More stories

MisterFly snelst groeiende Europese startup

Het Franse MisterFly heeft vanmiddag op The Next Web de eerste prijs gewonnen voor de snelst groeiende Europese startup van 2017. De European Tech30 2017 is samen met betaalbedrijf Adyen ontwikkeld en meet de groei in omzet.

Start-ups

Thomas Cook: hogere NPS dankzij gepersonaliseerde mail

De implementatie van het nieuwe communicatieprogramma ‘Customer at our Heart’ bij Thomas Cook heeft geleid tot een hogere Net Promotor Score, minder druk op de klantenservice en meer retentie. En dat allemaal met behulp van volledige geautomatiseerde, gepersonaliseerde e-mailcampagnes, vertellen Tom Dekker (CRM manager) en Katja van der Tang (senior CRM en e-mail marketeer).

Travel

Toekomst van hoteldistributie: voice search, loyaliteit en meta’s

Zijn loyaliteitsprogramma’s en metazoekmachines het antwoord op de gebeden van hoteliers die niet meer zo afhankelijk willen zijn van online reisagenten? De meningen waren verdeeld tijdens het distributiedebat op de Phocuswrightconferentie die op 17 en 18 mei in Amsterdam wordt gehouden.

Travel

Miljoeneninvestering in Tiqets

Tiqets heeft een investering van 17 miljoen US dollar binnengehaald van een consortium van investeerders onder leiding van HPE Growth Capital. Met het geld wil de Nederlandse start-up wereldwijd uitbreiden en de positie van marktleider versterken.

Travel

Mijnbooking.nl: commissie van Booking.com delen met consument

De hoge distributiekosten van Booking.com teruggeven aan de consument, dat is het concept van de nieuwe site Mijnbooking.nl. Oprichter Jens Voets deelt als affiliate partner zijn opbrengsten met boekers.

Travel

D66 wil opheldering over dreigend laptopverbod Trump

D66-Europarlementariër Sophie in ’t Veld vraagt de Europese Commissie dringend om opheldering over het aangekondigde laptopverbod van president Trump. Vandaag overlegt de Commissie hierover met de Amerikaanse autoriteiten in Brussel.

Security

Kayak: ‘Duurdere vliegtickets geboekt op smartphones’

Nederlanders die via hun iPhone een vliegticket boeken geven meer uit dan desktop- en Androidgebruikers. Ze zijn ook het laatst met het regelen van hun reis, blijkt uit het Mobile Travel Report van Kayak.

Travel

TUI: aandeel online groeit

In de Benelux worden steeds meer reizen van TUI online verkocht. In het eerste halfjaar steeg het online aandeel in de distributie met 3 procent naar 56 procent.

Travel

Booking.com domineert in Europa (infographic)

Booking.com is het belangrijkste distributiekanaal voor hotels in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje en Rusland. Alleen in Duitsland staat de site niet op nummer één, blijkt uit een vergelijking van eRevMax.

Travel

Expedia gaat in treinen

Expedia heeft een meerderheidsbelang genomen in SilverRail Global, een technologieprovider die zich richt op de spoorwegen. Hoeveel Expedia neertelt is niet bekendgemaakt.

Travel

Hoger beroep TradeYourTrip om hoge wijzigingskosten KLM

De klanten van TradeYourTrip die hun citytrip wilden doorverkopen maar door KLM geconfronteerd werden met hoge kosten, gaan in hoger beroep. Dit betekent dat KLM, TUI en ANVR opnieuw voor de rechter moeten verschijnen.

Travel

Donkere wolken boven Uber Europa, taxiregulering dreigt

Donkere wolken pakken zich samen boven Ubers activiteiten in Europa nu een adviseur van het Europees Hof van Justitie het bedrijf aanmerkt als taxibedrijf, niet puur als bemiddelaar in vervoersdiensten.

Logistics

TripAdvisor vernieuwt functionaliteit direct boeken

TripAdvisor heeft in het eerste kwartaal van 2017 een 55 procent lagere netto winst gerealiseerd. De recensiesite wil daarom de directe hotelboekingen nieuw leven inblazen. Dit meldt de Financial Times.

Travel

ACM wil meer transparantie bij online beoordelingen

Toezichthouder ACM wil meer transparantie bij alle partijen die betrokken zijn bij het verzamelen, publiceren en beheren van online beoordelingen.

Conversie

NS International: proeftuin van digitale innovatie

NS International is de digitale proeftuin van de spoorwegen geworden. In drie jaar tijd is het bedrijfsonderdeel veranderd van business-centric naar een agile werkend, klantgedreven distributeur van internationale treintickets. Jos Blok (manager e-commerce) en Sofie Drijver (hoofd marketing) vertellen hoe deze transformatie tot stand is gekomen.

Travel