Stewardessen Air New Zealand krijgen Hololens
Air New Zealand gaat proeven doen met een Hololens om te onderzoeken of en hoe het service naar reizigers aan boord kan verbeteren.
Air New Zealand gaat proeven doen met een Hololens om te onderzoeken of en hoe het service naar reizigers aan boord kan verbeteren.
Wat zijn de lessen die Transavia heeft geleerd over chatbots? Welke impact zal blockchain hebben op de reisbranche? En is Artificial Intelligence een kans of een hype? Kom op 20 juni a.s. naar eTravel voor de antwoorden op deze en nog meer prangende vragen.
Vliegveld Gatwick bij Londen heeft 2000 bakens geinstalleerd voor indoor navigatie. De technologie zal onder meer worden gebruikt voor augmented reality-toepassingen, waarbij passagiers hun weg met een app kunnen vinden.
Na negen maanden in bèta gedraaid te hebben is TRVL officieel gelanceerd voor het grote publiek. Iedereen boven de 18 jaar kan zich aanmelden als ‘reisagent’ en tot 10 procent commissie verdienen op elke boeking die ze maken.
Excursies waren tot voor kort iets wat de reiziger ter plekke regelde, bij het hotel of de hostess. Inmiddels hebben zowel start-ups als gevestigde namen hun vizier gericht op de activiteitencomponent van de reis. Airbnb, Booking.com en Bookingkit leggen uit waarom.
De account van Mijnbooking.nl is door Booking.com stopgezet. Mijnbooking.nl is een nieuwe Nederlandse start-up die de affiliate commissie die Booking uitkeert deelt met zijn klanten.
Millennials blazen de trein nieuw leven in en babyboomers vinden het culinaire aspect van reizen niet zo belangrijk. Dit zijn twee conclusies van Expedia Media Solutions na onderzoek onder verschillende generaties reizigers uit Engeland, Frankrijk en Duitsland.
Er zijn het afgelopen jaar diverse patenten toegekend aan Google die mogelijk iets zeggen over de toekomst van de zoekmachine […]
Luchtvaarttechnologiebedrijf SITA heeft een intelligent incheckapparaat ontwikkeld, KATE genaamd. Deze verplaatst zich op de luchthaven naar de plek waar de drukte het grootst is om wachtrijen te bestrijden.
Is er toekomst voor de traditionele massatouroperator? Met wat aanpassingen wel, is de overtuiging van Gilles Despas, Chief Digital Officer van Thomas Cook. Sleutelwoorden bij zijn on-stage interview tijdens de Phocuswright-conferentie in Amsterdam waren mobiel, VR en dynamic packaging.
Lola, de start-up van Kayak-oprichter Paul English, heeft het businessmodel aangepast. De reisassistent zal zich meer op zakenreizigers gaan richten. De nieuwe ‘corporate’ versie van Lola wordt eind deze zomer beschikbaar.
Het Franse MisterFly heeft vanmiddag op The Next Web de eerste prijs gewonnen voor de snelst groeiende Europese startup van 2017. De European Tech30 2017 is samen met betaalbedrijf Adyen ontwikkeld en meet de groei in omzet.
De implementatie van het nieuwe communicatieprogramma ‘Customer at our Heart’ bij Thomas Cook heeft geleid tot een hogere Net Promotor Score, minder druk op de klantenservice en meer retentie. En dat allemaal met behulp van volledige geautomatiseerde, gepersonaliseerde e-mailcampagnes, vertellen Tom Dekker (CRM manager) en Katja van der Tang (senior CRM en e-mail marketeer).
Zijn loyaliteitsprogramma’s en metazoekmachines het antwoord op de gebeden van hoteliers die niet meer zo afhankelijk willen zijn van online reisagenten? De meningen waren verdeeld tijdens het distributiedebat op de Phocuswrightconferentie die op 17 en 18 mei in Amsterdam wordt gehouden.
Tiqets heeft een investering van 17 miljoen US dollar binnengehaald van een consortium van investeerders onder leiding van HPE Growth Capital. Met het geld wil de Nederlandse start-up wereldwijd uitbreiden en de positie van marktleider versterken.