken kans op kapitaalinjecties tot 500.000 euro.
De Italiaanse rechter gebiedt Uber zijn activiteiten te staken vanwege oneerlijke concurrentie. Dat kan betekenen dat, als hoger beroep niets oplevert, Uber zijn biezen definitief per eind mei moet pakken.
De voorzichtige experimenten die de reisbranche doet met Virtual en Augmented Reality, gaan CEO Avinash Changa van productiebedrijf WeMakeVR niet ver en snel genoeg. “Nu is het moment om na te denken welke unieke content je te bieden hebt, zodat je straks koploper bent als VR mainstream is geworden.”
Het Europese verbod op de laagsteprijsgarantie die online reisagenten Expedia en Booking.com contractueel aan hotels oplegden, heeft geleid tot meer variatie in het prijsbeleid en meer concurrentie tussen de verschillende platforms.