More stories

Vijf manieren om de frequentie van Facebook-advertenties te beheersen

Adverteerders wachten al lang op de introductie van frequentielimieten door Facebook, een functie die deel had moeten uitmaken van de kern van het advertentieportfolio van Facebook Ads. Hoewel Facebook zijn adverteerders verzekert geavanceerde algoritmen te hebben opgezet om te voorkomen dat advertenties te vaak aan dezelfde persoon worden getoond, hebben we allemaal de voorbeelden gezien van het tegenovergestelde.

Facebook

Google: ‘Nederland gaat weer kamperen’

In het afgelopen jaar zijn er 5 procent meer zoekopdrachten naar vakanties uitgevoerd door Nederlandse Google-gebruikers. Vergeleken met twee jaar geleden is de stijging zelfs 17 procent. Dit blijkt uit analyse van Google Nederland.

Search
Premium

Breakzy: de beste stopplekken op autovakantie

Start-up Breakzy staat aan de vooravond van de proeve van bekwaamheid: zullen Nederlandse autovakantiegangers de app massaal downloaden deze zomer? Medeoprichter Marcel de Lusenet mikt op tienduizend gebruikers dit jaar.

Travel

‘Amerikanen boeken meer reizen via smartphone’

Mobile zal in de VS dit jaar goed zijn voor 40 procent van de online geboekte reizen, oftewel 76 miljard dollar. Dit is een toename van 16,7 procent vergeleken met vorig jaar, heeft eMarketer becijferd.

Marketing

Het geheim van Travix: volume, volume, volume

Luchtvaartmaatschappijen betalen nog amper commissie en toch heeft Travix, het moederbedrijf van onder andere CheapTickets en Vliegwinkel, ervoor gekozen zich volledig op de verkoop van vliegtickets te richten. “Walmart is ons voorbeeld,” zegt CCO Paul van Breugel tijdens eTravel 2017.

Strategy
Premium

Flixbus: geen auto hebben moet gemakkelijk worden

De opkomst van low-cost carriers en uitbreiding van hogesnelheidsspoorlijnen leek de doodsteek voor de langeafstandsbus. Tot vier jaar geleden Flixbus werd opgericht. “We hebben een saaie industrie omgeturnd tot een fun product,” vertelde Max Zeumer, VP International Business bij het busbedrijf zonder bussen, gisteren op Emerce eTravel.

Disruptie

CEO Travis Kalanick keert niet meer terug bij Uber

Uber CEO en medeoprichter Travis Kalanick heeft zijn vertrek bij Uber aangekondigd. Eerder zou hij voor onbepaalde tijd met verlof gaan.

Disruptie
Premium

KLM’s chatstrategie: 15 procent online boarding passes via Messenger

KLM gaat klanten steeds vaker al dan niet geautomatiseerd bedienen via chatapps als WeChat, Messenger ook Twitter. De eigen website en app maken in ieder geval gedeeltelijk plaats voor de conversatie op locatie. Het gesprek zoekt KLM op, op de plekken waar klanten zich al bevinden. Om er vragen te beantwoorden en zeker ook om functies die nu nog in de site en app zitten daar naartoe te brengen.

Customer Service
Premium

Barqo is eTravel start-up 2017

Botenverhuurplatform Barqo is uitgeroepen tot eTravel start-up 2017 en liet concurrenten Bebsy en ParkFlyRent daarmee achter zich. Oprichter Floris van Hoogenhuyze van Barqo wist de dragon’s den te overtuigen van het concept, de aanpak en de internationale schaalbaarheid daarvan. 

Start-ups

CVC koopt moeder van GoToGate.nl en Supersaver.nl

Investeerder CVC legt 508 miljoen euro op tafel om online reisbureau Etraveli uit Zweden te kopen. Het bedrijf wil snel uitbreiden op de internationale markt, vooral in vliegtickets.

Travel

CRO Manager Travix: ‘Je moet het brein van de klant begrijpen’

Conversie-optimalisatie zou niet langer de verantwoordelijkheid moeten zijn van een persoon of team. Het is een werkwijze die bedrijven steeds vaker verweven door de gehele productontwikkeling. Dat stelt Benjamin Groenewoud, CRO Manager bij Travix – het bedrijf achter onder meer Cheaptickets.nl en Vliegwinkel.nl. Op Conversion 2017 vertelde hij over zijn ervaringen daarmee.

Conversie

Nieuwe investeerder voor kaartenmaker HERE

Kaartenmaker HERE Technologies krijgt een nieuwe investeerder die naast geld ook kennis zal inbrengen op het gebied van R&D.

Publishing

‘E-mailmarketing reisbranche en hotellerie kan veel beter’

Zowel de reisbranche als de hotellerie kunnen e-mailmarketing effectiever inzetten. Dit blijkt uit onderzoek van branchevereniging DDMA naar de campagnes die in 2016 door de grootste bedrijven in 24 sectoren werden verstuurd.

Travel

Marriott begint Nederlandse accelerator

Marriott start een acceleratorprogramma in Nederland als onderdeel van een internationaal innovatieprogramma van de hotelketen.

Travel
Premium

Nieuwe Nederlandse app voor last-minute kamers

Wie de laatste trein heeft gemist of spontaan een avondje uit gaat kan terecht bij een nieuwe Nederlandse app voor last-minute kamers. MusjrooM is sinds drie weken beschikbaar voor iOS en Android, vertelt medeoprichter Khosrou Golzad.

Travel