Reisshopper haakt snel af
Bij verzekeringen, luxe producten en de deeleconomie laten online consumenten vaak al na één slechte ervaring een merk vallen. Met onder meer retailers en telecom hebben zij echter een stuk meer geduld.
Bij verzekeringen, luxe producten en de deeleconomie laten online consumenten vaak al na één slechte ervaring een merk vallen. Met onder meer retailers en telecom hebben zij echter een stuk meer geduld.
KLM maakt met ingang van vandaag de boekingsbevestiging, incheckinformatie, instapkaart en vluchtstatus beschikbaar voor haar passagiers op Twitter en WeChat in tien verschillende talen.
Het Europse campingportal Campsy pleegt met de overname van Camping and Co. een strategische overname en vult daarmee zijn blinden vlekken op de landkaart in.
Toerisme blijft wereldwijd groeien. In een hotspot als Amsterdam is dit niet altijd reden voor onverdeeld optimisme. Zo bleek deze maand ook tijdens de presentatie van de groeicijfers van Airbnb. Nieuwe digitale diensten bieden nu de mogelijkheid toeristische overlast te beperken. Het toverwoord is personalisering.
Hotels kunnen beter gebruikmaken van de mogelijkheden die online reisagenten (OTA’s) bieden dan ze als een noodzakelijk kwaad te zien. Negen manieren hoe je OTA’s voor je kunt laten werken.
TravelBird breidt de app uit met real-time notificaties die het leven van de reiziger makkelijker moeten maken. Volgens de reisorganisatie is het doel hiervan klanten te ontzorgen.
Klanten hechten bijzonder veel waarde aan reviews. Google stimuleert bedrijven er dan ook actief naar te vragen. Recent lanceerde het nog de nieuwe dienst ‘Customer Reviews’ waarmee het bedrijven aanmoedigt beoordelingen te verzamelen. Maar wat maakt een review goed en effectief?
Bohemian Birds heeft een investering van 250.000 euro opgehaald. De reisorganisatie die zich specialiseert in lustrumreizen voor studenten en alumni en bedrijfsreizen verkreeg 100.000 euro van angel investors en de rest via crowdfunding.
Thomas Cook Nederland benoemt een vierde directielid dat zich gaat focussen op de distributiestrategie. Per 1 juni aanstaande is Christoph Lieflaender de nieuwe directeur Distributie en Marketing.
Europeanen geven dit jaar weer meer uit aan online geboekte vakanties, maar de groei vlakt wel af. Adobe Digital Insights verwacht dit jaar een plus van 5,3 procent vergeleken met 10,8 procent van 2015 tot 2016. Dit staat in het Online Travel Trends Report.
Het Chinese vakantieverhuurplatform Tangguo heeft een kantoor in Den Haag geopend. Van daaruit wil het bedrijf de Europese markt bestrijken, waarbij het zich richt op Chinese reizigers die hiernaartoe komen en een vakantiehuis of -appartement willen huren.
Mobiele websites die niet snel genoeg laden kosten de reisbranche boekingen. Drieënvijftig procent van de bezoekers haakt af als het langer dan drie seconden duurt, stelt Google. Dat terwijl de laadtijd van mobiele pagina’s van reissites gemiddeld 10,1 seconden is.
De grenzen tussen metazoekmachines en online reisagenten vervagen steeds meer. Trivago is de uitzondering op deze regel. “Wij geloven niet in het hybride model,” aldus managing director Johannes Thomas.
Air New Zealand gaat proeven doen met een Hololens om te onderzoeken of en hoe het service naar reizigers aan boord kan verbeteren.
Wat zijn de lessen die Transavia heeft geleerd over chatbots? Welke impact zal blockchain hebben op de reisbranche? En is Artificial Intelligence een kans of een hype? Kom op 20 juni a.s. naar eTravel voor de antwoorden op deze en nog meer prangende vragen.