More stories

Trage reissites verlagen mobiele conversie

Mobiele websites die niet snel genoeg laden kosten de reisbranche boekingen. Drieënvijftig procent van de bezoekers haakt af als het langer dan drie seconden duurt, stelt Google. Dat terwijl de laadtijd van mobiele pagina’s van reissites gemiddeld 10,1 seconden is.

Travel

Trivago zweert bij het advertentiemodel

De grenzen tussen metazoekmachines en online reisagenten vervagen steeds meer. Trivago is de uitzondering op deze regel. “Wij geloven niet in het hybride model,” aldus managing director Johannes Thomas.

Travel

Stewardessen Air New Zealand krijgen Hololens

Air New Zealand gaat proeven doen met een Hololens om te onderzoeken of en hoe het service naar reizigers aan boord kan verbeteren.

Travel

eTravel 2017: over chatbots, AI, blockchain en meer

Wat zijn de lessen die Transavia heeft geleerd over chatbots? Welke impact zal blockchain hebben op de reisbranche? En is Artificial Intelligence een kans of een hype? Kom op 20 juni a.s. naar eTravel voor de antwoorden op deze en nog meer prangende vragen.

Travel

Gatwick installeert 2000 bakens voor navigatie

Vliegveld Gatwick bij Londen heeft 2000 bakens geinstalleerd voor indoor navigatie. De technologie zal onder meer worden gebruikt voor augmented reality-toepassingen, waarbij passagiers hun weg met een app kunnen vinden.

Travel

Peer-to-peer boekingsplatform TRVL officieel live

Na negen maanden in bèta gedraaid te hebben is TRVL officieel gelanceerd voor het grote publiek. Iedereen boven de 18 jaar kan zich aanmelden als ‘reisagent’ en tot 10 procent commissie verdienen op elke boeking die ze maken.

Travel

Reisbedrijven richten pijlen op tours en excursies

Excursies waren tot voor kort iets wat de reiziger ter plekke regelde, bij het hotel of de hostess. Inmiddels hebben zowel start-ups als gevestigde namen hun vizier gericht op de activiteitencomponent van de reis. Airbnb, Booking.com en Bookingkit leggen uit waarom.

Travel

Booking: Mijnbooking is misleidende reclame

De account van Mijnbooking.nl is door Booking.com stopgezet. Mijnbooking.nl is een nieuwe Nederlandse start-up die de affiliate commissie die Booking uitkeert deelt met zijn klanten.

Travel

Expedia onderzoekt mogelijke generatiekloven in reizen

Millennials blazen de trein nieuw leven in en babyboomers vinden het culinaire aspect van reizen niet zo belangrijk. Dit zijn twee conclusies van Expedia Media Solutions na onderzoek onder verschillende generaties reizigers uit Engeland, Frankrijk en Duitsland.

Travel

Drie patenten die zoeken in Google mogelijk veranderen

Er zijn het afgelopen jaar diverse patenten toegekend aan Google die mogelijk iets zeggen over de toekomst van de zoekmachine […]

Search

SITA ontwikkelt incheckrobot die wachtrijen bestrijdt

Luchtvaarttechnologiebedrijf SITA heeft een intelligent incheckapparaat ontwikkeld, KATE genaamd. Deze verplaatst zich op de luchthaven naar de plek waar de drukte het grootst is om wachtrijen te bestrijden.

Travel

‘Massatouroperator van de toekomst is net zo flexibel als een OTA’

Is er toekomst voor de traditionele massatouroperator? Met wat aanpassingen wel, is de overtuiging van Gilles Despas, Chief Digital Officer van Thomas Cook. Sleutelwoorden bij zijn on-stage interview tijdens de Phocuswright-conferentie in Amsterdam waren mobiel, VR en dynamic packaging.

Travel

‘Lola gaat zich op zakenreizigers richten’

Lola, de start-up van Kayak-oprichter Paul English, heeft het businessmodel aangepast. De reisassistent zal zich meer op zakenreizigers gaan richten. De nieuwe ‘corporate’ versie van Lola wordt eind deze zomer beschikbaar.

Travel

MisterFly snelst groeiende Europese startup

Het Franse MisterFly heeft vanmiddag op The Next Web de eerste prijs gewonnen voor de snelst groeiende Europese startup van 2017. De European Tech30 2017 is samen met betaalbedrijf Adyen ontwikkeld en meet de groei in omzet.

Start-ups

Thomas Cook: hogere NPS dankzij gepersonaliseerde mail

De implementatie van het nieuwe communicatieprogramma ‘Customer at our Heart’ bij Thomas Cook heeft geleid tot een hogere Net Promotor Score, minder druk op de klantenservice en meer retentie. En dat allemaal met behulp van volledige geautomatiseerde, gepersonaliseerde e-mailcampagnes, vertellen Tom Dekker (CRM manager) en Katja van der Tang (senior CRM en e-mail marketeer).

Travel